Kriaus Skrevet 19. april 2023 #1 Skrevet 19. april 2023 (endret) Hei! Jeg vurderer å reise 2-3 uker alene til australia nå i mai. Siden det er knapt med tid til å reise dit etter hva jeg har lest, så lurer jeg på hvor man kan anbefale å dra? Og eventuelt hva man kan gjøre der? Har tenkt litt på å kanskje ta noen dager i Sydney og reise videre med fly til brisbane, og ta resten av turen der for å utforske området rundt. Eller hvis det er noe bedre tips enn det står tar jeg det i mot. Endret 19. april 2023 av Kriaus Lagt til i innlegget 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #2 Skrevet 19. april 2023 Kan du fortelle litt om reisen - hvor bestiller du billett, hvilket budsjett, hvor bor du osv😊 Anonymkode: d9ece...7c9 1
Ingar-André Skrevet 19. april 2023 #3 Skrevet 19. april 2023 Har besøkt Perth noen ganger, varmt som fy men ikke alt for varmt heller. Trivelig plass
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #4 Skrevet 19. april 2023 De fleste stedene langs kysten i Queensland er nydelige. Hva med en liten campingtur med 4WD på Fraser Island? Anonymkode: dad74...e9d
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #5 Skrevet 19. april 2023 Jeg har vært i Australia to ganger, først i 6 mnd og så i 2 mnd. Så 2-3 uker er knapt med tid ja, du må også beregne min 2 dager til å være preget av jetlag og ganske så døgnforvirret. 😴 Sydney er et fint startsted ja, flott by. Kommer på hva du vil se, Australia er jo som en hel verdensdel i ett. Regnskog, outback, storbyer, kyst og mye mer. Spørs jo litt på hvilket budsjett du har også. Brisbane i seg selv er ikke så spennende synes jeg. Jeg ville valgt en seiltur i the Whitsundays eller tur ut til Fraser Island, veldig minnerikt! Cairns/ Townsville med the great Barrier Reef rett utenfor er nydelig. Nesten umulig å velge, men blir nok uansett en flott tur! Anonymkode: a42d7...8d4
rainbow_dash Skrevet 19. april 2023 #6 Skrevet 19. april 2023 Jeg har bodd i Sydney i mange år, og det er absolutt en flott by! Hvis du er der i slutten av mai (26. og utover), må du få med deg Vivid light festival! Og ta toget opp til Katoomba og se Blue Mountains. 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #7 Skrevet 19. april 2023 Pass deg for alligatorer 😅 Anonymkode: a1b8b...d5a
Ingar-André Skrevet 19. april 2023 #8 Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Pass deg for alligatorer 😅 Anonymkode: a1b8b...d5a Giant Hunstman er også grei å holde seg unna sier dem😂 Så det selv når jeg var der, og har en i terrariet hjemme. Langt ifra så store som aussiene skal ha det til😂 Bare en liten fis av en kopp..
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #9 Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): De fleste stedene langs kysten i Queensland er nydelige. Hva med en liten campingtur med 4WD på Fraser Island? Anonymkode: dad74...e9d Anbefales varmt!! Vær obs på at Sydney i mai kan være relativt kaldt, det kan være 15 grader og under. Så hvis du skal være sikker på sommertemperaturer, ville jeg gått for Brisbane og nordover. Signerer altså Fraser Island. Lei bil og kjør selv, du får mye mer ut av det enn en organisert tur! Jeg har prøvd begge deler. Vær obs på at det er dyrt! Hvis budsjettet ditt tåler det, så er Lady Elliot Island HELT fantastisk, og en opplevelse for livet. Det er en av de få «øde øyene» på Great Barrier Reef som ikke er luksusresort men mer budsjettvennlig, selv om det fremdeles vil koste mye (blant annet fordi du må fly dit med småfly). Men har du penger til det - do it! Hvis du ikke skal til Sydney, kan du gå for området rundt Brisbane, og så området rundt Cairns i tillegg. Du kan fly mellom de to byene, evt kjøre (men det blir en god del kjøring hvis du skal være der bare et par uker). Ha leiebil tilgjengelig i begge de to områdene, vil jeg anbefale (ikke i Sydney). Husk at reisen er LANG og tidsforskjellen betydelig, så det vil ta deg flere dager å komme på rett kjøl mtp jetlag. Ikke gå ut fra at du fungerer normalt etter to dager (men der er jo folk forskjellige). Anonymkode: d080a...06e
Safiye Skrevet 20. april 2023 #10 Skrevet 20. april 2023 Jeg var i Australia i tre uker i feb/mars. Kjæresten skulle bare være med i to uker, så vi prøvde å presse inn alt det som er mest populært - og det gikk overraskende fint. Vi slet ikke med jetlag i det hele tatt (var bare obs på å tilpasse oss til riktig tid med en gang på flyturen til). Vi tok noen dager i Sydney, deretter fløy vi til Airlie beach og seilte rundt whitsundays i to dager. Deretter hadde vi to netter på Noosa heads, og to netter på Gold coast, før vi dro tilbake til Sydney. Vi var veldig fornøyd med hele turen og planen vi la, og det var massevis av ting man kunne gjøre og se med leiebil. Strender, gåturer (costal walk coogee til bondi, og fra noosa heads til sunshine beach), bylivet i cbd ovs. 1
Kjetil E Skrevet 21. april 2023 #11 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (På 19.4.2023 den 23.40): Pass deg for alligatorer 😅 Anonymkode: a1b8b...d5a Ikke akkurat noe problem i Australia.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #12 Skrevet 22. april 2023 Ville valgt Melbourne over Sydney, mye finere by. Anonymkode: f1e2b...016
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå