Gå til innhold

Erfaringer med airfryer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å kjøpe en, så pløyer for øyeblikket gjennom det som er av tester og den slags. Men jeg forstår egentlig ikke hva en airfryer gjør som en vanlig stekeovn ikke kan gjøre. Vi snakker jo bare om varm luft som sirkulerer her? Alle nyere stekeovner gjør da også det. Synes dere som har det at ting blir tydelig bedre i airfryer?

Anonymkode: 20a37...08c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Varmen er veldig mye mer intens enn i en stekeovn, i tillegg trenger den ikke å forhåndvarmes og det er jo praktisk i disse strømspare-tider. Men pass på å kjøp en som ikke er for liten, det begrenser bruken veldig.

Vi bruker vår flere ganger hver dag, til det meste.

Anonymkode: 187ef...87d

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mye det samme ja, men fortsatt bruker jeg airfryer mest. Kjappere og mindre oppvask. Enkelt matrett blir bedre bedre og. 

Anonymkode: 8223d...817

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk , bruker vår til det meste 

Anonymkode: 5c402...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker min, synes alt blir mer crispy i den enn i varmluftsovnen. Bruker den masse. Vi er bare 3 personer så en Cosori holder for oss til det meste. Ovnen bruker jeg bare til pizza, kaker ol.

Anonymkode: c8c85...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk en, uten noensinne å ha ønsket meg det. Den er helt OK. Til kjapp mat til én er den hendig, og den steker mer effektivt enn varmluftsovn. Men jeg synes den bråker. 

Anonymkode: f7611...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det startet egentlig med at jeg skulle ha et toastjern, men en kjenning ba meg vurdere airfryer i stedet. Vet noen om toast blir bra da?

TS

Anonymkode: 20a37...08c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjappere tid på matlaginga, mer sprø overflater, mindre strøm, nær fettfritt. Må øve litt på metoder for å bevare saftigheten innenfor skorpa på enkelte ting, men når man får til det så er maten mye bedre enn i steikeovn, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Ninja Foodi dual zone som jeg bruker til så og si alt av matlaging, fra å "koke" egg, til å tilberede nesten hva som helst av kjøtt, fisk eller grønnsaker, og til oppvarming av matrester. Det går raskt, den er enkel å rengjøre, man kan "fritere" uten å bruke olje og resultatet blir perfekt hver gang.

Det eneste jeg bruker stekeovnen til er pizza.

  

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det startet egentlig med at jeg skulle ha et toastjern, men en kjenning ba meg vurdere airfryer i stedet. Vet noen om toast blir bra da?

TS

Anonymkode: 20a37...08c

 

Toast blir også utmerket :)

Endret av Jdz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en OBH Nordica, tror skuffen er 6,5 liter. Den kan steame, grille og airfrye.

Jeg bruker den nesten daglig, komfyren bruker jeg veldig sjelden etter at airfryeren kom i huset.

Steamprogrammet bruker jeg til å dampe grønnsaker og fisk.

Synes jeg får både fiskefiletene og kyllingfiletene mer saftig. Bruker kortere tid. Og slipper å varme opp ovnen på forhånd.

Og utrolig praktisk å steke rundstykker i helga.

Som sagt, bruker den veldig mye. Også til baking har jeg brukt den. Skal jeg bake og ha i flere brett bruker jeg komfyren, men den blir lite brukt for tida. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det startet egentlig med at jeg skulle ha et toastjern, men en kjenning ba meg vurdere airfryer i stedet. Vet noen om toast blir bra da?

TS

Anonymkode: 20a37...08c

Ypperlig med rundstykker i alle fall. 6 min i airfryer for et frossent rundstykke, og når det hviler to-tre minutter er det sprøtt i skorpa og lunkent inni. Airfryer passer best til ting som skal ha skorpe rundt hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det startet egentlig med at jeg skulle ha et toastjern, men en kjenning ba meg vurdere airfryer i stedet. Vet noen om toast blir bra da?

TS

Anonymkode: 20a37...08c

Ja, toast blir veldig bra. 

Iallefall om du har skive i bunn og skive øvert, med pålegg mellom

Har du ost øverst, så kan den flakse litt av lufta inni der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan den erstatte micro? Jeg bruker micro til oppvarming av rester, poppe popcorn og noen ganger til tining.

Anonymkode: cfcb5...9d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kan den erstatte micro? Jeg bruker micro til oppvarming av rester, poppe popcorn og noen ganger til tining.

Anonymkode: cfcb5...9d3

Popcorn vet jeg ikke, men oppvarming av rester går supert. Tining har jeg ikke prøvd, men det går vel sikkert bra det også. 

Jeg har aldri hatt mikro, så jeg kan ikke sammenligne, men man må passe på at man ikke bruker plast i airfryer. Den er som en vanlig ovn. Derimot går aluminiumsfolie veldig bra. 

Anonymkode: 4ef9e...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er veldig usunt med tanke på gift og plaststoffer.

Anonymkode: 422e3...05b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er veldig usunt med tanke på gift og plaststoffer.

Anonymkode: 422e3...05b

Så du mener å lage maten med varm luft er mer usunt enn med olje/smør? #logic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er veldig usunt med tanke på gift og plaststoffer.

Anonymkode: 422e3...05b

REgner med du har noe som viser at dette stemmer?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...