Gå til innhold

Blir folk avhengige av Pepsi Max/Cola på samme måte som alkohol og narko?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det virker som at enkelte må reise til Sverige nå. Er det så vanedannende?

Anonymkode: 361f4...1bb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: 4541e...259

AnonymBruker
Skrevet

Før var veldig mange avhengige av Cola. Nå opplever jeg at det er Pepsi Max folk er helt ekstremt avhengige av.

Det er jo koffein i det som i kaffe, og mange er jo avhengige av det også.

Anonymkode: b1317...1d1

• Liker 1
Skrevet

Med den logikken så er vel energidrikkene folk burde hamstre inn. Hvordan skal alle ungdommene overleve uten sitt daglig koffein inntak?

AnonymBruker
Skrevet

Avhengig og avhengig, jeg får vondt i hodet når jeg ikke får kaffe om morgenen, det er vel også en slags avhengighet. Men det er annerledes og verre avhengigheter noen har av andre ting.

Anonymkode: 44359...74a

• Liker 1
Skrevet

Koffein er avhengighetsskapende. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det må jo være noe sterkt vanedannende i Pepsi Max, noe mer potent enn koffeinet. 

Anonymkode: ba2cc...33f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er vanedannende. Jeg var selv avhengig av Peps max i mange år. Gikk nesten på veggene hvis jeg ikke hadde det i hus, ble stressa når jeg begynte å gå tom. 

Klarte å slutte, men det var hardt. Nå unngår jeg å drikke svart brus så nå klarer vi oss med 1 flaske brus i helga, mot tidligere 3 liter brus for dagen. 

Anonymkode: c6d52...3cb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mye Pepsi max hjemme da jeg handler på tilbud men avhengig er jeg ikke. Noen uker drikker jeg ett glass eller to hver dag, men nå er det 3 uker siden jeg tok ett glass da det ikke frister for øyeblikket.

Anonymkode: 1dc76...0ec

Skrevet

Ja folk blir avhengige av lettbrus med koffein. Mest av alt er det vaneavhengighet, og folk blir stresset når de begynner å gå tom.

Men det kan på ingen måte sammenstilles som avhengighet mot alkohol, tobakk og narkotika, for dette er på et helt annet nivå. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.4.2023 den 23.14):

Det virker som at enkelte må reise til Sverige nå. Er det så vanedannende?

Anonymkode: 361f4...1bb

Ja, folk blir avhengige fordi det er koffeinet i drikken som gjør det. Pepsi Max inneholder koffein. 

Akkurat som folk blir avhengige av kaffe, som er rikt på koffein. Folk sier jo at de MÅÅÅÅ ha kaffe hver morgen, og drikker kanskje mange kopper til utover dagen på jobb osv. Sier ting som "nå er jeg så kaffetørst!" og sånt.

Folk som er avhengige av kaffe får samme koffeinabstinenser som Pepsi drikkere får om de plutselig slutter å drikke det, og kan få hodepine osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...