Gå til innhold

Kan noen hjelpe med skattemelding spørsmål?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Det er et mareritt hvert år. Jeg skjønner det bare ikke. For det stemmer jo aldri. Flaut å si jeg ikke kan det for jeg føler alle kan det utenom meg.

Men ja, igjen så stemmer ikke lønn på årsoppgave med skattemeldingen. 

Hvilket tall skal jeg se på på årsoppgaven? Fastlønn? Feriepengerunnlag? Jeg har hatt flere jobber og den ene er det 50k i forskjell på. Men vet ikke hvilket tall jeg skal se i årsoppgaven. Skal jeg plusse sammen noe her? Fastlønn +ferie, hvis jeg har fått dette utbetalt i fjor ? Kan noen forklare dette lett?

Anonymkode: 05169...b1e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Feriepengegrunnlaget skal du se bort fra, det har ikke noe med skatten å gjøre. Det er et tall som brukes for å regne ut hvor mye feriepenger du får utbetalt i år.

Nå er jo årsoppgaver ulikt satt opp, hos meg er det det som står oppført som lønnsinntekt som skal regnes med.

Anonymkode: a9af7...238

AnonymBruker
Skrevet

All lønn du har fått utbetalt i 2022 skal medregnes i skattemeldingen. Det gjelder fastlønn, timelønn, feriepenger bonuser osv

Tillegg skal alle skattepliktige tillegg inn. F.eks firmabil, forsikringer, kjøring (ut over skatteetatens satser) dietter osv.

Sammenstillingsoppgaven skal være mulig å summere for å finne rette tallene. Alternativ sjekk på skatteetaten.no hva som er rapportert på deg i 2022. Det finner du kanskje lettere igjen de forskjellige tallene. 

Anonymkode: 0bc74...b2a

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...