Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine fikk en større sum enn normalt som bidrag til første ferietur alene med venner, fordi det var fokuset da jeg selv ble 18 år. Ingen av dem reiste på slik tur. 😆

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Engel skrev (På 19.4.2023 den 9.55):

Bare lurer litt hva som er vanlig, har en som blir 18 nå i vår. Og er veldig usikker på gave. Jeg lager fotobok av hele barndommen som han skal få (sikkert lite stas nå, men hyggelig senere😉). I tillegg har vi spart penger på sparekonto til sånt som førerkort som han får tilgang til å styre selv nå. Vi sparer også i fond, men de pengene tenker vi han skal få senere, da det er med tanke på å hjelp inn på boligmarkedet. Selv ønsker han seg ikke noe spesielt, kanskje ny mobil. Tenker at 18-års dagen er litt større enn vanlig bursdag, og at det bør være litt annen størrelse på gaven. Men det er ikke aktuelt å gi han en bil for å si det sånn.

her fikk hn pengene vi har spart til hn siden nyfødt, både oss foreldre, 2 onkler ( som kun er samboer , uten barn selv  ) foreldrene mine og oldeforeldre på fars siden ( de døde for 3 år siden og 5 mnd siden )

hn fikk 300.000 og brukte det på lappen og bil og resten satt hn inn til boligsparing

Anonymkode: 371e5...dc9

AnonymBruker
Skrevet

Betalte førerkortet, og på selve dagen bose hodetelefoner.

Anonymkode: 881a4...f0d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.4.2023 den 8.27):

Ikke rart foreldre blir sliten idag.. Så mye de skal ordne og gi idag. Fikk ikke en dritt til 18års dagen min, og her er det 50.000? Jeez

Anonymkode: 60368...f51

At du ikke fikk gave til attenårsdagen din er nok ganske spesielt. Og trist. 

At foreldre med god råd setter penger i fond for attenåringen og attpåtil gir en pengegave, blir vel ikke verken verre eller bedre av at dine foreldre ikke hadde mulighet? interesse? omsorg? til å gi deg en gave.

Anonymkode: 40290...52c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.4.2023 den 9.08):

Oi, en 18-åring bruker penger på masse tull, så jeg vet ikke helt jeg😂🙈 Ville aldri gitt min 18-åring så mye penger.. 

Om noe ville jeg venter til de skal inn i bolig før jeg hadde gitt mine barn sånne summer. Eventuelt ført de over på BSU-konto. 

Ts: jeg tenker ikke å gi noe spesielt på mitt barns 18–årsdag, men kommer til å sponse med førerkortet. 

Anonymkode: bd885...8db

Bare vær obs på at de siden de er 18, kan de ta pengene ut fra den bsu-kontoen selv.

Anonymkode: 40290...52c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble 18 i år, hadde bare vanlig bursdag, fikk sko og klær som la på ønskeliste på Zalando og Nelly. Et smykke fra maanesten. Veldig chill. Mamma og pappa har god råd, vennene mine å, vi har alle bare hatt vanlige bursdagsgaver. 

Anonymkode: 11424...7f3

• Liker 1
Skrevet

Personlig mener jeg det tenderer mot harry å gi store gaver til barn. Min erfaring er at det er folk som ikke har så god råd som gjør det.
Folk med god råd overfører penger når barna trenger det, og da ofte når barna etablerer seg med bolig. Beløpene som da overføres er vesentlig større enn det som nevnes i tråden her og andre gave-tråder.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (26 minutter siden):

Personlig mener jeg det tenderer mot harry å gi store gaver til barn. Min erfaring er at det er folk som ikke har så god råd som gjør det.
Folk med god råd overfører penger når barna trenger det, og da ofte når barna etablerer seg med bolig. Beløpene som da overføres er vesentlig større enn det som nevnes i tråden her og andre gave-tråder.

😂Harry faktisk. Folk må slutte å bruke det ordet om alt mulig 

Anonymkode: 2c743...1ce

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

😂Harry faktisk. Folk må slutte å bruke det ordet om alt mulig 

Jo, det er harry. 

AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (2 minutter siden):

Jo, det er harry. 

Eh Nei det ee ikke Harry at det er forskjell på gavene og noen gir mer enn det du synes er riktig 

Skrevet

Har en som har fylt 18, han fikk penger og utstyr til han skulle flytte hjemmenfra. Har en som ganske snart er 18 år. Han ønsker seg noe konkret, og får det. Summen på gaven fra meg og sambo er vel ca 5000 kr + selskap med tapas (ca 15 gjester). 

Gjest LanoAltforstor
Skrevet (endret)

.

Endret av LanoAltforstor
Skrevet (endret)

Nå fikk jeg varsel om at noen hadde likt innlegget mitt fra 'for lenge siden', så da oppdaterer jeg litt. Har en snart 18-åring. Gaven blir 500 kroner, og en fysisk gave til rundt 400 kroner. I tillegg skal vi ut på restaurant etter hennes ønske, noe vi ellers omtrent aldri gjør.  Lappen får hun nesten fullfinansiert allerede. Hun dekker litt av det selv. 

Det blir ikke titusener av kroner eller en bil, det er ihvertfall helt sikkert!

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 1
  • 9 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hva gir man til en 18-åring jente som er autist? Noen gode forslag? 

Anonymkode: dbff8...82f

AnonymBruker
Skrevet

Får førerkort (mot at det ikke begynner å røyke eller snuse). 
Drar også ut å spiser på restaurant de selv har ønsket sammen med nærmeste familie (søsken og besteforeldre) ☺️

Anonymkode: 7d7db...da5

AnonymBruker
Skrevet

Vi ga 3000,- 

Anonymkode: 81aac...904

AnonymBruker
Skrevet

Vi gir helt vanlig gave. Et litt dyrt klesplagg eller noe. 

Anonymkode: 4119c...f32

Skrevet

Vi ga 200 kroner til hver.

AnonymBruker
Skrevet

Fond på 300 000 og en mill på konto til forbruk ... såpass må det være 😁

Neida, men hun fikk lappen delvis spandert og fikk en gave tilsvarende ca 2000 kr. 

Anonymkode: f24d8...c14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...