AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #1 Skrevet 19. april 2023 Hjelp, hva kan jeg gjøre for å stoppe ozempic diare og ekkle raper? jeg får på ozempic mot overvekt. Er i oppttappingfasen og er nå må 1 mg sprøyte. Men nå ble jeg syk av den’! Har fått raper som lukter død og svovel. Og fiser som innholder avføring , samt hyppige toalettturer. Får trakt til nr 2 med svært kort varsel. Kommer jeg meg ikke på do da går det gærnt. Dette er sykt ekkelt en dose varer en uke, så jeg får ikke stoppet dette . Så da spør jeg dere som kanskje har erfaring : hva kan jeg gjøre for å stoppe denne diareen og kvalmen/rapene? Noe medisin jeg kan høre med fastlegen om kan roe dette ned? Anonymkode: dd186...3db 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #2 Skrevet 19. april 2023 se på hva du spiser og når i fht bivirkningene og snakk med legen din. Anonymkode: ec729...bc1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #3 Skrevet 19. april 2023 Har du sett debatten på nrk om dette tema? Der var ei som opplevde det samme som du beskriver, og hun fikk det som bivirkning på medisin. Husker ikke hvilken hun gikk på, men var en av disse mot overvekt. Anonymkode: 04a5b...08b 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #4 Skrevet 19. april 2023 Alle burde lese bivirkningene nøye før de starter på medisiner. Ofte er det ikke verdt det, dersom det ikke er snakk om livsviktig medisin. Det høres ikke ut som at dette er mediinen for deg, TS. Håper det går over og at de også har forsket på eventuelle langtidsbivirkninger før gud og hvermann settes på disse slankemedisinene. Anonymkode: 8ab21...172 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #5 Skrevet 19. april 2023 Imodium virker stoppende, fåes uten resept. Anonymkode: 00f3b...7bf
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #6 Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Hjelp, hva kan jeg gjøre for å stoppe ozempic diare og ekkle raper? jeg får på ozempic mot overvekt. Er i oppttappingfasen og er nå må 1 mg sprøyte. Men nå ble jeg syk av den’! Har fått raper som lukter død og svovel. Og fiser som innholder avføring , samt hyppige toalettturer. Får trakt til nr 2 med svært kort varsel. Kommer jeg meg ikke på do da går det gærnt. Dette er sykt ekkelt en dose varer en uke, så jeg får ikke stoppet dette . Så da spør jeg dere som kanskje har erfaring : hva kan jeg gjøre for å stoppe denne diareen og kvalmen/rapene? Noe medisin jeg kan høre med fastlegen om kan roe dette ned? Anonymkode: dd186...3db Det er flere tips til dette som man får hvis man deltar på en av Facebook gruppene. Jeg har prøvd en av dem som funket fjell hos meg, peppermynte te. Drikker det hver dag - eggerap, oppkast og diare forsvant. Det var helt fantastisk å oppleve. Anonymkode: a787b...d61 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #7 Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er flere tips til dette som man får hvis man deltar på en av Facebook gruppene. Jeg har prøvd en av dem som funket fjell hos meg, peppermynte te. Drikker det hver dag - eggerap, oppkast og diare forsvant. Det var helt fantastisk å oppleve. Anonymkode: a787b...d61 Kan du fortelle om flere tips og råd for oss på denne medisinen? Jeg vil ikke melde meg inn i slik gruppe på facebook, da jeg vil holde det hemmelig at jeg har startet på medisin. Det er mange fordommer rundt meg her jeg bor. Anonymkode: 7aecd...3e2 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #8 Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan du fortelle om flere tips og råd for oss på denne medisinen? Jeg vil ikke melde meg inn i slik gruppe på facebook, da jeg vil holde det hemmelig at jeg har startet på medisin. Det er mange fordommer rundt meg her jeg bor. Anonymkode: 7aecd...3e2 Tror oppriktig at mange er bekymret for at medisinene ødelegger tarmen for livet. Anonymkode: 7cedc...b3d 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #9 Skrevet 19. april 2023 Jeg fikk dette på Ozempic. Ventet ganske lenge før jeg sluttet (håpet på at diaré og ekstremt med luft og lukt skulle gå over, hadde super effekt på blodsukker) og prøvde masse kjerringråd. Det gikk ikke over. Når jeg først sluttet på Ozempic gikk det seks uker før svovelrapene forsvant. Diareen er her fortsatt halvannet år etterpå - dog kun to dager om dagen og ikke 15. Masse lykke til og håper du finner ut av noe som funker👍🏻 Anonymkode: a68b1...937 2 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #10 Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kan du fortelle om flere tips og råd for oss på denne medisinen? Jeg vil ikke melde meg inn i slik gruppe på facebook, da jeg vil holde det hemmelig at jeg har startet på medisin. Det er mange fordommer rundt meg her jeg bor. Anonymkode: 7aecd...3e2 Jepp, legger ved en notis som de har laget på det amerikanske forumet. Eller er et godt tips å Ignorere alle hysterikerene som skriver her i tråden. Vi bruker medisinen av en grunn. Anonymkode: a787b...d61 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #11 Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hjelp, hva kan jeg gjøre for å stoppe ozempic diare og ekkle raper? jeg får på ozempic mot overvekt. Er i oppttappingfasen og er nå må 1 mg sprøyte. Men nå ble jeg syk av den’! Har fått raper som lukter død og svovel. Og fiser som innholder avføring , samt hyppige toalettturer. Får trakt til nr 2 med svært kort varsel. Kommer jeg meg ikke på do da går det gærnt. Dette er sykt ekkelt en dose varer en uke, så jeg får ikke stoppet dette . Så da spør jeg dere som kanskje har erfaring : hva kan jeg gjøre for å stoppe denne diareen og kvalmen/rapene? Noe medisin jeg kan høre med fastlegen om kan roe dette ned? Anonymkode: dd186...3db Hvilken trakt bruker du til nr 2, og hva skal dette være godt for? Anonymkode: 02d3e...a39
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #12 Skrevet 19. april 2023 (endret) Takk for svar dere. I dag har vært en grusom drittdag bokstavlig talt 🥺😭 jeg prøvde mer på jobb, noe jeg aldri skulle gjort . Jeg jobber i kvite klær på sykehus . Trangen til nr 2 kom, og jeg kom meg pp do akkurat for sent 😭😭😭 der sto jeg på do med illeluktende bløt avføring i hvite klær og viste ikke mine arme råd. Jeg måtte sende sms til kollega i fortrolighet og si jeg hadde fått «matforgiftning» og hadde et uhell. Hun kom med nye klær til meg og jeg dro hjem truseløs. Jeg er så flau sorry ekle detaljer. Men kanskje dette får noen til å tenke seg om flere ganger før de prøver denne medisin. Er det verd å bæsje seg ut for? Prøv noe annet . jeg bare gråter og gråter.. på do Anonymkode: dd186...3db Ryddet for diskusjon rundt dosering av medisiner. Perelandra, mod. Endret 20. april 2023 av Perelandra 5
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #13 Skrevet 19. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (10 timer siden): Takk for svar dere. I dag har vært en grusom drittdag bokstavlig talt 🥺😭 jeg prøvde mer på jobb, noe jeg aldri skulle gjort . Jeg jobber i kvite klær på sykehus . Trangen til nr 2 kom, og jeg kom meg pp do akkurat for sent 😭😭😭 der sto jeg på do med illeluktende bløt avføring i hvite klær og viste ikke mine arme råd. Jeg måtte sende sms til kollega i fortrolighet og si jeg hadde fått «matforgiftning» og hadde et uhell. Hun kom med nye klær til meg og jeg dro hjem truseløs. Jeg er så flau sorry ekle detaljer. Men kanskje dette får noen til å tenke seg om flere ganger før de prøver denne medisin. Er det verd å bæsje seg ut for? Prøv noe annet . jeg bare gråter og gråter.. på do Anonymkode: dd186...3db Ryddet for diskusjon rundt dosering av medisiner. Perelandra, mod. Dette har de fleste av oss opplevd, også disse fæle uhellene med diare Det er nesten dumt du ikke er på de gruppene på Facebook, spesielt den amerikanske, der er er det mange diare historier, og vi ler/og okker oss sammen alle, for det er så gjenkjenbart. Når kroppen har vent seg til medisinen så er resultatet den gir, verdt det for veldig mange. Nemlig stort vekttap. Jeg husker Xenical, den er fortsatt på markedet. Den var et større mareritt, med en gang du spiste noe fett så rant det gjennom kroppen. Om du holder ut, så blir det bedre. Men du kan også velge å stoppe, medisinen er ikke for alle. Mange har ikke disse bivirkningene i det hele tatt, og raser ned i vekt. Mens andre er uheldige og har bivirkninger innimellom. Anonymkode: a787b...d61 Ryddet for diskusjon rundt dosering av medisiner. Perelandra, mod. Endret 20. april 2023 av Perelandra 1
Perelandra Skrevet 20. april 2023 #14 Skrevet 20. april 2023 Tråden er ryddet for diskusjon rundt dosering av medisiner, latterliggjøring og svar til dette. Perelandra, mod. 1
Iridium Skrevet 20. april 2023 #15 Skrevet 20. april 2023 Hvordan fungerer egentlig denne medisinen? Virker som om det har blitt "in" å ta sprøyte for å gå ned i vekt. Trenger man ikke å ligge i kaloriunderskudd og bevege seg? Har fått inntrykk av at det er folk som ikke sitter på kunnskapen eller klarer å gå ned på den "normale" måten som går på dette, så hvordan fungerer det egentlig? 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #16 Skrevet 20. april 2023 Iridium skrev (8 minutter siden): Hvordan fungerer egentlig denne medisinen? Virker som om det har blitt "in" å ta sprøyte for å gå ned i vekt. Trenger man ikke å ligge i kaloriunderskudd og bevege seg? Har fått inntrykk av at det er folk som ikke sitter på kunnskapen eller klarer å gå ned på den "normale" måten som går på dette, så hvordan fungerer det egentlig? Google is your friend 😉 Den forsinker tømming av magen slik at man kjenner seg mett lengre og legger demper på appetitten så man blir mett etter veldig lite mat bl.a. Medisinen skal være et hjelpemiddel mens man forandrer kosthold og gjør livsstilsendringer. Man slipper å kjempe mot sulten i tillegg når man skal gjøre forandringer for resten av livet. Noen må dog gå på en vedlikeholdsdose resten av livet pga ymse faktorer. Anonymkode: a787b...d61
Iridium Skrevet 20. april 2023 #17 Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Google is your friend 😉 Den forsinker tømming av magen slik at man kjenner seg mett lengre og legger demper på appetitten så man blir mett etter veldig lite mat bl.a. Medisinen skal være et hjelpemiddel mens man forandrer kosthold og gjør livsstilsendringer. Man slipper å kjempe mot sulten i tillegg når man skal gjøre forandringer for resten av livet. Noen må dog gå på en vedlikeholdsdose resten av livet pga ymse faktorer. Anonymkode: a787b...d61 Hva skal jeg med google når du svarer? Takk for svar. Flott om det fungerer for folk. 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #18 Skrevet 20. april 2023 11 hours ago, AnonymBruker said: Takk for svar dere. I dag har vært en grusom drittdag bokstavlig talt 🥺😭 jeg prøvde mer på jobb, noe jeg aldri skulle gjort . Jeg jobber i kvite klær på sykehus . Trangen til nr 2 kom, og jeg kom meg pp do akkurat for sent 😭😭😭 der sto jeg på do med illeluktende bløt avføring i hvite klær og viste ikke mine arme råd. Jeg måtte sende sms til kollega i fortrolighet og si jeg hadde fått «matforgiftning» og hadde et uhell. Hun kom med nye klær til meg og jeg dro hjem truseløs. Jeg er så flau sorry ekle detaljer. Men kanskje dette får noen til å tenke seg om flere ganger før de prøver denne medisin. Er det verd å bæsje seg ut for? Prøv noe annet . jeg bare gråter og gråter.. på do Anonymkode: dd186...3db Ryddet for diskusjon rundt dosering av medisiner. Perelandra, mod. Ta det med ro, de fleste av oss har hatt slike diare uhell UTEN å ha gått på medisin også. Jeg forstår det var en drittdag, svært mange har vært der, og får mange flere. Pust med magen, du ønsker å gå på denne medisinen frivillig, og den har ganske stygge bivirkninger, og enten små man tåle det, eller la vær. Anonymkode: c84ce...08f 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #19 Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (På 19.4.2023 den 7.52): Hjelp, hva kan jeg gjøre for å stoppe ozempic diare og ekkle raper? jeg får på ozempic mot overvekt. Er i oppttappingfasen og er nå må 1 mg sprøyte. Men nå ble jeg syk av den’! Har fått raper som lukter død og svovel. Og fiser som innholder avføring , samt hyppige toalettturer. Får trakt til nr 2 med svært kort varsel. Kommer jeg meg ikke på do da går det gærnt. Dette er sykt ekkelt en dose varer en uke, så jeg får ikke stoppet dette . Så da spør jeg dere som kanskje har erfaring : hva kan jeg gjøre for å stoppe denne diareen og kvalmen/rapene? Noe medisin jeg kan høre med fastlegen om kan roe dette ned? Anonymkode: dd186...3db Så du får medisin mot overvekt fordi du overspiser.. Du får bivirkninger av medisinen mot overvekt, og nå ønsker du ytterligere medisiner mot bivirkningene av medisinen mot overvekt.. Dette er et godt eksempel på hvor samfunnet er i ferd med å gå.. Ingen ansvar for egen helse, alt er diagnoser og alt skal medisineres.. Spol 5 eller 10 år frem i tid. Kroppen får nye symptomer på sykdom, ingen kan forklare hva disse symptomene er men etter undersøkelser så kommer det frem at de medisinene du tok for "gud vet hva" har skapt nye problemer... Da ender det opp med nye diagnoser og ny medisin.. Helt til kroppen kollapser. TS, hvis du får så ubehagelige bivirkninger av "!medisinen" mot fedme så er ikke løsningen å ta ytterligere medisiner mot bivirkningene. Anonymkode: 4f02f...01b 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #20 Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så du får medisin mot overvekt fordi du overspiser.. Du får bivirkninger av medisinen mot overvekt, og nå ønsker du ytterligere medisiner mot bivirkningene av medisinen mot overvekt.. Dette er et godt eksempel på hvor samfunnet er i ferd med å gå.. Ingen ansvar for egen helse, alt er diagnoser og alt skal medisineres.. Spol 5 eller 10 år frem i tid. Kroppen får nye symptomer på sykdom, ingen kan forklare hva disse symptomene er men etter undersøkelser så kommer det frem at de medisinene du tok for "gud vet hva" har skapt nye problemer... Da ender det opp med nye diagnoser og ny medisin.. Helt til kroppen kollapser. TS, hvis du får så ubehagelige bivirkninger av "!medisinen" mot fedme så er ikke løsningen å ta ytterligere medisiner mot bivirkningene. Anonymkode: 4f02f...01b Forstår du ikke at å være overvektig også er farlig ? Jeg tar mye heller enn medisin som hjelper meg gå ned i vekt enn å ta ingenting å bli større eller større . som ungdom hadde jeg anoreksi (tro det eller ei) . Nå i midten av 30 årene har jeg altså sykelig fedme (BMI 38–39) . Jeg har oppfølging på sykehus. De mener metabolismen ble på bærtur grunnet min tidligere anoreksi i tillegg til at jeg har pcos . Kroppen er i «må lagre mat» modus fordi jeg sultet meg selv så mye . Jeg sliter med enormt apetitt å gå hele tiden å være sulten er hardt, vanskelig å holde dietter da. Med ozempic er jeg ikke så sulten mer. Mye enklere å holde en diett og bli ved den da . Jeg har allerede gått ned 7 kg. ozempic redder meg kanskje fra diabetes, hjerte kar sykdommer og annen fedme relatert sykdom som fortkorter livet i går hadde jeg en drittdag og veldig urolig mage. Jeg var flau og lei meg. I dag er magen bedre. Om det med bivirkninger roer seg skal jeg uten tvil fortsette . Jeg bruker masse penger på dette, men deg er verd det . Det er livsfarlig å ha sykelige overvekt. Tror mange glemmer det i debatter om ozempic til overvektige Anonymkode: dd186...3db 5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå