AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #1 Skrevet 18. april 2023 Barnet mitt 9 år sier ofte til meg: jeg er ikke redd for deg hvorssn håndtere dette? Anonymkode: 2daf9...227
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #2 Skrevet 18. april 2023 Tror det bare er starten på løsrivelse... Anonymkode: 5581e...b66 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #3 Skrevet 18. april 2023 Er vell en liten maktdemonstrasjon for å få en reaksjon av deg. Jeg svarer som regel at «bra du ikke er det og det trenger du aldri å være, men husk at mamma er den som bestemmer.» 😅 Anonymkode: 55239...72b 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #4 Skrevet 18. april 2023 Først og fremst kan jeg si at barn ikke skal være redde foreldrene sine - det er viktig at begge sider (forelder og barn) har tillit til hverandre. Men, jeg tror du ønsker at barnet ditt skal respektere deg mer - og det er også viktig at begge sider gjør. Det du kan da prøve å gjøre er å vise barnet tydelig hvem det er som er voksen her. Prøv å være tydelig om dine meninger med barnet, uten at du selvfølgelig kjefter og skremmer barnet. Mener du noe, så vær tydelig om det og ikke la barnet snakke deg til å gjøre det han eller hun ønsker. Dersom barnet fortsatt maser og ønsker sitt, så kan du komme med et kompromiss - på denne måten viser du fortsatt at det er du som er voksen her og "in charge", men samtidig respekterer du og tar til etterretning barnets ønsker. På denne måten vil trolig barnets respekt for deg til gjengjeld øke, samtidig som at dere får et godt og sunt forhold. Et kjapt eksempel på dette: Barnet ønsker ikke å spise fisk til middag. Du sier at det er det eneste han/hun får i dag, for det blir ikke noe annet til middag. Barnet fortsetter å nekte å spise middagen, og sier at han/hun ikke er redd deg. Da kan du komme med et kompromiss om at dersom han/hun spiser middagen sin i dag, så kan han/hun bestemme middagen i morgen. På denne måten kom dere sammen til enighet med respekt for hverandres interesser. Håper dette hjelper Anonymkode: 0e7ed...475 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå