AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #1 Skrevet 19. april 2023 Jeg er desperat etter svar, kanskje noen kloke damer som har vært gjennom noe lignende kan forklare meg dette. Jeg og kjæresten har en lang og rotete historie. Kort fortalt har dette dreid seg om gjentatt utroskap (vi snakker 8 ganger hvor jeg har oppdaget det) og løgner fra hans side. Dette har pågått i snart 7 år, og nå klarer jeg ikke mer. Tidligere skyldte jeg på at vi var unge, rundt 22 år da jeg oppdaget første utroskap. I år blir vi 28 og jeg kan ikke lenger skylde på alder og dårlig dømmekraft. Tidligere i dag snakket vi på telefon om hvilken skole våre fremtidige barn skal gå på, og senest forrige uke var vi på visning på en leilighet. Vi fikk forsåvidt avslag på lånet grunnet null egenkapital og manglende inntekt fra hans side, da han nylig har tatt opp studier, jeg på min side eier allerede leilighet og er i fast jobb. Etter telefonsamtalen sier han at han elsker meg og at vi snakkes i morgen. Jeg får nå vite via venner at han er på date med en tidligere flamme, åpenbart romantisk setting. Jeg kan IKKE forstå hvordan han kan planlegge en fremtid med meg, ta meg med på middager med svigers hvor jeg har blitt en del av familien, si han elsker meg og så dra på date med noen andre. Ikke minst hvorfor han gang på gang tar kontakt etter det har blitt slutt på grunn av utroskap fordi han mener han ikke kan leve uten meg, at jeg er den eneste for han. Hvorfor gjør man det ikke bare slutt? Man kan da umulig elske et menneske når man gjør slike valg. Om noen har en logisk forklaring på dette er jeg så takknemlig. Forsåvidt også hva jeg kan si til han når jeg snakker med han i morgen når han ringer, jeg er helt utmattet av dette. Jeg er så sint at jeg helst vil sende melding til svigermor, men det føler jeg bikker over til psyco å gjøre? takk på forhånd fra en nok en gang hjerteknust sjel. Anonymkode: 89efb...c90 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #2 Skrevet 19. april 2023 Logikken er nok at han vil ha i både pose og sekk, dessverre. Best du lar ham få det til med andre enn deg. Anonymkode: c8553...618
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #3 Skrevet 19. april 2023 Jeg satt nettopp og leste denne. Derfor blir du i ett forhold der du blir psykisk mishandlet. Jeg synes du skal lete der. Jeg er lei for at du lever i dette og håper du kommer deg ut fort. Så langt har du kun mistet tid og den menneskelige uskylden din. Det gjør seg om til livserfaring kjapt om du ikke suser for mye og vil komme godt med til neste forsøk med en som er "hel ved", men først må du bli kvitt den splinten av en mann og finne ut hvordan i all verden du lot deg behandle sånn. Ta vare på deg selv og masse lykke til. 💖 Anonymkode: 10e10...d75 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #4 Skrevet 19. april 2023 Det er vel fordi han kan, du har jo bevist gang på gang at det er greit at han er utro fordi du tar han tilbake. Anonymkode: 7c843...13e 7 4
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #5 Skrevet 19. april 2023 Du har fortsatt forholdet hver gang uten konsekvenser. Han gjør det så klart igjen. Her må du skaffe deg ryggrad TS og skjerpe deg. Du er avhengig av drama og sorgen. Ikke kjærligheten. Anonymkode: 5969b...e5d 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #6 Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er desperat etter svar, kanskje noen kloke damer som har vært gjennom noe lignende kan forklare meg dette. Jeg og kjæresten har en lang og rotete historie. Kort fortalt har dette dreid seg om gjentatt utroskap (vi snakker 8 ganger hvor jeg har oppdaget det) og løgner fra hans side. Dette har pågått i snart 7 år, og nå klarer jeg ikke mer. Tidligere skyldte jeg på at vi var unge, rundt 22 år da jeg oppdaget første utroskap. I år blir vi 28 og jeg kan ikke lenger skylde på alder og dårlig dømmekraft. Tidligere i dag snakket vi på telefon om hvilken skole våre fremtidige barn skal gå på, og senest forrige uke var vi på visning på en leilighet. Vi fikk forsåvidt avslag på lånet grunnet null egenkapital og manglende inntekt fra hans side, da han nylig har tatt opp studier, jeg på min side eier allerede leilighet og er i fast jobb. Etter telefonsamtalen sier han at han elsker meg og at vi snakkes i morgen. Jeg får nå vite via venner at han er på date med en tidligere flamme, åpenbart romantisk setting. Jeg kan IKKE forstå hvordan han kan planlegge en fremtid med meg, ta meg med på middager med svigers hvor jeg har blitt en del av familien, si han elsker meg og så dra på date med noen andre. Ikke minst hvorfor han gang på gang tar kontakt etter det har blitt slutt på grunn av utroskap fordi han mener han ikke kan leve uten meg, at jeg er den eneste for han. Hvorfor gjør man det ikke bare slutt? Man kan da umulig elske et menneske når man gjør slike valg. Om noen har en logisk forklaring på dette er jeg så takknemlig. Forsåvidt også hva jeg kan si til han når jeg snakker med han i morgen når han ringer, jeg er helt utmattet av dette. Jeg er så sint at jeg helst vil sende melding til svigermor, men det føler jeg bikker over til psyco å gjøre? takk på forhånd fra en nok en gang hjerteknust sjel. Anonymkode: 89efb...c90 Å her hadde jeg vært fristet til å allerede meg med noen, som kunne hjelpe til å fange opp neste gang han drar på date med noen. Da skulle jeg har steppet opp og spurt han rett ut, hvorfor går du på visninger med meg og planlegger barn osv, men samtidig drar på date med den damen der. Uansett gi faan i han da. Du blir jo svindlet Anonymkode: d9b20...829 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #7 Skrevet 19. april 2023 Det er et ordtak, tror jeg, som heter noe sånt som; "8 ganger utro, alltid utro". Og så kan dere ikke gå på visning uten at han har inntekt til det. Det er ikke hans jobb å gjøre det slutt. Han har det kjempefint. Han håpte at du kunne spandere leilighet på han, og så kan han jo være utro så mye han vil uten at du dumper han. Det er ikke mange som hadde godtatt noe slikt, så han vil nok beholde deg inntil han finner noen andre som kan spandere hus på han. Anonymkode: 67abd...a5a 8
PM75 Skrevet 19. april 2023 #8 Skrevet 19. april 2023 Du fikser alt & er den skikkelig jenta han kan vise frem for familien. Mens han suser rundt, er utro, jobber ikke og tar null ansvar for det meste. Hvorfor vil du deg selv så vondt at du er med han? 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #9 Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg kan IKKE forstå hvordan han kan planlegge en fremtid med meg, ta meg med på middager med svigers hvor jeg har blitt en del av familien, si han elsker meg og så dra på date med noen andre. Jeg IKKE FORSTÅ hvorfor du velger å fortsette sammen med ham! Hver dag velger du ham!! Ditt eget valg, han blir ikke annerledes, og du velger å bli. "Idioti er å fortsette å gjøre det samme, men håpe på et annet resultat. Anonymkode: 195ad...bba 4 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #10 Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg og kjæresten har en lang og rotete historie. Kort fortalt har dette dreid seg om gjentatt utroskap (vi snakker 8 ganger hvor jeg har oppdaget det) og løgner fra hans side. Dette har pågått i snart 7 år, og nå klarer jeg ikke mer. Du motsier deg deg. Du klarer ikke mer, men snakker om framtidige barn med han. Om du ikke klarer mer, så avslutter du forholdet. Anonymkode: 9ec30...a43 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #11 Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Vi fikk forsåvidt avslag på lånet grunnet null egenkapital og manglende inntekt fra hans side, da han nylig har tatt opp studier, jeg på min side eier allerede leilighet og er i fast jobb. Her har du en blessing in disguise. Du ønsker da absolutt ikke å kjøpe bolig med en som er notorisk utro mot deg! Anonymkode: 9ec30...a43 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #12 Skrevet 19. april 2023 Han manipulerer. Be han reise til helvete eller hvertfall si det til deg srlv innvendig, og glem han! Anonymkode: 753d5...44e 1
ClausSaus Skrevet 19. april 2023 #13 Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg er desperat etter svar, kanskje noen kloke damer som har vært gjennom noe lignende kan forklare meg dette. Jeg og kjæresten har en lang og rotete historie. Kort fortalt har dette dreid seg om gjentatt utroskap (vi snakker 8 ganger hvor jeg har oppdaget det) og løgner fra hans side. Dette har pågått i snart 7 år, og nå klarer jeg ikke mer. Tidligere skyldte jeg på at vi var unge, rundt 22 år da jeg oppdaget første utroskap. I år blir vi 28 og jeg kan ikke lenger skylde på alder og dårlig dømmekraft. Tidligere i dag snakket vi på telefon om hvilken skole våre fremtidige barn skal gå på, og senest forrige uke var vi på visning på en leilighet. Vi fikk forsåvidt avslag på lånet grunnet null egenkapital og manglende inntekt fra hans side, da han nylig har tatt opp studier, jeg på min side eier allerede leilighet og er i fast jobb. Etter telefonsamtalen sier han at han elsker meg og at vi snakkes i morgen. Jeg får nå vite via venner at han er på date med en tidligere flamme, åpenbart romantisk setting. Jeg kan IKKE forstå hvordan han kan planlegge en fremtid med meg, ta meg med på middager med svigers hvor jeg har blitt en del av familien, si han elsker meg og så dra på date med noen andre. Ikke minst hvorfor han gang på gang tar kontakt etter det har blitt slutt på grunn av utroskap fordi han mener han ikke kan leve uten meg, at jeg er den eneste for han. Hvorfor gjør man det ikke bare slutt? Man kan da umulig elske et menneske når man gjør slike valg. Om noen har en logisk forklaring på dette er jeg så takknemlig. Forsåvidt også hva jeg kan si til han når jeg snakker med han i morgen når han ringer, jeg er helt utmattet av dette. Jeg er så sint at jeg helst vil sende melding til svigermor, men det føler jeg bikker over til psyco å gjøre? takk på forhånd fra en nok en gang hjerteknust sjel. Anonymkode: 89efb...c90 Så for å oppsummere har denne krumtappen altså…: … allerede vært utro 8 ganger tidligere … null opparbeidet kapital og manglende inntekt … andre damer enn deg på gang i øyeblikket Joda, her er det bare å gå for gull – slike uslepne diamanter vokser ikke på trær! </sarkasme> 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #14 Skrevet 19. april 2023 Svaret på hvorfor han gjør dette er fordi han har brukt 7 år på å manipulere og psyke deg ned, slik at han kan fortsette å ligge rundt med hvem som helst når som helst, og at du likevel tar ham tilbake hver eneste gang. Du kan gi ham en form for stabilitet (siden du har egen leilighet og jobb/inntekt) som gjør at han er sikret en base (også når det gjelder sex) når han ikke ligger rundt med andre. På 7 år vet du om 8 ganger han har vært utro - det er helt garantert mange flere ganger han har vært utro. Når du har dumpet ham mister han de godene du gir ham, nemlig fast sex. fast leilighet å forholde seg til, din inntekt, din oppmerksomhet, og - dessverre - en han kan føle han kan manipulere, kontrollere og ha makt over, for slike som ham får energi av å trykke ned andre. Dette vil han beholde (det er jo ikke deg, for da hadde han ikke vært notorisk utro!), og derfor må han si det han vet vil manipulere deg igjen og gi deg et håp om at ting skal bli slik de sikkert var mens han love-bombet deg da dere ble kjent. Derfor sier han at han elsker deg og ikke kan leve uten deg, og sikkert også lover at han aaaaaldri skal være utro igjen. For kun når du håper på noe bedre med ham greier han å få deg til å gi etter og fortsette å gi ham de godene du gir ham, slik at han kan fortsette som før. Det du utsettes for er en form for psykisk vold, ts! Kontakt nærmeste Krisesenter og få en samtale med dem, for du er i et klassisk psykisk voldelig forhold! De kan gi deg støtte i den tiden du trenger det slik at du greier å bryte kontakten med ham for alltid! Og ang. å bryte kontakten med ham. Spill ditt livs rolle når du dumper ham! Hvis du viser voldsomme følelser, enten det er skuffelse, sorg eller sinne, så er alt det følelser han - som den drevne manipulatoren han er - lett kan vri til sin fordel. Derfor - spill ditt livs rolle, ikke en gang vis kulde. Bare vær saklig, fortell ham på telefon kort og greit at du har tenkt deg om og innsett at du ikke har riktige følelser for ham og derfor ikke ønsker å være i et forhold med ham og derfor avslutter her og nå. Og at du forventer at han respekterer at det er slutt og at han ikke tar kontakt med deg igjen på noen som helst måte fremover. Takk for det som var, ønsk ham lykke til videre i livet og gjenta at du ikke ønsker noe kontakt med ham. Og så blokkerer du ham på alle sosiale medier! Skulle han komme på døren din - ikke åpne! Bare vis til at du ikke ønsker mer kontakt med ham og at hvis han ikke respekterer det anser du det som trakassering, som er ulovlig, og som du da må gå videre med. Holder han seg unna unngår han at du tar saken videre, fortsetter han å trakassere deg så anmelder du ham. Hvis du greier å gjøre dette, da vil han for alltid lure på hva skjedde, om du fant ut av andre utrohistorier han har hatt, den siste daten hans, eller annet. Ikke gi ham ett eneste svar. Skulle du støte på ham - spill din rolle igjen og spill likegyldig, ikke vis følelser, bare trekk på skuldrene og si at du innså at du ikke lenger har følelser for ham og at det derfor ikke er riktig for deg å fortsette forholdet, og at det ikke er noe mer å snakke om - og så går du fra ham. Følger ham etter ber du ham tydelig IKKE gjøre det, og fortsetter han påkaller du hjelp fra noen i nærheten eller ringer politiet. Men vær saklig og likegyldig hele tiden. (Greier du å være likegyldig og saklig så er det den beste "hevnen" du kan få, for du blir uangripelig for hans manipulasjon, og det er det "verste" du kan gjøre mot slike manipulatorer!) Og med det samme du likegyldig og saklig har dumpet ham, ring hans mor, fortell henne at du har satt stor pris på dem, men at det nå er slutt mellom dere fordi du ikke lenger har følelser igjen for ham etter at han har vært utro mot deg så mange ganger gjennom de årene dere har vært sammen og at han fremdeles dater andre, og at du har innsett at dine følelser for ham nå er borte for alltid og det er grunnen til at det gikk som det gikk. Ikke gå inn i en diskusjon med henne, ikke gi henne mer detaljer, bare vær høflig og hold deg saklig og kort til fakta. Da vil han nok få høre fra sine foreldre hvorfor du mistet følelsene for ham. Det vil nok svi litt det også. Hvis han begynner å oppsøke deg eller ringe deg eller sms'e deg - avvis kort og vis til at du anmelder om han ikke slutter helt å ta kontakt med deg! Og fortsetter du - da bør du virkelig anmelde, for slike som ham kan dessverre bli farlige ved brudd. Anonymkode: eae7a...827 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #16 Skrevet 19. april 2023 I alle dager! Det eneste som er interessant å forstå her, er hvorfor du er fortsatt er sammen med ham. Drit i å forstå ham, jobb med din egen selvrespekt Altså stikk! Anonymkode: 6d554...e11 2
Maya39 Skrevet 19. april 2023 #17 Skrevet 19. april 2023 For all del ikke bland et barn inn i dette forholdet. Han liker og ha en kjæreste og leve i et åpent forhold. Du vil ikke gi slipp på han fordi du nok ikke vet hvordan livet blir uten, det med at du er så gla i familien hans blant annet. 8 ganger utro, det er det du vet, skulle ikke forundre meg og det er mere du ikke vet om. Man må lære og sette grenser for seg selv og hva man akseptere. Du kan ikke forandre et annet menneske, men du kan selv sette grender for hva du aksepter. Du fortjener bedre, han kommer til og forsette med disse damene sine. Uansett om dere gifter dere og får barn. Noen er kroniske utro og higer etter den oppmerksomheten dem får. Du må tenke hva gjør at jeg igjen og igjen lar utroskapen pasere, og samtidig planlegger en fremtid med han? Hva er du er redd for om du velger og gå fra han, og finne noen som faktisk ikke bruker deg. Jeg er redd for at får dere barn sammens som ting er nå, kan du risikere at han faktisk forlater deg. Fordi han viser veldig tydelig at han egentlig ikke ønsker og være bindt til noe seriøst. Han liker friheten sin. Og et barn kan fort få han her til og føle seg fanget. Hva sier venner og familien din om måten han holder på? 1
AprilLudgate Skrevet 19. april 2023 #18 Skrevet 19. april 2023 Får du barn med han her er du regelrett uansvarlig. Du VET dette ikke kan funke. Noensinne. 3
Sparkling_Pink Skrevet 19. april 2023 #19 Skrevet 19. april 2023 Det er slik at noen trives med å ha flere partnere. Noen bare følelsesmessig, noen kun seksuelt, andre igjen på begge måter. De som er slik bør ta ansvar for det og gjøre seg opp en formening sånn at de og deres partnere kan ta informerte og etiske valg. Din kjærest går bak ryggen på deg, det er trolig ikke noe i veien med hans kjærlighet til deg, det som er i veien er at han uten hensyn innleder seksuelle forhold til andre enn deg. Dette burde vært en såpass dyp krise allerede første gangen han gjorde dette at forholdet ble avsluttet for all fremtid fra din side. Om du har kapasitet til å dele kjæresten din med andre mennesker, må du allikevel kunne stole på de og din beskrivelse her er av et menneske som ikke er til å stole på. 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #20 Skrevet 21. april 2023 AprilLudgate skrev (På 19.4.2023 den 22.18): Får du barn med han her er du regelrett uansvarlig. Du VET dette ikke kan funke. Noensinne. det ville overhodet ikke overassket meg hvis det faktisk blir ett par barn ut av det her. ville vært typisk for Kvinneguiden... Anonymkode: 458bb...d37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå