AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #1 Skrevet 19. april 2023 Er det noen som har fått tilbake følelsene i et forhold ved å bruke parterapi? Etter 3.5 år er følelsene blitt borte og jeg føler det mer som en venn, en veldig god venn. Følelsene forsvant gradvis for 4 mnd siden. Vi er særboere og han er verdens beste. Han gir meg rom og tid og viser hver dag at han vil stå dette gjennom med meg selv om dette er veldig vanskelig og vondt for han også. Jeg føler ikke behov for å snakke med han, samtidig som jeg synes det er hyggelig når vi snakker sammen. Jeg har så fryktelig lyst til å få tilbake det vi hadde og jeg forstår virkelig ikke hva som har skjedd. Trodde vi skulle leve lykkelig resten av livet men så surrer jeg det til ved å miste følelsene. Vi er 40+ og var begge sikre på at dette var the real thing! Anonymkode: 6451d...f05
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #2 Skrevet 19. april 2023 Følger. Samme her. Alle sier at vi må gå i parterapi, men hva får de gjort? Anonymkode: b6dcd...847
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #3 Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det noen som har fått tilbake følelsene i et forhold ved å bruke parterapi? Etter 3.5 år er følelsene blitt borte og jeg føler det mer som en venn, en veldig god venn. Følelsene forsvant gradvis for 4 mnd siden. Vi er særboere og han er verdens beste. Han gir meg rom og tid og viser hver dag at han vil stå dette gjennom med meg selv om dette er veldig vanskelig og vondt for han også. Jeg føler ikke behov for å snakke med han, samtidig som jeg synes det er hyggelig når vi snakker sammen. Jeg har så fryktelig lyst til å få tilbake det vi hadde og jeg forstår virkelig ikke hva som har skjedd. Trodde vi skulle leve lykkelig resten av livet men så surrer jeg det til ved å miste følelsene. Vi er 40+ og var begge sikre på at dette var the real thing! Anonymkode: 6451d...f05 Man forblir jo ikke nyforelsket for alltid, forelska-følelsene kan komme å gå etter så mange år, men kjærligheten forblir jo. Du må jo nesten ta et valg, ønsker du å bli gammel med denne mannen? Anonymkode: 5670b...458 4 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #4 Skrevet 19. april 2023 ærlig talt, 3,5 år er ikke noe å starte parterapi for. Bryt. Ferdig Anonymkode: 9aac3...684 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #5 Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Man forblir jo ikke nyforelsket for alltid, forelska-følelsene kan komme å gå etter så mange år, men kjærligheten forblir jo. Du må jo nesten ta et valg, ønsker du å bli gammel med denne mannen? Anonymkode: 5670b...458 Jeg er så usikker på alt. Det er selve kjærestefølelsen som er borte og jeg aner ikke om jeg har kjærlighetsfølelsen lenger. Han er rett og slett mer bare en venn. Blir ikke lenger varm i hjertet når jeg ser han og gleder meg ikke lenger til å være sammen med han, selv om det er veldig hyggelig. Er utrolig trist alt sammen. Ønsker bare å våkne opp i morgen å ha alle følelsene tilbake, men det tror jeg neppe kommer til å skje. Anonymkode: 6451d...f05
Isambard Skrevet 19. april 2023 #6 Skrevet 19. april 2023 Hvis problemet er knuter på tråden kan parterapi fungere. Et forhold kan ha bølgedaler som man kan komme opp av. Det er en del jobb, og ærlig talt tror jeg nok jeg heller ville droppet det hvis følelsene var borte etter 3.5 år i et særboforhold. 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #7 Skrevet 19. april 2023 Isambard skrev (12 minutter siden): Hvis problemet er knuter på tråden kan parterapi fungere. Et forhold kan ha bølgedaler som man kan komme opp av. Det er en del jobb, og ærlig talt tror jeg nok jeg heller ville droppet det hvis følelsene var borte etter 3.5 år i et særboforhold. Ingen knuter på tråden, vi har egentlig hatt alt som et forhold skal ha og det er derfor det er så frustrerende når følelsene forsvinner. Tenker at et sånt forhold skal man lete lenge etter og vil ikke gå før jeg er 100% sikker på at det er det riktige. Er det en sjanse for at følelsene kan komme tilbake jobber jeg gjerne for det. Det er derfor jeg lurer på om noen har erfaring med parterapi og at det kan virke. Anonymkode: 6451d...f05
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #8 Skrevet 19. april 2023 Se for deg han med en annen dame. Dersom du er helt upåvirket av det, gå videre. Anonymkode: a17db...593 4
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #9 Skrevet 19. april 2023 Har det kanskje blitt for mye dere? Har du dine egne greier utenfor forholdet, og har han sine? Et forhold kan ofte stagnere om man ikke lenger vokser sammen. For å vokse sammen er det viktig å få input, enten på egen hånd som dere kan videreføre til hverandre, eller sammen. Om man bare gjør de samme greiene om igjen og prater om de samme tingene, er det ikke noen vekst. Kan dere kanskje prøve å gjøre noe ingen av dere har prøvd før, og som er litt ukomfortabelt for begge? Kanskje dere kan oppleve en nærhet dere ikke finner så lett til vanlig, og at det kan tenne en liten gnist i deg. Aner egentlig ikke, men verdt å prøve om du virkelig vil kanskje 🤷🏼♀️ Anonymkode: b938b...70a
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #10 Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Se for deg han med en annen dame. Dersom du er helt upåvirket av det, gå videre. Anonymkode: a17db...593 Ooops. Det er jeg. 😳 Ikke ts, men hun andre i tråden med samme problem. Anonymkode: b6dcd...847
Isambard Skrevet 20. april 2023 #11 Skrevet 20. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ingen knuter på tråden, vi har egentlig hatt alt som et forhold skal ha og det er derfor det er så frustrerende når følelsene forsvinner. Tenker at et sånt forhold skal man lete lenge etter og vil ikke gå før jeg er 100% sikker på at det er det riktige. Er det en sjanse for at følelsene kan komme tilbake jobber jeg gjerne for det. Det er derfor jeg lurer på om noen har erfaring med parterapi og at det kan virke. Anonymkode: 6451d...f05 Jeg er usikker. Har god erfaring med parterapi, men det handlet om å snakke om ting på en litt styrt måte. Følelser er litt flyktige som en sommerfugl, Hvis man prøver å fange dem så stikker de av. Hvis man sitter stille så kommer de kanskje til deg (Kilde: Carmen/ Bizet) Over til noe litt mer prakstisk: Jeg vil nesten foreslå at dere tar en god pause og ser hvordan det føles. Endret 20. april 2023 av Isambard 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #12 Skrevet 20. april 2023 Isambard skrev (47 minutter siden): Jeg er usikker. Har god erfaring med parterapi, men det handlet om å snakke om ting på en litt styrt måte. Følelser er litt flyktige som en sommerfugl, Hvis man prøver å fange dem så stikker de av. Hvis man sitter stille så kommer de kanskje til deg (Kilde: Carmen/ Bizet) Over til noe litt mer prakstisk: Jeg vil nesten foreslå at dere tar en god pause og ser hvordan det føles. Men. Men. Pauser gjør man jo ikke ifølge folk her inne…? Iallfall ikke hvis man har barn! Anonymkode: b6dcd...847
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #13 Skrevet 20. april 2023 Når forelskelsen går over i kjærlighet, så er det kanskje vanskeligere å holde det ved like når man ikke bor sammen og har et familieliv? Anonymkode: ca2af...4b9
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #14 Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): ærlig talt, 3,5 år er ikke noe å starte parterapi for. Bryt. Ferdig Anonymkode: 9aac3...684 Det samme tenker jeg. Har gått i parterapi selv, men da var ikke følelsene borte, vi hadde vært sammen i 15 år sammen og hadde barn. Det handlet om kommunikasjonsproblemer, ikke å få tilbake følelser. Anonymkode: 13e74...1b9
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #15 Skrevet 20. april 2023 Hm. Jeg tenker at hvis dere har det godt sammen og er enige om hva slags framtid dere ønsker, bør dere jo prøve? Følelser kommer og går, man kan ikke styre etter dem. Det handler vel mest om å ha et best mulig liv? Hva får du og hva mister du ved å splitte opp? Anonymkode: 25adc...c84
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #16 Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Se for deg han med en annen dame. Dersom du er helt upåvirket av det, gå videre. Anonymkode: a17db...593 Ja, akkurat nå er jeg helt upåvirket, men det kan vel også være at jeg er så trygg på han? Anonymkode: 6451d...f05
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #17 Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg er så usikker på alt. Det er selve kjærestefølelsen som er borte og jeg aner ikke om jeg har kjærlighetsfølelsen lenger. Han er rett og slett mer bare en venn. Blir ikke lenger varm i hjertet når jeg ser han og gleder meg ikke lenger til å være sammen med han, selv om det er veldig hyggelig. Er utrolig trist alt sammen. Ønsker bare å våkne opp i morgen å ha alle følelsene tilbake, men det tror jeg neppe kommer til å skje. Anonymkode: 6451d...f05 Bor dere sammen? Er dere mye sammen? Anonymkode: 5670b...458
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #18 Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Har det kanskje blitt for mye dere? Har du dine egne greier utenfor forholdet, og har han sine? Et forhold kan ofte stagnere om man ikke lenger vokser sammen. For å vokse sammen er det viktig å få input, enten på egen hånd som dere kan videreføre til hverandre, eller sammen. Om man bare gjør de samme greiene om igjen og prater om de samme tingene, er det ikke noen vekst. Kan dere kanskje prøve å gjøre noe ingen av dere har prøvd før, og som er litt ukomfortabelt for begge? Kanskje dere kan oppleve en nærhet dere ikke finner så lett til vanlig, og at det kan tenne en liten gnist i deg. Aner egentlig ikke, men verdt å prøve om du virkelig vil kanskje 🤷🏼♀️ Anonymkode: b938b...70a Vi er egentlig veldig flinke til å finne på noe sammen og gjør stadig mye forskjellig. Til og med det å kjede seg sammen har tidligere vært veldig hyggelig. Er som sagt, alt har egentlig vært helt perfekt med hobbyer, samme humor, god sex og attpåtil en skikkelig bestevenn. Skjønner absolutt ingen ting! Anonymkode: 6451d...f05
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #19 Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, akkurat nå er jeg helt upåvirket, men det kan vel også være at jeg er så trygg på han? Anonymkode: 6451d...f05 Tja, folk er forskjellige, men samboeren min og jeg er på 4 året nå. Hvis jeg ser for meg han med ei annen blir jeg irritert og kjenner at det er totalt uaktuelt 😂. Jeg vet at det er han jeg vil ha barn med og leve livet mitt med. Anonymkode: 5670b...458 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #20 Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bor dere sammen? Er dere mye sammen? Anonymkode: 5670b...458 Vi er særboere og bor sammen kun annenhver uke Anonymkode: 6451d...f05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå