Gå til innhold

Har du peiling på blendere?

Anbefalte innlegg

Gjest Camelia
Skrevet

Skal kjøpe meg blender. Noen proffe blender-brukere som kan veilede meg? Jeg kommer i hovedsak til å bruke den til å lage smoothie, juice, milkshake og drinker. Vil ikke betale overvettes mye, men det betyr litt at den er stødig/tung og fiiin, selvfølgelig. ;)

Noen som får umiddelbare innvendinger mot denne, eller evt. har andre hotte tips?

:bukke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

vi kjøpte oss blender i sommer,og har ikke angret et sekund. Bruker den mest til smoothie, og litt til milkshake og slike ting. Dener ihvertfall bra nok til å knuse is/frosne bær og sånt, så fungerer bra til smoothie.

Vår blender heter Bosch 600w. Vet ikke om det med w er navnet,men det er iallfall toppmodellen til Bosch. Hvis du går inn på Bosch sine websider finner du den garantert.

Den fungerer utmerket for oss iallfall. Og en av fordelene,bortsett fra at det er toppmodellen, er at "kolben" eller hva det kalles,er av glass-da tåler den mer.

Endret av Teria
Skrevet

Den du har sett på fra obh ser helt grei ut den.

Men sjekk hvordan knivene er.

De bør helst gå i litt forskjelliger retninger (mer enn 2).. og et par av dem kan gjerne være taggete mens de andre bør være rette.

Ellers ser den bra ut

Blendere bør være på min 500 w og ha glasskolbe

hvis ikke er du ikke garantert at den kan knuse is

(noen levandører går ut med at deres blender kan knuse is selv om den er svakere/har plastkolbe, og da er det bare å kjøre på... deres feil dersom den blir ødelagt... men uannsett er det greit å ha litt vann i bunnen på de billigste blenderne når man knuser is.. så sliper det å klumpe seg og du brenner motoren)

Skrevet

Vår blender ble brukt daglig til is- og bærknusing og gikk fort i stykker. Det var verken motoren, knivene eller kolben som røyk, men plastdeler i drivverket. Altså hjelper det ikke med en sterk motor dersom resten ikke er dimensjonert for den påkjenningen det er å knuse is. Vi sparer nå til en Kitchen Aid blender der alle deler er i metall, jeg vet ikke om noen andre blendere uten plastikkdeler...

Gjest Rognebær
Skrevet

Vi har Kitchen Aid og er veldig fornøyd med den.

Men det stemmer ikke helt at alle deler er i metall - i alle fall ikke av de synlige! (Kolba er av glass, og det er noe solid hardplast også.)

Vi måtte få skiftet en del på vår, nemlig den lille dingsen som sitter på toppen av delen som står på bordet, og som driver kniven rundt. Det var en slitedel, sa de, og ikke en garantisak (men det kostet bare 60 kroner å skifte den.) Den var av gummi.

Skrevet

Det er en slitedel ja (dy tenker på den lille svarte dingsen?)

og en del forbrukerne fort ødelegger selv... ved at de f.eks tar opp kolben før maskinen har stoppet helt

(er vel kasnkje pågrunn av det at de kaller det for slitedel)

Gjest Fantus
Skrevet

Ikke kjøp sånn med "tappekran" i hvertfall. Den krana er ikke morsomm å vaske!

Skrevet

Noen som har Hugin blender? Den fra Coop? Hvordan er den? Har glasskolbe, 600w.. Tror dere det kan være et godt kjøp for 399,-?

Gjest Isabellas
Skrevet

Jeg har Kenwood New York Smoothie (står det på den) og jeg syns den fungerer greit tappekran og kolbe i hardplast, den knuser is helt fint. Smoothies er kjempegodt, og lager alt fra bl a vanilje/kiwi til jordbære/ananas - juice. Sunt og godt! :rosasmil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...