Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2006 #1 Skrevet 3. januar 2006 Er det noen som har tips til bra dør matte? Gangen vår ser ut som skogssti.
skrue Skrevet 3. januar 2006 #2 Skrevet 3. januar 2006 Ikke akkurat dørmatte, men jeg regner med at en anretning med en fastmontert kost (uten skaft og busten opp) hadde vært ganske effetktivt. Kan gjøres enda bedre om man har tre koster - en under og en på hver side. Har sett det noen steder i bruk, men aldri i en butikk, så det er kanskje noe man må lage selv? Ellers tror jeg en grønn (falskt gress) dørmatte med stive plastfibre er ganske passende nå.
Pasha Skrevet 3. januar 2006 #3 Skrevet 3. januar 2006 har en sånn gressmatte som skure beskriver over her. den er veldig bra... (og dersom man vil kan man bare spyle den ren)
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2006 #4 Skrevet 3. januar 2006 Ja, den er nok bra den grønne matten. Det eneste er at de ikke suger opp vannet, når snøen smelter fra skoene. Skulle gjerne hatt en matte som "sugde" opp vannet også.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2006 #5 Skrevet 3. januar 2006 Sånn kostegreie er sikkert bra. Jeg har stort sett sett det i jobbsammenheng, vil tro de kan ha det i butikker av typen Felleskjøpet eller andre som selger arbeidstøy o.l. Hvor ligger matta? Utendørs eller innendørs? Under tak? En metallrist kan være bra utendørs, eller en grov kokosmatte eller bare noe av kvist. Her vi bor har vi ikke vindfang, så om vintern ligger dørmatta under snøen. derfor får jeg ikke testet ut noe særlig...
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2006 #6 Skrevet 4. januar 2006 Jeg har fått tak i sånn sort matte som er i butikker. Genial sak. Fanger opp all møkka, gummiert under, lett å støvsuge eller riste når den er veldig møkkete. Finnes i mange størrelser. Vet ikke hvordan du skulle fått tak i en sånn da... Vi fikk vår av en kamerat som byttet de for butikkene og vi fikk en som skulle kastes.Produksjons feil..eller no...
Gjest Gjesta Skrevet 4. januar 2006 #7 Skrevet 4. januar 2006 Jeg har en sånn grønn. Fin, men ikke så veldig effektiv... Heldigvis har vi vindfang.
Gjest Fruktfat Skrevet 5. januar 2006 #8 Skrevet 5. januar 2006 ja, vi har en grå en som suger opp møkk og søle/væte. kjøpt på boligmesse, husker ikke hvor mye den kosta, men noen hundrelapper. rister den når den tørker, og kan vaskes i maskin på 60grader.
Montezuma Skrevet 10. januar 2006 #9 Skrevet 10. januar 2006 Clas Ohlsson har en som har både gummi og børste - inndelt i felter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå