Gå til innhold

Hvordan stole på partner(i etterkant av tillitsbrudd)?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er litt fortvila, jeg prøver så godt jeg kan å ha tillit til partneren min.. men jeg sliter veldig med det… kort oppsummert flyttet jeg fra han pga. overdrevent inntak av alkohol, mye festing og lite hensyn til baby som var kommet. Lovet han skulle få en sjanse om han bedret seg- noe han har fått. Problemet er at jeg vet for mye om valgene han tok de månedene det var slutt før han tok grep.. både ift til rus, festing og andre damer. Jeg har ikke noe grunn til å mistenke noe noe, men jeg sliter. Han vil ikke prate om det( jeg vet fra andre og ting han fortalte en gang han hadde drukket), og jeg vil egentlig bare få alt på bordet.. når vi har sex tenker jeg ofte: Hmm var det bedre med de? Er jeg dårligere siden jeg har fått barn? Er jeg for tykk? For lat? For negativ? Kan han finne på å ruse seg ? Osv… vil egentlig ha svar på alt, men dumt å spørre han ut hele tiden.. og han vil absolutt ikke prate om det… 

Bør jeg «mase» om å få vite alt, eller tenke at jeg selv må jobbe med å stole på? Og eventuelt noen tips? Siste ting: vil virkelig gi ting en sjanse om mulig… er glad i han, og vil det skal fungere om han forsetter å ta gode valg..

Anonymkode: 57c78...72a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei! Jeg er litt fortvila, jeg prøver så godt jeg kan å ha tillit til partneren min.. men jeg sliter veldig med det… kort oppsummert flyttet jeg fra han pga. overdrevent inntak av alkohol, mye festing og lite hensyn til baby som var kommet. Lovet han skulle få en sjanse om han bedret seg- noe han har fått. Problemet er at jeg vet for mye om valgene han tok de månedene det var slutt før han tok grep.. både ift til rus, festing og andre damer. Jeg har ikke noe grunn til å mistenke noe noe, men jeg sliter. Han vil ikke prate om det( jeg vet fra andre og ting han fortalte en gang han hadde drukket), og jeg vil egentlig bare få alt på bordet.. når vi har sex tenker jeg ofte: Hmm var det bedre med de? Er jeg dårligere siden jeg har fått barn? Er jeg for tykk? For lat? For negativ? Kan han finne på å ruse seg ? Osv… vil egentlig ha svar på alt, men dumt å spørre han ut hele tiden.. og han vil absolutt ikke prate om det… 

Bør jeg «mase» om å få vite alt, eller tenke at jeg selv må jobbe med å stole på? Og eventuelt noen tips? Siste ting: vil virkelig gi ting en sjanse om mulig… er glad i han, og vil det skal fungere om han forsetter å ta gode valg..

Shit glemte jo litt av poenget: når det var slutt påsto han at han ikke hadde ligget med andre osv.. noe han da hadde gjort… samme med alkohol osv, prøver å dekke over til han blir tatt med buksene nede.. 

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er i litt samme situasjon som deg. Tillitsbrudd, og hvordan komme over det. Jeg har også behov for å vite ALT. Det kan kanskje virke som selvpining å høre alle detaljer, men jeg trenger dette for å føle en slags kontroll over situasjonen. Hvis jeg skal tilgi, så skal jeg søren meg vite nøyaktig hva det er jeg tilgir. Han derimot, vil ikke snakke mer om det. Vi har bestilt time hos parterapi på familievernkontoret, og jeg håper å få støtte der på at vi faktisk må snakke oss gjennom det og legge alle kortene på bordet. Jeg har tro på at å snakke med en profesjonell vil gjøre det lettere for oss å ikke bli sinte og usaklige. Jeg vil tro at parterapi er et absolutt must i deres tilfelle også, for å få ryddet opp i rotet han har laget. Lykke til!

Anonymkode: 90a52...19c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! Jeg er i litt samme situasjon som deg. Tillitsbrudd, og hvordan komme over det. Jeg har også behov for å vite ALT. Det kan kanskje virke som selvpining å høre alle detaljer, men jeg trenger dette for å føle en slags kontroll over situasjonen. Hvis jeg skal tilgi, så skal jeg søren meg vite nøyaktig hva det er jeg tilgir. Han derimot, vil ikke snakke mer om det. Vi har bestilt time hos parterapi på familievernkontoret, og jeg håper å få støtte der på at vi faktisk må snakke oss gjennom det og legge alle kortene på bordet. Jeg har tro på at å snakke med en profesjonell vil gjøre det lettere for oss å ikke bli sinte og usaklige. Jeg vil tro at parterapi er et absolutt must i deres tilfelle også, for å få ryddet opp i rotet han har laget. Lykke til!

Takk for svar! Noen ide om hvordan jeg kan foreslå time til parterapi på en måte som gjør at han blir med… redd han ikke vil… 

AnonymBruker
Skrevet

Uff, det er det der som er kjipt med å bli sammen etter en pause. Man vet jo at det var en pause og at den andre var fri til å ligge med andre og dermed ikke egentlig har gjort noe galt, men det føles ikke greit likevel. Og kan føles som utroskap selv om det ikke var det. Noen kommer seg forbi det, andre klarer kanskje ikke å slutte å tenke på det.

Anonymkode: be6ba...c4c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Takk for svar! Noen ide om hvordan jeg kan foreslå time til parterapi på en måte som gjør at han blir med… redd han ikke vil… 

Jeg ville forlangt det. Ikke spurt. Si at hvis dere skal komme dere gjennom dette, må du klare å tilgi og han må klare å bygge din tillit opp igjen. Da er det er en del ting dere må gjennom først, ellers vil du ikke klare det. Alt må på bordet, frivillig fra hans side, og dere må få hjelp av en terapeut. Vil han ikke det, betyr det jo egentlig ikke så mye for han at du skal klare å komme videre da...Han har denne ene sjansen til å vise deg at han har endret seg. Er han ikke villig til å gjøre den jobben som trengs for å vinne din tillit, da fortener han deg ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Har han endret seg da? Er tingene bedre nå etter bruddet og ny start? 

Jeg hadde ikke brydd meg så mye om hva som har vært. Et brudd er et brudd. Dere hadde jo ikke trengt å komme sammen igjen, og hva skulle du da brydd deg om hva som skjedde mens det var brudd? Så lenge han har hatt beskyttet sex, ville jeg konsentrert meg om status nå.

Enten forholder han seg bedre til plikter ved hus, hjem og barn, eller så gjør han det ikke. Da kan du likså godt pakke sammen og legge dette bak deg for godt.

Om han viser at han faktisk har tatt tak i tingene og du føler at dere fungerer godt nok nå, så fortsett med det.

En ting er helt sikkert: uansett hvor mange svar du får, vil du alltid klare å produsere nye spørsmål. Så da tar det aldri slutt.

Anonymkode: 982a5...751

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...