Gå til innhold

Mange studiepoeng på 1 semester

lil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

var nok lettere før da det ikke var så mye obligatorisk undervisning. det meste jeg har tatt er vel 45 sp på et semester, men det var etter den gamle ordningen. har hørt om folk som har tatt over 60.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gulltopp

Jeg tok 70 i høst, og det gikk helt greit. Men det ble mye stress mot slutten, siden det ble mange eksamener oppi hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Tok selv 60 i høst, og det gikk aldeles glimrende, fikk tilogmed gode karakterer. I tillegg tok jeg opp flere videregående fag. Nå i vår skal jeg ikke ta mer enn et videregående fag, og derfor tenkte jeg på å melde meg opp i fag tilsvarende 80 stp :overrasket: Ingen som har hørt om det...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer på om man klarer å få med seg faget like godt når man tar så mye, eller er det slik at dere satser på noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Våren 2004 tok jeg 60 studiepoeng. Det gikk fint det. Vel, tok egentlig 75 men strøk i det ene (det hadde jeg egentlig regnet med siden det var et fag som lå utenfor min studieretning). Jeg har ikke vært på alle forelesninger, gjort mye ekstra eller noe. Rett før eksamen pugget jeg og klarte meg meget så bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Administrasjon her  :)

Nå er jeg litt nysgjerrig her...håper det går greit. Hvordan fikk du til det, når 60 studiepoeng egentlig tilsvarer et årsstudium? Er det lov på høyskoler/universiteter å ta det på et semester da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg har tatt studiepoeng tilsvarende halvannet år på et år så det skulle vel bli 45sp det da pr. semester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen grense for hvor mange fag man kan melde seg opp til på det universitetet jeg går på. Men jeg måtte ha hjelp for å registrere emnene manuelt, og hun som hjalp meg lurte på om dette egentlig var så lurt. Lurer på hva hun/han sier når jeg på mandag skal ha hjelp til å melde meg opp til 80 stp.

:sjarmor:

Og det gikk svært bra. Men jeg måtte jobbe 8 timer hver dag, hele semesteret. Men det var jeg forberedt på. Eksamenstiden ble en smule hektisk, men det var i hovedsak pga de 6 videregående privatisteksamene jeg hadde. Et par krasj her og der både med forelesninger og eksamener, men alt gikk. Nå lurer jeg fælt på hvordan neste semester går, og det var derfor jeg lurte på om noen hadde tatt så mange stp på en gang. Beroligende å lese at noen har klart 70 ihvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok 60 studiepoeng (psykologi og pedagogikk) et semester, det var hektisk, men det gikk greit. Jeg ville ikke ha gjort det hvert semester da, det holdt med ett for min del... Men det kommer vel litt anpå hva man studerer, om det er mye obligatorisk undervisning, om det er bare teori eller om det er praksis ved siden osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Jeg tok 60 studiepoeng i kjemi og 15 i biologi. Biologien strøk jeg på. Men fikk gode karakterer i kjemi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paryss

Jeg har tok fellesdelen av profesjonsstudiet i jus i Oslo, som er 120 studiepoeng, på ett semester i fjor vår. Jeg fikk C da, så var riktignok ingen toppkarakter. Jeg jobbet en del, og det hadde absolutt ikke skadet med litt mere tid, men jeg hadde kjedet meg om jeg skulle spre det over de to årene det er normert til. Tok den opp semesteret etter (nå i høst), og fikk A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...