Gå til innhold

Jeg forstår ikke hva dette kan være

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Venninnen min og kjæresten røyker inne i leiligheten sin. 

Hver gang jeg er hos dem så merker jeg etter en stund at jeg blir helt fjern og trøtt i hodet, synet mitt blir rart, kan begynne å se svarte prikker og lysglimt i sidesynet og kan også ramle i ordene/si helt feil ord når jeg snakker, akkurat som om taleevnen min bare plutselig stopper å fungere og det føles også ut som hjernen min bare slutter å fungere når jeg er hos dem. 

Jeg syns dette er skikkelig rart, men kan passiv røyking inne gjøre at man blir sånn? I så fall hva kan dette være? 

Hver gang jeg går hjem fra dem så kan jeg nesten se full ut når jeg går, og når jeg kommer hjem så føles det ut som om jeg går rundt i en boble og er helt fjern og ikke vet hva jeg holder på med, og dette skjer kun når jeg har vært hos dem.

Det er vanskelig å forklare og jeg vet det høres helt merkelig ut, men hvis noen her har noen tips til hva dette kan være så hadde jeg satt pris på det.

Anonymkode: e94e9...080

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være du får en reaksjon på selve røyken, men det kan også være angst? Tenker du mye på at det kan være skadelig når du er der?

Ville ikke dratt dit på besøk om det var sånn inneluft😅

Anonymkode: 977d5...b7d

Skrevet

Kanskje det gjør noe med synet ditt også. Du har skrevet i veldig stor tekst størrelse. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk en veldig lik reaksjon som deg hos en veninne og forloveden hennes, det viste seg at de hadde mye mugg bak en vegg der! Tror du kan reagere litt på passiv røyking også, men foreldrene mine har vært røykere hele livet (dvs jeg har vært passiv røyker), og kan ikke si at jeg noen gang har fått en sånn sterk reaksjon på det, men folk er jo forskjellig :) 

Anonymkode: 935a0...1b8

AnonymBruker
Skrevet

hva er det de røyker egentlig? 

Anonymkode: 2e788...baf

AnonymBruker
Skrevet

Vil bare tilføye: En annen venninne av meg hadde en narsissistisk og ubehagelig mann for en tid tilbake, og jeg fikk en slags angst reaksjon hver gang jeg skulle dra dit, og fikk da alt fra kvalme til tåkete syn. Når jeg da snudde å kjørte hjem pga formen ble så sykt ekkel; så gikk det over! Så det kan faktisk sitte i hodet om du bekymrer deg mye over røykingen!

Anonymkode: 935a0...1b8

AnonymBruker
Skrevet

Kan du få aura tro? Aura, som i migreneanfall? Slik du beskriver det, høres ut som slik min datter beskriver migreneanfall. 

Anonymkode: d1b36...4c8

AnonymBruker
Skrevet

Skulle også til å si at det høres ut som aura. Kan sikkert trigger av røyk. 

Søk på aura uten hodepine (er migrene).

Anonymkode: 64232...849

AnonymBruker
Skrevet

Er det du som skrev at du satt og ventet på å bli blind?

Anonymkode: 1ee4d...6ec

• Nyttig 1
Skrevet

Min første tanke var at det er mye mugg der. Vet ikke hvorfor, men tenkte det kunne være en slags reaksjon på det heller enn røyken. 

Men aura som nevnt over, trigget av røyk høres jo plausibelt det også. 

AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at de bare røyker vanlige sigaretter? Antar at du hadde sett det om de røyket jointer, men likevel..

Har ikke erfaring med mugg, men gir det så akutte symptomer? Da ville vel de som bor der vært dødssyke? Men om du har du astma eller allergi kan kanskje røyk og mugg være nok til å bli så syk? 

Jeg tenker også mulig psykologisk reaksjon, som flere over nevner. Er det noe ved disse personene du tenker kan gi deg angst? Hvordan er det å treffe dem andre steder? Eller er det helt utelukket? Kan det være selve stedet gir deg flashback til noe traumatisk som har skjedd deg? 

Anonymkode: bd675...108

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...