Gå til innhold

Er det turn-off å være eksplisitt om sine preferanser?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dersom man f. eks bare liker én spesifikk kroppsfasong, og er åpen om dette, blir det turn-off for deg? Eller ser du på det som et rødt flagg? 

På Tinder er jo kvinner ofte veldig åpne om slikt - de vil ha mannfolk som er over en viss høyde, eller vil ha mannfolk som har større armer enn dem, har store hender, eller viss hårfarge. Akkurat det er som sagt helt vanlig å se der.

Eller mannfolk som bare vil ha curvy jenter, eller tynne høye jenter, osv. 

Hva tenker du? 

Anonymkode: c9cba...25b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er et turn-on om du bruker det som et kompliment overfor en utvalgt:
"Jag elsker å kjenne de store nevene dine stryke meg nedover ryggen." (Mens han gjør det)
"Det er så deilig å stryke over de faste puppene dine" (Mens du gjør det)

Å si det overfor folk generelt tenker jeg at man kan spare seg. Man kan heller være uspesifikk med å si at: "Beklager, men du er nok ikke helt min type." Man kan være tro mot seg selv, uten å skrive/si noe som kan bli oppfattet som nedlatende overfor folk som ikke passer inn i drømmepreferansene dine.

Det er også forskjell på preferanser på ting folk gjør kontra hvem de er. Man kan skrive at man ikke vil møte noen som røyker, men man kan ikke skrive at man ikke liker folk som er magre f.eks.

Forsiktige hint om ting man liker særlig godt er innafor, syns jeg: "Jeg er særlig svak for jenter med langt hår" f.eks.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, for meg er det turn-off. Mann her. Jeg var på Tinder for 5-6 år siden og de som hadde krav i bio de skulle jeg i hvert fall ikke like. I tillegg ting som er cringe feks "If you can't handle me at my worst you don't deserve me at my best" eller noe i den duren. Huff. Hva med å bare ha helt standard ting i bio og ikke noe dill dall. Nå skal det sies at jeg var på utkikk etter kjæreste på Tinder og ikke ONS eller noe sånn.

Anonymkode: 168eb...3c5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er kjærlighet/forhold man er ute etter, synes jeg det både er sneversynt og umodent 

Anonymkode: 8518f...c1d

• Liker 3
Skrevet

Det er klart en turnoff for en lavere mann hvis krav om høyde er et krav. 

Selv om jeg er tynn ville jeg absolutt ikke likt om det var ønsket i en profil. Det fremstår veldig overfladisk, og ingen er garantert å være tynn resten av livet. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jo mine preferanser, men hvorfor skal jeg trenge å flagge dem, noen gang, ever? Unntaket er på et direkte spørsmål.  Folk viser i handling hva de går etter, og de som trenger å gjøre det til et tema, har en eller annen psykisk greie, kompleks, el.l.

Anonymkode: 46b00...04a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er turn off hvis det gjelder noe fysisk, for det viser at du er en overfladisk person. Ha gjerne preferanser, men man trenger ikke si det høyt. De fleste som har levd noen år har også erfart an man fort ender med å bli tilturkket av helt andre personer enn man i utgangspunktet tror fordi det er så mye annet som teller i forhold til tiltrekning enn kun det fysiske.

Anonymkode: 656d1...fd2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Høres litt ut som at du selv synes det er turnoff med jenter som gjør det?

Jeg er ikke på tinder, men da jeg var det hoppet jeg over de som hadde profiler som ikke gjorde meg interessert. Krav i profilteksten gjør meg uinteressert, selv om jeg oppfyller dem. Å ha preferanser og krav er helt vanlig, men det er noe med å flagge dem som gjør det turnoff. 

Anonymkode: 8f57a...88d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Både turn-off og rødt flagg.

Gode forhold, tiltrekning og at en fungerer sammen handler om stort sett alt annet enn utseendemessige ting.

Hadde aldri turt å etablere noe varig med mennesker som flagger preferanser for utseendet slik.

Da kan du regne med å bli forlatt om utseendet endrer seg, om du blir rammet av sykdom/skade etc.

Da er det ikke deg som person de leter etter - bare en kropp som ser ut på en viss måte.

Anonymkode: ebc7c...d2d

• Liker 1
Skrevet

Det er bra å vise sine preferanser om du er kvinne, faktisk er det mange menn som ønsker det, men det er ikke bra å vise sine preferanser om du er mann.

Skrevet

Utseendepreferanser er turnoff å flagge, som jeg skrev over. Jeg oppfatter det som grunt. Noen beskriver seg selv som om de skulle ha vært en bilannonse med tekniske spesifikasjoner og bilder fra ulike vinkler (som sikkert kamuflerer riper i lakken).

Preferanser på verdier, personlighet, interesser osv. syns jeg er fint, for da ser man med en gang om man er kompatible. Det finnes temmelig mange meninger og holdninger som er uforenlige med meg som person. Det finnes også grunnsyn som gjør at jeg blir betatt av et menneske, og som er en turn-on-faktor. 
Det samme vil jeg si om seksualpreferanser. Brett dem ut, og la meg slippe å intervjue deg for å få dem. Noen vil friste og andre vil frastøte, og jo tidligere det er avklart jo bedre. Det er uansett ikke bærekraftig i et forhold for meg om det ikke matcher sånn noenlunde.

Jeg har inntrykk av at noen formulerer generelle og intetsigende profiler av to årsaker:
- de oppfatter det som en fordel om færrest mulig blar forbi dem (weirdos)
- de har ikke mangt til meninger eller fasthet i personligheten
Begge deler er temmelig usympatisk etter min smak. Jeg vil vite hvem du er. Hva du stemmer på og hvordan du bruker fritida di er langt mer interessant enn om du er høy eller feit eller har brune øyne. Nesebein og ryggrad er rasende sexy. Det å faktisk stå for noe.

Skulle jeg opprettet en datingprofil ville målet vært å riste vekk majoriteten gjennom teksten, og sittet igjen med bare dem som var interessert i selve meg. Det er slitsom med folk som ikke forholder seg til teksten i en profil, og vil at du skal være den de ønsker seg, istedet for å forholde seg til hvem du faktisk er.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, for meg er det turn-off. Mann her. Jeg var på Tinder for 5-6 år siden og de som hadde krav i bio de skulle jeg i hvert fall ikke like. I tillegg ting som er cringe feks "If you can't handle me at my worst you don't deserve me at my best" eller noe i den duren. Huff. Hva med å bare ha helt standard ting i bio og ikke noe dill dall. Nå skal det sies at jeg var på utkikk etter kjæreste på Tinder og ikke ONS eller noe sånn.

Anonymkode: 168eb...3c5

Ser på en måte hva du mener, samtidig så slipper man å kaste bort tid på folk man ikke er kompatible med hvis man er åpen om sånt.

Anonymkode: 8bac1...1ab

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ser på en måte hva du mener, samtidig så slipper man å kaste bort tid på folk man ikke er kompatible med hvis man er åpen om sånt.

Anonymkode: 8bac1...1ab

Men om man er kompatibel med ALLE som veier 120 kg +, med ALLE som er muskuløse eller tynne eller whatever…

Da eier man jo ikke et snev av hjernekapasitet. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dersom man f. eks bare liker én spesifikk kroppsfasong, og er åpen om dette, blir det turn-off for deg? Eller ser du på det som et rødt flagg? 

På Tinder er jo kvinner ofte veldig åpne om slikt - de vil ha mannfolk som er over en viss høyde, eller vil ha mannfolk som har større armer enn dem, har store hender, eller viss hårfarge. Akkurat det er som sagt helt vanlig å se der.

Hva tenker du? 

Aldri vært på Tinder, og kommer aldri til å dukke opp der heller. Liker rett og slett ikke konseptet. Og sånn sett er svaret mitt sikkert litt farget av generell negativitet…

… men om ei dame eksplisitt "forlangte" trekkene mine ville jeg ihvertfall ikke sett på henne som kandidat for noe seriøst.

AnonymBruker
Skrevet

Spørs hva målet er. Hvis det er et kjapt ligg og man har mange å velge i så kan man kanskje presentere slike krav. Hvis målet er et langvarig forhold tenker jeg at kropp er mindre viktig.

For et langvarig forhold tenker jeg at 70 % av damene på min alder har en grei nok kropp og at det vil være endre kriterier som teller. 

Anonymkode: 54682...14c

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er turnoff. Syns ikke du det er turnoff om kvinner skriver i profilen sin "du må ha 8pack, være over 187 og penis tykkere enn 4cm diameter og tjene en million i året." eller én av disse punktene uten at det er satire? 

Anonymkode: 8933c...ae7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er tykk selv og synes egentlig det er helt greit at mannfolk skriver at de ikke ønsker tjukke damer. Da sparer jeg meg å sveipe på de. Det som er turnoff er når de de ikke vil ha blir skrevet på en så stygg måte at personen fremstår som usympatisk og fordomsfull. 

Står det "jeg foretrekker slanke kvinner som liker trening og tur i skog og mark " for eksempel så er det ikke noe galt. Står det "feite kvinnfolk kan bare sveipe bort" eller "Orker ikke magre damer, jeg vil ha ekte damer jeg kan ta i"  så er det seriøst turnoff. Man trenger ikke rakke ned på noen for å få frem sin preferanse. 

Synes også det er ok å skrive noe slik som "svak for høye menn, jeg er 175"  , men å skrive "ingen under 185" høres ikke pent ut. Nå er det jo mannfolk jeg sveiper på så har jo ikke sett noe særlig av hvordan kvinner skriver det. 

Anonymkode: 60158...8c6

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er tykk selv og synes egentlig det er helt greit at mannfolk skriver at de ikke ønsker tjukke damer. Da sparer jeg meg å sveipe på de. Det som er turnoff er når de de ikke vil ha blir skrevet på en så stygg måte at personen fremstår som usympatisk og fordomsfull. 

Står det "jeg foretrekker slanke kvinner som liker trening og tur i skog og mark " for eksempel så er det ikke noe galt. Står det "feite kvinnfolk kan bare sveipe bort" eller "Orker ikke magre damer, jeg vil ha ekte damer jeg kan ta i"  så er det seriøst turnoff. Man trenger ikke rakke ned på noen for å få frem sin preferanse. 

Synes også det er ok å skrive noe slik som "svak for høye menn, jeg er 175"  , men å skrive "ingen under 185" høres ikke pent ut. Nå er det jo mannfolk jeg sveiper på så har jo ikke sett noe særlig av hvordan kvinner skriver det. 

Anonymkode: 60158...8c6

Enig med deg.

Da jeg holdt på med nettdating var slike kommentarer noe som fikk meg til å takke nei til videre kontakt.

Var ikke helt uvanlig å få slike kommentarer i første og andre melding:"jeg tenner bare på damer som har timeglassfigur, så bra du har det". Det viser en overfladiskhet som jeg ikke gidder. Jeg er mer enn bare min figur, og kropper kan endre seg gjennom livet, så da vil jeg ikke bli sittende med en ensport fyr som da ikke vil tenne på meg lenger.

Enig også i det at det er helt greit å skrive noe om preferanser uten at man trenger å samtidig rakke ned på andre direkte eller indirekte.

Anonymkode: 0049b...226

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hva tenker du? 

Jeg ser ikke helt poenget med hvorfor man skal gjøre det? Du sveiper da på de du liker. Så hva spiller det for noen rolle hvem som liker deg, så hvorfor skrive det?

Anonymkode: a2ec5...0c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...