Gå til innhold

Går på ozempic . Nå diare og ekkle raper. Hjelp, hva kan hjelpe mot dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tråden er ryddet for ryktespredning/spekulasjoner og gjengivelse av innhold fra ekstern kilde 

Perelandra, mod. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.4.2023 den 8.48):

Kan du fortelle om flere tips og råd for oss på denne medisinen? Jeg vil ikke melde meg inn i slik gruppe på facebook, da jeg vil holde det hemmelig at jeg har startet på medisin. Det er mange fordommer rundt meg her jeg bor. 

Anonymkode: 7aecd...3e2

Blir det synlig for folk? Det er vel kun om de er m selv i gruppa? 

Anonymkode: a01e3...3a0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Forstår du ikke at å være overvektig også er farlig ?  Jeg tar mye heller enn medisin som hjelper meg gå ned i vekt enn å ta ingenting å bli større eller større . 

som ungdom hadde jeg anoreksi (tro det eller ei) .  Nå i midten av 30 årene har jeg altså sykelig fedme (BMI 38–39) . Jeg har oppfølging på sykehus. De mener metabolismen ble på bærtur grunnet min tidligere anoreksi i tillegg til at jeg har pcos . Kroppen er i «må lagre mat» modus fordi jeg sultet meg selv så mye  . Jeg sliter med enormt apetitt 

å gå hele tiden å være sulten er hardt, vanskelig å holde dietter da. Med ozempic er jeg ikke så sulten mer. Mye enklere å holde en diett og bli ved den da . Jeg har allerede gått ned 7 kg. 

ozempic redder meg kanskje fra diabetes, hjerte kar sykdommer og annen fedme relatert sykdom som fortkorter livet

i går hadde jeg en drittdag og veldig urolig mage. Jeg var flau og lei meg. I dag er magen bedre. Om det med bivirkninger roer seg skal jeg uten tvil fortsette . Jeg bruker masse penger på dette, men deg er verd det .  Det er livsfarlig å ha sykelige overvekt. Tror mange glemmer det i debatter om ozempic til overvektige 

Anonymkode: dd186...3db

En venninne slet også m d diare men hun sa at bare hun passet på hva hun spiste så går det fint. Rene sunne matvarer. Og prøv mynteteen.

Anonymkode: cad49...4aa

AnonymBruker
Skrevet

Forstår ikke helt at folk vil ødelegge magen sin på diabetesmedisiner. Jeg har genetisk diabetes 2 (ikke overvektig). Heldigvis kostholdsregulert nå, etter noen mnd på medisiner. Mage og tarm ble helt kaputt. Dette er en kjent sak blant oss diabetikere. Og vi blir "tvunget" av lege til å prøve medisiner lenge, selv om man blir isolert hjemme fordi man må ha toalett i nærheten.

Tipper disse medisinene ødelegger tarmsystemet for evig og alltid. Men forstår jo at det frister overvektige å prøve. Finnes neppe forskning på hvordan magen har det etter f.eks 10 år, så skummelt.

Anonymkode: b6e22...374

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke dette medisinen som virker? 
brukes vel normalt mot diabetes. 
Bruker du det for å gå ned i vekt er jo diare bare supert. Diare gjør jo at man går ned i vekt

Anonymkode: 831e3...f07

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er ikke dette medisinen som virker? 
brukes vel normalt mot diabetes. 
Bruker du det for å gå ned i vekt er jo diare bare supert. Diare gjør jo at man går ned i vekt

Anonymkode: 831e3...f07

Eh... Diare gjør jo mer enn det. 

En ønsker jo at kroppen skal være mest mulig frisk, ikke bare redusere vekten.

Anonymkode: cad49...4aa

Skrevet

Tråden er ryddet for kommentar til moderering. Har du spørsmål eller kommentarer til moderering, gjøres det her under Private forumhenvendelser

Mvh Perelandra, mod. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.4.2023 den 20.31):

Takk for svar dere.  I dag har vært en grusom drittdag bokstavlig talt 🥺😭 jeg prøvde mer på jobb, noe jeg aldri skulle gjort . Jeg jobber i kvite klær på sykehus . Trangen til nr 2 kom, og jeg kom meg pp do akkurat for sent 😭😭😭 der sto jeg på do med illeluktende bløt avføring i hvite klær og viste ikke mine arme råd. Jeg måtte sende sms til kollega i fortrolighet og si jeg hadde fått «matforgiftning» og hadde et uhell. Hun kom med nye klær til meg og jeg dro hjem truseløs. Jeg er så flau

sorry ekle detaljer. Men kanskje dette får noen til å tenke seg om flere ganger før de prøver denne medisin. Er det verd å bæsje seg ut for? Prøv noe annet .

jeg bare gråter og gråter.. på do 

Anonymkode: dd186...3db

Ryddet for diskusjon rundt dosering av medisiner. Perelandra, mod. 

Kjære deg.

Det er kanskje feil medisin for deg? Det er vel flere på markedet?

Ingen vits å fortsette hvis det ødelegger livskvaliteten på denne måten.

Jeg ville ringt fastlegen i dag ... 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Forstår ikke helt at folk vil ødelegge magen sin på diabetesmedisiner. Jeg har genetisk diabetes 2 (ikke overvektig). Heldigvis kostholdsregulert nå, etter noen mnd på medisiner. Mage og tarm ble helt kaputt. Dette er en kjent sak blant oss diabetikere. Og vi blir "tvunget" av lege til å prøve medisiner lenge, selv om man blir isolert hjemme fordi man må ha toalett i nærheten.

Tipper disse medisinene ødelegger tarmsystemet for evig og alltid. Men forstår jo at det frister overvektige å prøve. Finnes neppe forskning på hvordan magen har det etter f.eks 10 år, så skummelt.

Anonymkode: b6e22...374

Klart du tipper det 🙄 for evig og alltid faktisk. 

Anonymkode: a787b...d61

Skrevet

Jeg har fått veldig nye bedre mage etter jeg begynte på ozempic, så for noen av oss er dwt annerledes. Hadde jeg bæsj på meg hver gang jeg skulle fise for å sette det på spissen, hadde jeg aldri fortsatt, uansett hvor mye jeg veide. Synes de bivirkningene ts refererer til minner om bivirkninger på zenical

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.4.2023 den 7.52):

Google is your friend 😉

Den forsinker tømming av magen slik at man kjenner seg mett lengre og legger demper på appetitten så man blir mett etter veldig lite mat bl.a. 

Medisinen skal være et hjelpemiddel mens man forandrer kosthold og gjør livsstilsendringer. Man slipper å kjempe mot sulten i tillegg når man skal gjøre forandringer for resten av livet. Noen må dog gå på en vedlikeholdsdose resten av livet pga ymse faktorer.

Kan se for meg diverse bivirkninger av dette!

"Medisinen skal være et hjelpemiddel"! Jaha, sier jeg bare! Og mens man forandrer kosthold og gjør livsendringer!!

Jeg ler!!! De som går på denne medisinen er ikke interessert i å gjøre endringer for resten av livet! Det er derfor de har fått denne medisinen, nemlig for en quick fix!

Når de har fått slanket seg litt, så er de nede på omtrent ønsket vekt et lite øyeblikk, også går det over. De blir straks å øke på vekt igjen.

Anonymkode: f11d0...2e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Kan se for meg diverse bivirkninger av dette!

"Medisinen skal være et hjelpemiddel"! Jaha, sier jeg bare! Og mens man forandrer kosthold og gjør livsendringer!!

Jeg ler!!! De som går på denne medisinen er ikke interessert i å gjøre endringer for resten av livet! Det er derfor de har fått denne medisinen, nemlig for en quick fix!

Når de har fått slanket seg litt, så er de nede på omtrent ønsket vekt et lite øyeblikk, også går det over. De blir straks å øke på vekt igjen.

Anonymkode: f11d0...2e8

Trolleguri 😂 du provoserer ingen, vi bare ler av deg.

AnonymBruker
Skrevet

Imodium hjelper mot diaré. Be legen om å få dette på blå resept. Det må søkes om, men hvis du får den på hvit resept i mellomtiden, kan du søke om å få det refundert om søknaden går igjennom.

Gikk på noe migrenemedisin som ga diaré, og måtte alltid være i nærheten av et toalett. Gikk heldigvis ikke galt, men var nære på flere ganger! Da fikk jeg imodium på blå resept. Heldigvis. De du kjøper uten resept er svindyre!

Anonymkode: af341...285

Skrevet

Jeg får motsatt problem nemlig hard mage. Men dulcalac hjelper :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...