diddi Skrevet 3. januar 2006 #1 Skrevet 3. januar 2006 Hjelp, vi har mus på balkongen. De trekker inn nå i kulda, og vandrer sikkert bak teglsteinen i isolasjonen. Noen med liknende erfaringer og hva gjorde dere med problemet? Tok borettslaget kontakt med skadedyrfirma, eller satte dere ut feller selv?
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2006 #2 Skrevet 3. januar 2006 Kan bare hjelpe deg med første skritt: Meld fra til borettslagsformannen.
diddi Skrevet 3. januar 2006 Forfatter #3 Skrevet 3. januar 2006 Hmmm... og det er meg selv. Vi hadde dette for et par år siden også, men ikke noe særlig i fjor siden det ikke var så kaldt. Og begge år sa vi i fra til styret. Nå er det jeg som er styreformann og må ta tak i problemet. Har noen av dere liknende erfaringer? (Det samme gjelder et par av naboblokkene, så vi får vel "samle oss" og rette en felles forespørsel til et firma. Men dersom vi kan kun sette ut feller selv, så blir det sikkert billigere.)
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2006 #4 Skrevet 3. januar 2006 Det hjelper vel ikke så mye å bare sette ut feller. Musene må jo hindres i å gå der de har funnet veier bak teglsteinen. Innkall styret som hastesak, bli eninge om tiltak/+ evt samarbeidspartnere i andre brl.
Leo Skrevet 3. januar 2006 #5 Skrevet 3. januar 2006 Bor ikke i leilighet, men har likevel en balkong utenfor kjøkkenet hvor det var masse musespor i tillegg til at vi så musa. Vi kjøpte giftblokker på Felleskjøpet og festet inni tomme brusflasker (Så ikke f.eks. fugler skal kunne komme til). Det viser seg at musa dør så og si momentant av denne giften og de døde musene har vi funnet 20 - 30 cm. fra giften. Feller er jo også en mulighet, men de må jo passes på og tømmes og det passer kanskje ikke så godt for folk som f.eks. er mye bortreist.
diddi Skrevet 3. januar 2006 Forfatter #6 Skrevet 3. januar 2006 Jeg har lite tro på gift. Vil nødig at de skal dø inne i veggene og ligge og lukte. Ja vi får kontakte et skadedyrsfirma og høre hva de mener/kan tilby. Og kontakte de andre blokkene i vellet for å høre hvor mange av dem som har problemer med dette.
Leo Skrevet 3. januar 2006 #7 Skrevet 3. januar 2006 Jeg har lite tro på gift. Vil nødig at de skal dø inne i veggene og ligge og lukte.← Det var akkurat det som ikke skjedde med denne typen gift og, tro meg, vi vet så alt for godt hvordan muselik lukter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå