Gå til innhold

Dating og usikkerhet rundt hvordan det går.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har datet en mann i over en måned nå, men vi har hatt kontakt lenger enn det.

Jeg liker han veldig godt, men jeg sliter med å vise det helt for han. Opplever egentlig at han noen ganger kan oppleves som litt avvisende overfor meg gjennom hva han sier og det gjør meg usikker. For eksempel sier jeg at jeg håper jeg får se han igjen snart og da sier han bare at vi kan meldes. Eller hvis jeg viser at jeg har forhåpninger så blir han litt avvisende.

Nå kan det selvfølgelig være at jeg overtenker dette fordi jeg er usikker på han og hvordan dette går, men det stresser meg sånn. Jeg opplever at jeg holder igjen, men det er ikke særlig lurt om det skal utvikle seg videre. Allikevel blir jeg usikker siden de gangene jeg har gitt litt mer uttrykk for hva jeg føler, så kan han av og til virke avvisende.

Opplever at jeg kan være litt avvisende tilbake fordi jeg er redd for å bli avvist 🙄

Samtidig så vil han møtes og tar initiativ til det (jeg gjør også det), viser at han er seriøs gjennom handlinger og ord, gir meg komplimenter og av og til virker det som han ser for seg en fremtid med meg.

Jeg har ikke datet på mange år på grunn av diverse, så jeg er litt uvant med dating. Er det for tidlig å ta en prat om hvordan dette går? Vi har allerede snakket litt om det å være eksklusive, men det var litt tidligere og han virket da litt usikker.

Jeg liker han veldig godt så jeg vil ikke skremme han bort, men samtidig så har vi møttes og hatt kontakt en god stund.

Anonymkode: 85242...427

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Les det du skriver, og tenk hva du ville rådet venner / barn til. 

Du er redd for å skremme ham, men hvorfor vil du være sammen med noen du ikke tør å snakke med om de grunnleggende ting? Det er lov å si at du trenger en tydeligere og tryggere kommunikasjon fra ham, og spørre om hans utrygghet skyldes at du er ca like utydelig.  

Konfliktskyhet allerede før forholdet er etablert, lover ikke godt for fortsettelsen. 

Anonymkode: d7712...976

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Les det du skriver, og tenk hva du ville rådet venner / barn til. 

Du er redd for å skremme ham, men hvorfor vil du være sammen med noen du ikke tør å snakke med om de grunnleggende ting? Det er lov å si at du trenger en tydeligere og tryggere kommunikasjon fra ham, og spørre om hans utrygghet skyldes at du er ca like utydelig.  

Konfliktskyhet allerede før forholdet er etablert, lover ikke godt for fortsettelsen. 

Anonymkode: d7712...976

Ok,takk for svar. Jeg tror jeg bare har vært redd for å bli avvist, men det er jo en sjanse man må ta og jeg ønsker å ha en åpen dialog med han.

Så skal ta det opp med han. Det er nok sannsynlig at vi blir påvirket av hverandre ja. Jeg trenger nok litt mer tydelighet ja eller så kommer ikke dette til å utvikle seg videre.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Opplever egentlig at han noen ganger kan oppleves som litt avvisende overfor meg gjennom hva han sier og det gjør meg usikker. For eksempel sier jeg at jeg håper jeg får se han igjen snart og da sier han bare at vi kan meldes. Eller hvis jeg viser at jeg har forhåpninger så blir han litt avvisende.

Dette her er røde flagg som tyder på at han ikke ønsker noe seriøst. Du forteller at du også har pratet med han om eksklusivitet før og at den samtalen ikke ledet noen vei, så han prøver definitivt å holde dette gående uten å forplikte seg eller gå til et selrøst steg, men samtidig uten å avvise helt og miste fordelene du gir han. 

Sitat

Jeg liker han veldig godt så jeg vil ikke skremme han bort, men samtidig så har vi møttes og hatt kontakt en god stund.

En mann som ER interessert og verdsetter det dere har blir ikke skremt av en prat om hvor man står. Blir han skremt så er det fordi han ikke er interessert i noe seriøst med deg i utgangspunktet og skulle ønske du aldri stilte spørsmål eller krav så han kunne fortsette som før å få det som han vil med deg uten forpliktelse

Anonymkode: b84b9...216

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ok,takk for svar. Jeg tror jeg bare har vært redd for å bli avvist, men det er jo en sjanse man må ta og jeg ønsker å ha en åpen dialog med han.

Så skal ta det opp med han. Det er nok sannsynlig at vi blir påvirket av hverandre ja. Jeg trenger nok litt mer tydelighet ja eller så kommer ikke dette til å utvikle seg videre.

Er i samme båt. Ganske sikker på at i mitt tilfelle forsøker han å tviholde på meg kun for å få nærhet her og der. Jeg bestemte meg for å avslutte, men da ville han gjerne møtes for å prate om det «på en ordentlig måte».

Har allerede grått mine tårer og begynt å sveipe på Tinder igjen, da jeg er 85% sikker på at han bare kommer til å prøve seg på noe vage forklaringer som ikke leder noen vei. Og jeg er ikke der lenger at jeg tillater noen å ha meg hengende i all evighet til de plutselig møter den rette🙄

Anonymkode: 0c42c...d6e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette her er røde flagg som tyder på at han ikke ønsker noe seriøst. Du forteller at du også har pratet med han om eksklusivitet før og at den samtalen ikke ledet noen vei, så han prøver definitivt å holde dette gående uten å forplikte seg eller gå til et selrøst steg, men samtidig uten å avvise helt og miste fordelene du gir han. 

En mann som ER interessert og verdsetter det dere har blir ikke skremt av en prat om hvor man står. Blir han skremt så er det fordi han ikke er interessert i noe seriøst med deg i utgangspunktet og skulle ønske du aldri stilte spørsmål eller krav så han kunne fortsette som før å få det som han vil med deg uten forpliktelse

Enig menn sier det rett ut om de liker noen.

Anonymkode: 770d0...21b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ts her. Jeg har pratet med han om eksklusivitet etter det og da ble vi enige om at vi skulle være det. Det var kun et eksempel på ting som gjorde meg usikker.

Allikevel opplever jeg at han kan være litt avvisende, men om det bare er usikkerhet fra hans side vet jeg ikke.

Men jeg skal prate med han igjen neste gang vi møtes. Jeg opplever at han ikke bare er interessert i sex. Da er det rart å ville møtes uten at det blir sex eller ha kontakt ellers når vi ikke møtes der han tydelig viser interesse for meg. Jeg får se hva han sier og hvordan han reagerer på en sånn prat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...