Gå til innhold

Mitt barnehagebarn får alltid hullete bukser nå som finværet kommer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min jente på 5 år liker best å gå i leggins/tights fremfor jeans. Nå som våren kommer har hun en vårdress/softshelldress hun kan bruke som yttertøy, men når det nærmer seg 20 grader blir det for varmt. Da leker de ofte ute i barnehagen uten yttertøy. Dette gjør at hun nesten ukentlig kommer hjem med hullete bukser. Jeg prøver å sy igjen hull og har kjøpt strykelapper, men det blir uansett endel ekstra innkjøp av bukser.

Kan noen tipse om bukser som det ikke så lett går hull i? Vi kjøper helst tights/leggins fra Lindex og noen ganger H&M, også de som liksom skal være ekstra slitesterke, men også de kommer det fort hull i. Finnes det noen bedre på Cubus eller KappAhl? Har vurdert shorts/sykkelshorts men det er hun heller ikke så glad i.

Anonymkode: bc880...08b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker kun Polarn o pyret tights, de holder bedre , datteren vår får også hull på alt annet 😵💫 

Anonymkode: c7fd7...191

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Joggebukser med netting over knærne fra lindex. Beste vi har funnet 

Anonymkode: e2692...50e

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Oi beklager emoji, vet ikke hvorfor de kom med 

Anonymkode: c7fd7...191

AnonymBruker
Skrevet

Bare la det være hull. 

Anonymkode: 25aef...7c9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tights fra Lindex med rysjer på knærne 😊

Anonymkode: ef823...e8f

• Nyttig 1
Skrevet

Ekstra tykk dongeri. Ikke like behagelig, men tights holder jo kun en dag før det er hull. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kappahl har bukser med forsterket kne, de er ganske holdbare.

Anonymkode: 1a0e3...199

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sy på lapp før de får hull. Dongeri holder godt og du kan klippe lapper av en gammel bukse som er for liten eller aldri blir brukt.

Anonymkode: 69a7b...b29

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Har alltid satsa på turtøy for sommerbruk. Lapper på innsida med sånne klistretekstillapper, som man kan ha inni arbeidstøy.

• Nyttig 1
Skrevet

Har også god erfaring med tightsene fra polarn o pyret. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ribbestrikket tights holder mye bedre enn glatt stoff, hvis du ikke visste det. Ellers nevner du jo bare billigkjeder, så det kan sikkert være lurt å investere i noe med bedre kvalitet, men jeg har vært fornøyd med de med ribbestrikk fra Cubus og Lindex som vi har prøvd. Tights i vanlig stoff ble ødelagt omtrent første dagen med vårt barn.

Anonymkode: 77e28...f25

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tights uansett merke og pris tåler ikke krabbing, klatring, knall og fall uansett. 

Anonymkode: b25b1...f80

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt tykkere bukser må da ikke være stive jeans. Du får ta kjøpt myke joggebukser, og dongeribukser som er elastisk alle veier.

Tights og strømpebukser er ikke for å leke ute i, sånn er det bare.

Anonymkode: 0c1ec...be6

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Paulinetta skrev (17 timer siden):

Ekstra tykk dongeri. Ikke like behagelig, men tights holder jo kun en dag før det er hull. 

Ikke behagelig og varmt er det og!

Bruk klær du ikke er redd for. Sånt skjer!

Sy på kneputer?

Anonymkode: 87dfd...fd2

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min datter er 5 og hun vil ofte ha på hullete jeans, hun vil kle seg som mamma sier hun

Anonymkode: 23d6c...194

AnonymBruker
Skrevet

Polarn o pyret sine holder ganske bra. Jeanstights eller jeggings holder også bra. 

Anonymkode: ac8b0...2ef

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tynne turbukser, feks fra Jotunheim. 

Lette og myke å ha på samtidig som de er slitesterke.

Anonymkode: 19059...9e3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dongeribukse. Kjøper du slimfit, så ligner de jo litt på tights.

Tights tåler ikke slik lek. Det er som å gå på tur i skogen/fjellet og spørre etter stiletthæler som tåler slik bruk.

Anonymkode: e7c0f...458

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
smurfebuss skrev (På 19.4.2023 den 15.58):

Har også god erfaring med tightsene fra polarn o pyret. 

Polarn o pyret har helt topp klær.. storfornøyd med så og si alt - alt er liksom litt ekstra.. 

men akkurat de tightsene har jeg ikke merket at har vært så mye bedre enn de andre.. får hull i de også;( desverre. Men bruker skallbukse eller tynn overtrekksbukse fra pop.. 

Anonymkode: bf3e8...819

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...