AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #1 Skrevet 19. april 2023 Noen som har erfaring med dette? Har funnet ut at jeg ikke liker å gå med den tilhørende vesken til sognebunaden min da den drar beltet nedover om den har noe særlig mer innhold enn et nøkkelknippe. Vurderer derfor å selge den siden den ikke blir brukt. Er usikker på om spennen er i ekte sølv eller ikke men regner med den sikkert er i noe annet «forgylt». Hva koster en slik veske ny og hva er en fornuftig pris å selge den for brukt? Har forsøkt å Google men blir ikke klok. Anonymkode: 023d5...088
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #2 Skrevet 19. april 2023 Har ikke sognebunad men har også veske (eller lomme som vi kaller det) - hun som sydde bunaden min sydde en liten hempe/hekte i selve bunaden som lommen henger i slik at den ikke drar ned forkleet (beltet for din del). Kanskje det er en mulighet for deg? Hempen/hektet er sydd med samme farge tråd som bunaden og vises ikke. Anonymkode: 9ab3b...971
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #3 Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen som har erfaring med dette? Har funnet ut at jeg ikke liker å gå med den tilhørende vesken til sognebunaden min da den drar beltet nedover om den har noe særlig mer innhold enn et nøkkelknippe. Vurderer derfor å selge den siden den ikke blir brukt. Er usikker på om spennen er i ekte sølv eller ikke men regner med den sikkert er i noe annet «forgylt». Hva koster en slik veske ny og hva er en fornuftig pris å selge den for brukt? Har forsøkt å Google men blir ikke klok. Anonymkode: 023d5...088 Kontakt Husfliden og spørre hva den er verdt i dag. Jeg gjorde det med min Romsdalsbunad, og fikk spesifikke priser for alle ting som hører til bunaden. Anonymkode: 5f8a7...69a
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #4 Skrevet 19. april 2023 Hvis den er ekte sølv vil den jo anløpe over tid og må pusses blank igjen med jevne mellomrom. Har din noen gang gjort dette? Ekte sølv vil jo heve prisen på vesken. Du bør få avklart dette før du selger den. Jeg trodde forøvrig at alt som er ekte sølv stemples med 925 S. Har du gransket veskens metall, også på innsiden av vesken, om det er noe stempel der? Gjør forøvrig som noen foreslår i tråden, ta den med til et sted som Husfliden el. som syr bunader og kjenner prisene, og spør der hva en slik selges for fra systuen som ny. Da kan du sette prisen noe lavere enn det. Anonymkode: d5254...cc1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå