AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #1 Skrevet 19. april 2023 Det er mulig det er bare mennesker som har opplevd insomnia vil forstå spørsmålet. Hvordan kan man vite om man har sovet, når hodet er konstant "våkent", men man føler som kroppen har sovet og man har vært så avslappet at man kanskje sov? Anonymkode: 7898a...5f4
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #3 Skrevet 19. april 2023 Hulderen skrev (11 minutter siden): Fitbitklokke som registrerer søvn. Jeg kan ikke hjelpe deg med svar, men fitbitklokke er iallefall ikke løsningen for meg. Den registrerer søvn så lenge armen ligger stille over en viss periode - jeg har fått registrert søvn når jeg har ligget å sett på tv/sett på mobilen osv. For å registrere søvn nøyaktig må man nok ha elektroder som er festet på hodet… Anonymkode: b2bc9...b52 1
Hulderen Skrevet 19. april 2023 #4 Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg kan ikke hjelpe deg med svar, men fitbitklokke er iallefall ikke løsningen for meg. Den registrerer søvn så lenge armen ligger stille over en viss periode - jeg har fått registrert søvn når jeg har ligget å sett på tv/sett på mobilen osv. For å registrere søvn nøyaktig må man nok ha elektroder som er festet på hodet… Anonymkode: b2bc9...b52 Merkelig. Min fitbit registrerer ikke søvn når jeg ligger rolig, våken. Når jeg våkner om natten, som skjer hyppig, så registreres det, selv om jeg ligger helt rolig. Kanskje du har liten forskjell på pulsen når du er våken og i søvn, eller har klokken for løst eller fir stram? 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #5 Skrevet 19. april 2023 Hulderen skrev (15 minutter siden): Merkelig. Min fitbit registrerer ikke søvn når jeg ligger rolig, våken. Når jeg våkner om natten, som skjer hyppig, så registreres det, selv om jeg ligger helt rolig. Kanskje du har liten forskjell på pulsen når du er våken og i søvn, eller har klokken for løst eller fir stram? Overraskende at vi har så ulik erfaring - inatt f.eks. har pulsen variert mellom 61 og 77 (med unntak av et øyeblikk med puls 85) - hvilepuls 68 - 48% over hvilepuls 52% under. Syns egentlig pulsen varierer ganske mye… Kun registrert 7 korte perioder med 3-5 min her og der våken, selv om jeg er ganske sikker på at jeg har ligget våken over lengre tid enn det. Tror den sitter ganske riktig rundt armen. Men tydelig det er ulikt hvor godt den virker for forskjellige folk, jeg tipper jeg «ligger for stille» til at den klarer å registrere at jeg er våken. Anonymkode: b2bc9...b52 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå