Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva kan grunnen være til at så mange kvinner i dag ikke får kjæreste?

Mina (33): - Jeg får ikke kjæreste (dagbladet.no)

Sitat

Mina har vært singel i 17 år - og deler åpent om alt fra pikante sexopplevelser til stevnemøter som har endt i katastrofe.

Artikkelen er bak paywall, men temaet i seg selv er interessant. Hvorfor har det blitt slik at selv nokså attraktive kvinner ikke får kjæreste, og hvorfor er menn slik?

Hun har vært singel i 17 (!) år, og er storbruker av Tinder. Likevel får hun ikke annet enn sex av de mennene hun matcher med. Hva er grunnen til at moderne menn er så håpløse?

På den ene siden tenker jeg at man må gå litt i seg selv om man ikke kommer lenger enn til senga igjen og igejn. På den andre siden er det ikke tvil om at menn har endret seg og negativt, spesielt om man vil ha en kvalitetsmann som man ikke "tar til takke med". Man kan jammen spørre seg om hva som er galt med moderne menn. Det enste de er interessert i er sex, og så klager de på at de ikke får det!

Anonymkode: e101c...9a4

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mange menn har ikke manerer, er for egoistiske til å være et godt partneremne og er så homofobe og redd for det feminine at de syns det er "gay" og "tøffel" å være romantiske og vise at de verdsetter kvinnen de dater. 

De mennene som ikke er sånn er det hard konkurranse om og det er bedre å være singel enn å ta til takke med en sånn mann som nevnt over :)

Anonymkode: 0b5df...cd0

• Liker 13
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mange menn har ikke manerer, er for egoistiske til å være et godt partneremne og er så homofobe og redd for det feminine at de syns det er "gay" og "tøffel" å være romantiske og vise at de verdsetter kvinnen de dater. 

De mennene som ikke er sånn er det hard konkurranse om og det er bedre å være singel enn å ta til takke med en sånn mann som nevnt over :)

Nei, det høres ikke logisk ut.

Anonymkode: dd391...673

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun har jaktet "han som andre vil like å se med meg", fremfor, "han jeg vil like å være sammen med".

Vi har fått et samfunn der status betyr mye. Prøv heller å finne noen det er hyggelig å være sammen med.

• Liker 12
  • Hjerte 4
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de slipper unna med det. Hvorfor skal de gå inn i et forhold, når de vet de bare kan fortsette å ligge rundt med damer fra tinder? Hvis man er ute etter et forhold så må man vente med sex, om de mister interessen fordi du ikke drar rett til sengs med dem så får du hvertfall luket ut ugresset. En som er ute etter noe seriøst vil jo bli kjent med dama først

Anonymkode: d14cf...318

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Når man er "storforbruker av Tinder" så glemmer man kanskje å leve det livet andre vil dele med en?

• Liker 5
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fordi de slipper unna med det. Hvorfor skal de gå inn i et forhold, når de vet de bare kan fortsette å ligge rundt med damer fra tinder? Hvis man er ute etter et forhold så må man vente med sex, om de mister interessen fordi du ikke drar rett til sengs med dem så får du hvertfall luket ut ugresset. En som er ute etter noe seriøst vil jo bli kjent med dama først

vente med sex gir hvert fall ingen garanti. Flere menn kan holde på i flere måneder helt til de får hun til sengs, for å så dumper henne etter akten. 

• Liker 19
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Enig for så vidt, bedre å gå etter de som alle andre vil ha, de virkelige catchene som andre kvinner svermer rundt. På Tinder kan man ofte gjenkjenne disse ved at de ser fine ut på bildene. Ingen kvinne skal behøve å ta til takke med menn som de du beskriver, eller noen som har andre skavanker. Har sett menn på Tinder som har begynt å bli tynne i håret før de er 30, så når man blir 30+ selv er det skikkelig vanskelig å finne en kvalitetsmann.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hun har jaktet "han som andre vil like å se med meg", fremfor, "han jeg vil like å være sammen med".

Vi har fått et samfunn der status betyr mye. Prøv heller å finne noen det er hyggelig å være sammen med.

Synes ikke noe om å shame henne for hennes preferanser. Det kan godt hende at man også liker å være sammen med de som andre vil like å se meg sammen med også... jeg liker jo attraktive mennesker, og kan ikke noe for at andre også vil like det.

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
RealistiskDot skrev (1 minutt siden):

vente med sex gir hvert fall ingen garanti. Flere menn kan holde på i flere måneder helt til de får hun til sengs, for å så dumper henne etter akten. 

Mulig, men får luket vekk ganske mange uansett. Selv om det sikkert er en del som holder ut, så er det ikke sånn at flertallet gidder å holde på hvis de ikke er interessert i noe annet enn sex.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjæreste er ikke noe man "får"

Anonymkode: 4a7d6...702

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Synes ikke noe om å shame henne for hennes preferanser.

Jeg synes heller ikke noe om å shame henne for hennes preferanser. Der er vi enige. Kanskje vi skulle oppfordre henne til å jakte videre på menn som ikke vil gi henne det hun ønsker seg, langvarig forhold? Bare sånn at vi unngår å shame henne.

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg synes heller ikke noe om å shame henne for hennes preferanser. Der er vi enige. Kanskje vi skulle oppfordre henne til å jakte videre på menn som ikke vil gi henne det hun ønsker seg, langvarig forhold? Bare sånn at vi unngår å shame henne.

Nei altså, hun ønsker seg jo selvfølgelig menn som vil gi henne et langvarig forhold, men også noen som kan oppfylle minstekravene.

Ingen kvinner er forpliktet til å ha forhold med menn de ikke synes er attraktive! Skal vi tvinge henne til å bli sammen med noen hun ikke tenner på?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei altså, hun ønsker seg jo selvfølgelig menn som vil gi henne et langvarig forhold, men også noen som kan oppfylle minstekravene.

Ingen kvinner er forpliktet til å ha forhold med menn de ikke synes er attraktive! Skal vi tvinge henne til å bli sammen med noen hun ikke tenner på?

Jeg trodde du var mot shaming. Så går du fullt ut og shamer henne likevel.

La henne få bli sammen med den hun selv vil. Gi henne også informasjon slik at hun vet at det er viktig at det er noen hun trives sammen med, at det er langt viktigere enn at det er noen som andre imponeres av at hun er sammen med. Informasjon er ikke noe skammelig å ha, vettu.

• Liker 2
Skrevet

Det vil jo være stadig færre menn å velge blandt da stadig flere menn blir vurdert som for lite attraktive til å ha sex og jeg regner vel med hun vil ha et forhold med en slik.

Nå er det  pga dette mange damer pr attraktive mann og da blir det vanskelig å kapre en.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
RealistiskDot skrev (1 time siden):

Kanskje de fant ut at de ikke passet sammen sexuelt? Bedre å få den biten unnagjort så tidlig som mulig. 

Anonymkode: f556d...4d2

• Liker 2
Skrevet

Feminismen ødela gentlemankulturen.

Kvinner skal fikse alt selv nå, menn bare tilpasser seg.

MeToo bevegelsen har hatt en enorm innvirkning på datingkulturen.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hva kan grunnen være til at så mange kvinner i dag ikke får kjæreste?

Mina (33): - Jeg får ikke kjæreste (dagbladet.no)

Artikkelen er bak paywall, men temaet i seg selv er interessant. Hvorfor har det blitt slik at selv nokså attraktive kvinner ikke får kjæreste, og hvorfor er menn slik?

Hun har vært singel i 17 (!) år, og er storbruker av Tinder. Likevel får hun ikke annet enn sex av de mennene hun matcher med. Hva er grunnen til at moderne menn er så håpløse?

På den ene siden tenker jeg at man må gå litt i seg selv om man ikke kommer lenger enn til senga igjen og igejn. På den andre siden er det ikke tvil om at menn har endret seg og negativt, spesielt om man vil ha en kvalitetsmann som man ikke "tar til takke med". Man kan jammen spørre seg om hva som er galt med moderne menn. Det enste de er interessert i er sex, og så klager de på at de ikke får det!

Jeg forstår meg ikke helt på når damer generaliserer alle menn når damer selv ikke liker å bli generalisert. Selv er jeg en mann som bare har lyst å bli kjent med damen. Sex tenker jeg en skal ha kun med en i livet. Tenker og at damen skal ha samme syn på dette som meg på dette (men da kommer «haten» igjen til synet)

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dersom sex er alt du har å tilby, er sex alt du vil få.

Tenk litt på den.. 

(Hilsen mann)

Anonymkode: 10c5c...ff4

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Så lenge man ikke sutrer eller begynner å skylde på menn så kan man ha så urealistiske utseendekrav som man bare vil.

Men her er vi altså i gang med både sutring og å gi skylda på menn.

Anonymkode: 486e8...e00

• Liker 5
Skrevet

Å storforbruke Tinder i mange år er neppe sunt om man søker et forhold. Tinder er ikke nødvendigvis rigget slik at den skal øke muligheten for at folk skal slutte å bruke tjenesten. Har man som kvinne brukt Tinder lenge vil man nok ha hatt mange matcher og lært seg å sortere på eget meget begrenset grunnlag av opplysninger. Da blir man fort sær på hva man liker også. Også skal det sies at kvinner som ligger mye rundt fort senker sin attraktivitet som langvarig partner for en mann. 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...