Gå til innhold

Endometriose operasjon og sykemelding

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge var dere sykemeldt etter operasjon? Og hvordan følte dere dere rent psykisk etterpå? Jeg føler meg helt emosjonelt opphakka etter hele prosessen selv om jeg er lettet over at smertene har gitt seg og operasjonssårene heles. 

Settes pris på innspill. 

Anonymkode: d38b5...7d1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trengte faktisk 2 uker.

Det psykiske var litt så som så for min del fordi vi stod i langtidsprøving og jeg allerede hadde hatt 2 operasjoner der nede for annet som hele tiden bremset prosessen. 

Men det var jo ikke noe voldsom påkjenning sammenliknet med endel annet. 

Anonymkode: a946d...0b0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var student da jeg ble operert, var tilbake på skolen etter tre dager. Det gikk veldig bra for min del  mtp det fysiske, lite smerter. Psykisk var det null problem, var bare en lettelse å få gjort det. At plagene kom igjen etter noen år får så være.

Anonymkode: 1417f...447

AnonymBruker
Skrevet

Glemte å legge til at jeg fjernet veldig mye betent vev pluss en sjokoladecyste. Måtte overnatte, opererte i ca 2 timer. 

Tror alt det betente vevet var grunnen til at jeg hanglet litt lengre etterpå, og selvsagt at mye var rotet rundt i. 

AnonymBruker
Skrevet

Her jeg jobber er vanlig sykmld 3 dager etter enkle laparascopier som endometriosefjerning. 

Anonymkode: 85ade...c86

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Og da var dere tilbake for fullt og hadde ikke vondt etter operasjonen lenger heller?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ts her. Og da var dere tilbake for fullt og hadde ikke vondt etter operasjonen lenger heller?

Jeg var øm når jeg bøyde meg. Såret i navlen var vel egentlig det verste (men fortsatt overkommelig), for det var vondt å være borti. Bortsett fra det så var jeg i veldig fin form tre dager etterpå.

Men jeg har hatt laparoskopi hvor de fjernet galleblæren og da var jeg skikkelig dårlig etterpå. Hadde store smerter og ble liggende på sykehuset i tre dager. Tok meg tre uker før jeg var meg selv igjen. 

Anonymkode: 1417f...447

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sykemeldt en uke, de fant veldig mye vev de brente av. Jeg sovnet på sofaen flere ganger om dagen den første uka, hadde ikke sjans til å holde meg våken.

Var tilbake på jobb 7 dager senere, men kunne gjerne hatt noen dager til. Hodet hang ikke med, veldig slitent. Jeg følte meg normal igjen etter 5 uker (trening osv). Det er ømt,men det ble bedre hver dag.

Psykisk gikk alt fint, var bare glad det var gjort og overstått.

Anonymkode: f14e5...a46

AnonymBruker
Skrevet

Ble operert en fredag, var sykmeldt ut den påfølgende uka.  Det føltes som akkurat passe.  Jobben var ikke voldsomt fysisk krevende, men jeg var avhengig av å kunne bevege meg kjapt og uhindret.

Fikk en voldsom reaksjon på narkosen, noe som var mye verre enn operasjonssmertene i seg selv.

Anonymkode: 5ec36...939

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Mja, det vil jeg ikke si.

Det tok tid, men jeg var i stand til å gå på jobb - så da gjorde jeg jo det. Etter 2 uker altså. 

Jeg er ufør nå av noe helt annet, men jeg tok ikke ut sykemelding om jeg greide å gå på jobb eller det ikke utgjorde en betydelig risiko for langvarig forverring av etellerannet. 

Jeg hadde ingen tunge løft i min jobb, det må presiseres. 

Trente som vanlig etter kanskje 6-8 uker. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Her jeg jobber er vanlig sykmld 3 dager etter enkle laparascopier som endometriosefjerning. 

Det kommer nok helt an på hvor mye de fjerner.

Sykehusene sykemelder jo ikke lengre uansett operasjon, men fastlegen tar eventuelt over da. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sykehusene sykemelder jo ikke lengre uansett operasjon, men fastlegen tar eventuelt over da. 

Joda, jeg har fått sykemelding med fra sykehuset. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er jo bare tull det du sier. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...