Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Blir vel ostegrill  på Shell og en tur ut på E18 (Gatekjøkkenmat 🙂 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (20 timer siden):

Vi griller stort sett alltid biff. Og drikker rødvin. Frokost har jeg aldri forstått at folk legger så mye i. Da handler det om å spise litt før man går ut. Før vi fikk barn, prioriterte vi 16. mai fest fremfor 17. mai frokost. Har dog vært på noen, og var ikke veldig begeistret for stress med å lage mat (alle tok med en rett), reise på frokost og stresse ut for å de på toget.

Toget går ikke til samme tid alle steder. Her har vi god tid til en deilig frokost. 

Anonymkode: 29b8e...51a

AnonymBruker
Skrevet

Til frokost eggerøre, røkt laks, spekemat, div tilbehør. Middag varierer mer, rømmegrøt, pølse i brød med potetsalat, sodd, ferdig pizza, grillmat...

Sjokoladekake eller tårnkake😁

Anonymkode: 5e1b1...e38

Skrevet

Hvis været er fint,så hender det at vi griller.

Eller lager noe annen vanlig middagsmat.

Som en vanlig dag,egentlig.

AnonymBruker
Skrevet

17.mai er så koselig. Gleder meg allerede. Jeg vil gjerne gratulere dere på forhånd ❤

Anonymkode: 042cd...468

AnonymBruker
Skrevet

Vi har barn i barneskolealder. Pynter pent bord kvelden før. Spiser enkel frokost før avreise til toget - steker rundstykker og lager eggerøre, setter frem diverse pålegg og juice. Gjennom dagen er det pølser og is. På ettermiddagen har vi koldtbord/tapas.

Anonymkode: 9aa4a...ac9

AnonymBruker
Skrevet

Hverdags-/treningsmat. Tar som regel en tur i skauen eller fjellet på 17. Mai. Har ikke agorafobi, men 17. Mai blir altfor over-the-top for meg, skjemmes nesten.

Anonymkode: b9e3e...3ae

AnonymBruker
Skrevet

En enkel hverdagsfrokost og ser barnetog på tv. 

Middag er ofte rømmegrøt og spekemat. Men vurderer noe veldig enkelt i år.. Pølsefest kanskje? 

Anonymkode: 7bb8a...4f3

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.4.2023 den 14.16):

Hva spiser du 17.mai til middag? Er det det samme hvert år eller varierer det? 

Anonymkode: 7bb8a...4f3

Til middag 17 mai pleier vi å grille. Med god salat og annet tilbehør ved siden av. 

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting for blir stresset av at folk stresser og herjer rundt meg. 

Anonymkode: 811fe...15d

AnonymBruker
Skrevet

Før barn: Champagnebrunsj med venner. Alle tok med minst en matrett/kake. Jeg laget ALLTID pavlova med bær i norske farger ;) Som regel dro vi en tur ut i byen, før vi returnerte til matbordet og spiste restene til kvelds, haha.

Etter barn: Vanlig frokost hjemme og pølse og is på skolen. Grilling utendørs hvis været er bra. Jeg lager fremdeles pavlova, men i mindre versjon. Mannens favorittkake, mens ungen kun vil ha kremen og bærene :P 

Anonymkode: d519b...f22

Skrevet

Har ofte gått i pølser som grilles om jeg har vært med folk. Nå har jeg de siste årene gått tur på 17.mai, og da blir det mer matpakke, og jeg har hatt både lapskaus på termos, litt mer «fancy» smørbrød, og kjøleskapsgrøt med rødt, hvitt og blått på. Vil tippe at om det er vær til tur i år også av den lengre karakteren så blir det nok noe kjøleskapsgrøt. Om det bøtter ned vil jeg tippe jeg spiser hjemme, og går en tur eller flere uten matpakke. Ved siste blir det vanlig middag, siden jeg vet jeg skal være kun meg. 🇳🇴

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...