Gå til innhold

Jeg synes det er ork å ha sex!?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i et forhold på det tiende året, og de siste årene har jeg syntes det har vært ork å ha sex. Det vil si, jeg kan synes det er godt når jeg «kaster meg i det» på samboers initiativ og ha en positiv opplevelse av det, sånn sett. Men jeg har egentlig aldri lyst på forhånd og tar dessverre svært sjeldent initiativ til sex.

Jeg mistenker at jeg er en person som bare synes sex er spennende i starten når man er nyforelsket og alt er spennende og nytt, men egentlig ikke er en så veldig seksuell person ellers. Føler noe er veldig galt med meg som er sånn. Tror heller ikke det er partner det er noe «galt» med. Jeg finner han attraktiv, sexen er god og i starten av forholdet, kunne jeg ikke få nok av han.

Hva er galt med meg? Er jeg den eneste som har det sånn?

Anonymkode: 059a0...24b

• Liker 6
  • Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Samme her

Anonymkode: a6a79...443

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Sex er oppskrytt

Anonymkode: 2d6eb...ce2

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Samme her. Klarer meg veldig godt uten! 

Anonymkode: e4df0...646

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er dere kvinner eller menn?

Anonymkode: 14406...259

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er i et forhold på det tiende året, og de siste årene har jeg syntes det har vært ork å ha sex. Det vil si, jeg kan synes det er godt når jeg «kaster meg i det» på samboers initiativ og ha en positiv opplevelse av det, sånn sett. Men jeg har egentlig aldri lyst på forhånd og tar dessverre svært sjeldent initiativ til sex.

Jeg mistenker at jeg er en person som bare synes sex er spennende i starten når man er nyforelsket og alt er spennende og nytt, men egentlig ikke er en så veldig seksuell person ellers. Føler noe er veldig galt med meg som er sånn. Tror heller ikke det er partner det er noe «galt» med. Jeg finner han attraktiv, sexen er god og i starten av forholdet, kunne jeg ikke få nok av han.

Neida. Dette er fullstendig vanlig. Etter å ha gjort det samme i mange år så blir det fort litt kjedelig. Litt forandring i rutiner og slikt kan fort endre det.  Ha sex nye steder. Forsøk stillinger dere ikke har testet før. Kanskje dere har noen hemmelige fantasier som dere ikke har snakket om som kan realiseres. 

Anonymkode: d932d...747

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei samme her, det går bedre i dette forholdet jeg har nå fordi vi er særboere og møtes ikke hver uke, så etter 7 år har jeg fortsatt lyst på sex, men vet at hadde vi bodd sammen hadde lysten definitivt dalt fort.

Anonymkode: b92a6...596

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mann og har det på samme måten. Vi har vært sammen i 17 år.  Jeg tar ikke initiativ til sex lenger, fordi det ikke er så viktig for meg. Jeg klarer meg fint uten. Tar meg heller en kjapp runk av og til for å lette på trykket.

Anonymkode: 0780c...cd9

• Liker 4
Skrevet

Hvis jeg ikke tar mye feil så er det mye standard formler..noen klarer å leve utefor dem, men som regel..forelskelsen og sexen , første sex-mnd..så er kvinnen sluttet å finne typen spennende både som person og i sexen..i påfølgende år tar kvinnen mer og mer over hjemmet og forelskelsen er blitt til kjærlighet og vaner..i år to så er vanene blitt kjedelige og kranglene oftere..de negative følelsene i forholdet nærmer seg de gode følelsene over tid..i år 3 så er de negative følelsene i forholdet flere og mer omfattende enn de gode følelsene og sexen er død.. da gjenstår bare å tvinge seg fremover i hverdagen i å syke seg opp til å gjøre det slutt.. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Baktus skrev (8 minutter siden):

Hvis jeg ikke tar mye feil så er det mye standard formler..noen klarer å leve utefor dem, men som regel..forelskelsen og sexen , første sex-mnd..så er kvinnen sluttet å finne typen spennende både som person og i sexen..i påfølgende år tar kvinnen mer og mer over hjemmet og forelskelsen er blitt til kjærlighet og vaner..i år to så er vanene blitt kjedelige og kranglene oftere..de negative følelsene i forholdet nærmer seg de gode følelsene over tid..i år 3 så er de negative følelsene i forholdet flere og mer omfattende enn de gode følelsene og sexen er død.. da gjenstår bare å tvinge seg fremover i hverdagen i å syke seg opp til å gjøre det slutt.. 

Veldig enig i mye av det du skriver. Jeg tror ikke mennesker er skapt for å være med samme person over veldig lang tid.

-K44

Anonymkode: 2d6eb...ce2

• Liker 5
Gjest Lars1009
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Er du dame? Helt normalt.

AnonymBruker
Skrevet

Den neste tråden ts oppretter handler om at hun føler seg tvunget til pliktsex og at det går på helsa løs, eller at samboer har vært utro. 

Hvis du tar valget om at dere ikke lenger skal ha et aktivt sexliv så er det din plikt å kommunisere det til mannen din. 

Det blir for dumt hvis du i ettertid klager over pliktsex og utroskap hvis du ikke tar opp denne samtalen med han i forkant. 

Anonymkode: 57b32...759

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg har det helt likt.

Sex er mer tiltak en noe annet. Gidder aldri ta initiativet lenger. Gjorde det de første typ 10 årene av forholdet, så dabbet det mer og mer av for begge to.

Jeg har en deilig samboer, og sexen vi har hatt sammen har alltid vært jævlig digg. Det handler ikke om henne eller sexen. Vi er bare litt «mette» rett og slett. 
Sex er bare sex. Så jævla spennende er det jo ikke når man har vært seksuelt aktiv i mange, mange år.

Har null problem med det. Man savner jo ikke noe man ikke har lyst til😊

Ja. Jeg er mann.

Anonymkode: 1a346...0e6

• Liker 12
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Baktus skrev (1 time siden):

Det er trist å lese at det er så mange som har denne oppfattelsen/opplevelsen av langvarige forhold… Jeg tenker at da var det ikke perfekt match, hvis det ender slik som du beskriver. 

Vi har vært sammen i 17 år og har aldri hatt det så bra som nå - både når det kommer til sex og forholdet i sin helhet. Vi har hyppig, spennende og kinky sex hvor vi begge bare ønsker mer. Vi elsker å tilbringe tid med hverandre og vi har et genuint ønske om å gjøre den andre vel hele tiden. Dette til tross for dårlig økonomi og at vi er småbarnsforeldre. 

Edit: da snakker jeg ikke bare om sex, men om hvordan forholdet er generelt. Det at sexlysten går opp og ned i perioder er helt normalt. For mange tror jeg disse ned-periodene kan være ganske lange uten at det er noe som helst galt med forholdet i sin helhet. Det jeg mener er det du skriver om at det etter en viss tid (3 år som du skriver) er flere negative følelser enn positive og at man psyker seg opp til å gjøre det slutt. Dét er trist. 

Endret av Frkego
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Lars1009 skrev (39 minutter siden):

Er du dame? Helt normalt.

Jeg er dame, ja.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror... at mange legger voldsomt mye i sex og hauser det veldig opp. At man må ha et fantastisk spennende sexliv, ellers lever man liksom ikke. Man må være sammen med drømmemannen eller -kvinnen, man må ha drømmejobben, man må være maxet ut på alt.

Kanskje det er ok med et helt ok sexliv. At man har sex når man har lyst og at det er bra nok.

Med mindre din samboer føler seg sultefôret og dere har voldsomt stort sprik i sexlyst, da. Da kan det jo utvikle seg til et problem. 

Anonymkode: efe3f...e53

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Den neste tråden ts oppretter handler om at hun føler seg tvunget til pliktsex og at det går på helsa løs, eller at samboer har vært utro. 

Hvis du tar valget om at dere ikke lenger skal ha et aktivt sexliv så er det din plikt å kommunisere det til mannen din. 

Det blir for dumt hvis du i ettertid klager over pliktsex og utroskap hvis du ikke tar opp denne samtalen med han i forkant. 

Anonymkode: 57b32...759

Vel, da har jeg hatt pliktsex i hvertfall 5-6 år.

Tenker ikke at vi aldri skal ha sex (han jeg er sammen med har ikke så veldig høy sexdriv selv heldigvis), var mer at jeg lurte på om det jeg føler på er normalt, eller om jeg er fullstendig unormal.

Jeg er bare 28 år. Litt trist å slutte helt å ha sex i så ung alder.

Ts

• Liker 1
Skrevet

Dette er helt normal. 

Men jeg tenker også at par dynamikken var også bedre i starten da begge la inn mer innsats for å sjarmere hverandre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Btw skrev (23 minutter siden):

Dette er helt normal. 

Men jeg tenker også at par dynamikken var også bedre i starten da begge la inn mer innsats for å sjarmere hverandre. 

Ja, det har du rett i! Jeg må innrømme at jeg ikke nødvendigvis synes partneren min er så sjarmerende lengre 🙊 man har liksom ikke så mye hemninger etter 10 år sammen. 

Ts

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det har du rett i! Jeg må innrømme at jeg ikke nødvendigvis synes partneren min er så sjarmerende lengre 🙊 man har liksom ikke så mye hemninger etter 10 år sammen. 

Ts

Tror trikset er å holde en viss nivå av høflighet livet ut med hverandre som man gjør med nye folk man vil imponere. 

Kreves utrolig mye selvkontroll hvis man ikke trent på dette fra barn av. 😅 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...