Gå til innhold

ETSY: noen andre som har hatt problemer?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg var nysgjerrig og kjøpte en vare fra selger gjennom Etsy... Med en gang varen ble sendt reagerte jeg på at jeg ikke hadde mottatt noen form for sporingsnummer. Jeg ignorerte dette ettersom jeg aldri har opplevd problemer med sendinger tidligere fra andre internasjonale nettsider.

Alt virket OK helt til pakken ankom Norge. Nå har pakken vært stuck i Oslo (fortsatt "in transit") i to uker. Som sagt så har jeg ikke sporingsnummer, så jeg har ikke mulighet til å sjekke med de ulike postkontorene om de har i det hele tatt mottatt pakken...

Jeg kontaktet selger i går kveld, men hun hadde ikke mer informasjon enn meg angående sporingsnummer (er dette et red flag?)...

For hver dag blir jeg mer og mer nervøs ettersom jeg frykter at pakken kan ha "forsvunnet" eller kan bli sendt i retur dersom den ligger et sted uten at jeg har fått beskjed...

Noen som har opplevd noe lignende? Evt hvordan du løste det/ endte for deg...

Ble opprinnelig sendt med USPS, men vet ikke hvor den er blitt av nå. Kanskje den går gjennom tollen og at dette tar tid elns?

EDIT: for tydeligere språk

Endret av lonelywhale
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

hadde aldri hørt om etsy engang før nå. Hvilket bra initiativ! Kan være plattformen har eksisert lenge, men kul sak likevel. 

men for å svare; jeg har ingen erfaringer dessverre. Kan det komme an på verdien av tingen du har bestilt? Hvis den ligger under et visst nivå sendes den bare pr. nomal post kanskje? 

Anonymkode: 2bd31...d96

AnonymBruker
Skrevet

ah - sorry - ser at problemet er ett annet: Den ligger i tollen? Den skal vel undersøkes for sprengstoff eller andre ulovlige materialer da. Det kan ta tid. Smør deg med tålmodighet

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet du at pakken er i Oslo hvis du ikke har sporingsnummer?.

Hvis den har kommet til Oslo så er det mulig at den ikke har blitt tollbehandlet enda, Etsy er forresten ikke en nettbutikk men en platform der private kan selge ting på samme måte som Finn eller eBay.  

Anonymkode: 730e1...629

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan vet du at pakken er i Oslo hvis du ikke har sporingsnummer?.

Hvis den har kommet til Oslo så er det mulig at den ikke har blitt tollbehandlet enda, Etsy er forresten ikke en nettbutikk men en platform der private kan selge ting på samme måte som Finn eller eBay.  

Anonymkode: 730e1...629

Fordi Etsy har en funksjon som heter "track package" på selve nettsiden hvor jeg jevnlig fikk oppdateringer helt til pakken nådde Oslo, men her blir det ikke oppgitt noen form for sporingsnummer

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

hadde aldri hørt om etsy engang før nå. Hvilket bra initiativ! Kan være plattformen har eksisert lenge, men kul sak likevel. 

men for å svare; jeg har ingen erfaringer dessverre. Kan det komme an på verdien av tingen du har bestilt? Hvis den ligger under et visst nivå sendes den bare pr. nomal post kanskje? 

Ja, det er en kul nettside! Finnes masse fint og unikt som er skapt av privatpersoner ❤️ Virker mer populært i utlandet. Selv lærte jeg om Etsy gjennom ulike Youtubere o.l.

Selgeren jeg er i kontakt med er også veldig koselig... bare synd at selve sendingen/posten skulle gjøre opplevelsen noe mer stressbetont haha

Takk for svar uansett ❤️

Endret av lonelywhale
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har handlet mye på Etsy de siste ti årene, og aldri opplevd å ha blitt lurt.

Jeg har derimot flere ganger opplevd at pakker bruker ukevis på å bli håndtert fra de er ankommet Norge. Jeg har også opplevd at en pakke som står «in transit» allerede har befunnet seg på mitt lokale hentested i over en uke uten at jeg har fått hentemelding.

Anonymkode: 499b6...e50

AnonymBruker
Skrevet

Står det ikke noe slags sporingsnummer i rubrikken der det står «in transit»?

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har handlet mye på Etsy de siste ti årene, og aldri opplevd å ha blitt lurt.

Jeg har derimot flere ganger opplevd at pakker bruker ukevis på å bli håndtert fra de er ankommet Norge. Jeg har også opplevd at en pakke som står «in transit» allerede har befunnet seg på mitt lokale hentested i over en uke uten at jeg har fått hentemelding.

Da får jeg håpe at den med tiden kommer til rette TwT

Fikk du sporingsnummer i det tilfellet hvor du oppdaget at pakken hadde allerede ankommet ditt lokale hentested? Eller hvordan fant du ut at den var der?

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Står det ikke noe slags sporingsnummer i rubrikken der det står «in transit»?

Nope 💔 Ikke som jeg evner å se hvert fall

AnonymBruker
Skrevet
lonelywhale skrev (Akkurat nå):

Da får jeg håpe at den med tiden kommer til rette TwT

Fikk du sporingsnummer i det tilfellet hvor du oppdaget at pakken hadde allerede ankommet ditt lokale hentested? Eller hvordan fant du ut at den var der?

Ja, jeg har alltid hatt et sporingsnummer som dukker opp når man trykker «track package» på Etsys side, og det må vel din pakke også ha siden den kan følges på Etsy?

DD5425EF-CADF-4E55-BB65-09817B5D401E.jpeg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ja, jeg har alltid hatt et sporingsnummer som dukker opp når man trykker «track package» på Etsys side, og det må vel din pakke også ha siden den kan følges på Etsy?

DD5425EF-CADF-4E55-BB65-09817B5D401E.jpeg

Ser ut slik for meg :( Med mindre jeg ser på feil plass elns

336615824_1226176358018415_4230267495382456855_n.jpg

Endret av lonelywhale
Skrevet

Noen ganger spores den bare frem til Oslo eller hvor enn tollen er. Der kan det ta tid. Etter det er det som regel ikke sporing.

Skrevet (endret)
svartkatt skrev (7 minutter siden):

Noen ganger spores den bare frem til Oslo eller hvor enn tollen er. Der kan det ta tid. Etter det er det som regel ikke sporing.

Virker sånn😅

Jeg har ingenting imot å vente, men er bare mest bekymret for at pakken ligger på mitt lokale hentested uten at jeg har fått beskjed heh... 💔 Og ikke har mulighet for å sjekke

Lagde dette innlegget mest for å finne ut dersom jeg evt leter på feil plass og for å roe nervene ved å høre at det ikke er unormalt at reisen fra Oslo tar tid ❤️

Endret av lonelywhale
Skrevet

Har bestilt mange ganger fra etsy, både med og uten sporing. Aldri hatt problemer med at pakken ikke kommer fram!

@svartkatt har rett. Jeg har en pakke som har ligget på "Oslo Letter Center" siden 5 april, men enda ikke dukket opp. Fordi det er brevpost er det ikke sporing i Norge... Aner ikke hva jeg skal gjøre. Denne er ikke bestilt på esty da, men tenkte det var greit å nevne at det er noe som skjer for tiden om flere er stuck in transit. 

Skrevet
Lacuna skrev (1 minutt siden):

Har bestilt mange ganger fra etsy, både med og uten sporing. Aldri hatt problemer med at pakken ikke kommer fram!

@svartkatt har rett. Jeg har en pakke som har ligget på "Oslo Letter Center" siden 5 april, men enda ikke dukket opp. Fordi det er brevpost er det ikke sporing i Norge... Aner ikke hva jeg skal gjøre. Denne er ikke bestilt på esty da, men tenkte det var greit å nevne at det er noe som skjer for tiden om flere er stuck in transit. 

Godt å høre ❤️ Takk for svar!

Får krysse fingrene for at det ordner seg for oss begge ❤️

Skrevet

Har ikke handlet på etsy, men har opplevd at en pakke brukte 3 uker(!) i tollen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...