Gå til innhold

Hva svarer du hvis partneren sier de er redd for at du skal være utro?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blir du sur? Ler? Eller bedyrer at noe sånt hadde du da aldri gjort mot han eller henne?

Min partner sa bare, jeg har ikke så draget som du tror.

Anonymkode: 0b04c...255

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Første gangen sa jeg at jeg aldri ville gjort det, men ble ikke sur. Var overbevist om at  det ikke kom til å skje. Tiende gangen ble jeg rasende, hadde fått nok av å bli mistenkeliggjort når jeg aldri hadde gitt ham noen grunn til å mistro meg.

Til slutt ble det en selvoppfyllende profeti, jeg fikk nok av hvor slem, ustabil og utro han var, så jeg var utro tilbake og gjorde det slutt.

Anonymkode: 7e63c...456

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Gjest CUSHION
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Blir du sur? Ler? Eller bedyrer at noe sånt hadde du da aldri gjort mot han eller henne?

Ouuuff. Det hadde vært ett svar som hadde gitt meg et rødt flagg. Var det en joke så er det greit, men hvis ikke så hadde jeg tenkt meg om litt.

Usikre gutter er den verste sorten🚩

AnonymBruker
Skrevet

Hahaha, jeg syns svaret var litt bra jeg da. Kanskje han ble såret. Hvorfor sa du det du sa?

Anonymkode: 96018...1d1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hahaha, jeg syns svaret var litt bra jeg da. Kanskje han ble såret. Hvorfor sa du det du sa?

Anonymkode: 96018...1d1

Vet ikke, er gravid og det surrer mye tanker for tiden. Føler meg tjukk og trøtt og kjedelig. Er hjemme mens han er borte på jobbreise. Så det hadde jo vært veldig lett om han ville det.

AnonymBruker
Skrevet

Om partner hadde sagt han var redd for at jeg skulle være utro hadde jeg takket han for å åpne seg og spørre om han har opplevd utroskap før eller hva som får han til å frykte at akuratt jeg skulle være utro. Og spurt om det er noe han trenger fra meg som jeg kan gjøre for at han ikke skal gå rundt å føle på så vonde følelser. Det er grusomt å gå å være redd for, jeg ble psykisk syk pga utro eks så vet hvordan det er. 

Sånn som typen din svarte deg viser at han egentlig ikke tar avstand fra utroskap, men snakker seg vekk ved å fremstille det som at han ikke har muligheten til å være utro. Men et sånt svar som det da tenker jeg at moralen hans ikke er prinsipielt å i mot å være utro om han får sjansen, og mest sannsynlig hadde grepet den om han fikk den og trodde han kunne skjule det godt nok.. 

Anonymkode: 972ac...3a9

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Da svarer jeg at jeg ikke ville vært utro. Jeg takler å få tilbud uten å miste hodet. 

Og at jeg håper vi kan jobbe med å skape gjensidig tillit. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"Neeh, ingen fare for det. Ikke har jeg interesse for andre enn deg, og (de gangene jeg skal på oppdrag et stykke unna og må overnatte) etter 9-12 timer med nedvask orker jeg knapt nok å dusje og roe ned hodet ALENE før jeg legger meg til å SOVE, alene og uforstyrret."

Anonymkode: 24fff...d81

AnonymBruker
Skrevet

Da svarer jeg "på seg selv kjenner man andre."

Anonymkode: 10be2...074

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Da svarer jeg "på seg selv kjenner man andre."

Anonymkode: 10be2...074

Er det en spesiell grunn til at du hadde svart slikt?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Om partner hadde sagt han var redd for at jeg skulle være utro hadde jeg takket han for å åpne seg og spørre om han har opplevd utroskap før eller hva som får han til å frykte at akuratt jeg skulle være utro. Og spurt om det er noe han trenger fra meg som jeg kan gjøre for at han ikke skal gå rundt å føle på så vonde følelser. Det er grusomt å gå å være redd for, jeg ble psykisk syk pga utro eks så vet hvordan det er. 

Sånn som typen din svarte deg viser at han egentlig ikke tar avstand fra utroskap, men snakker seg vekk ved å fremstille det som at han ikke har muligheten til å være utro. Men et sånt svar som det da tenker jeg at moralen hans ikke er prinsipielt å i mot å være utro om han får sjansen, og mest sannsynlig hadde grepet den om han fikk den og trodde han kunne skjule det godt nok.. 

Anonymkode: 972ac...3a9

Det var et fint svar. Skulle ønske han sa noe sånt. 

Kanskje jeg burde grave litt i det. 

AnonymBruker
Skrevet
Fremmed fugl skrev (9 timer siden):

Er det en spesiell grunn til at du hadde svart slikt?

Vi er vel mange som har erfart at partnere som er sykelig sjalu oftere også har egne svin på skogen. 

Anonymkode: f60c1...689

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Verken partneren min eller jeg har hatt behov for å si noe sånt til hverandre, men husker dog når jeg var ung og usikker, i "useriøse" forhold - da kunne slike utsagn godt komme opp. Er glad for at min samboer og jeg har fullstendig tillit til hverandre og er lykkelige sammen. 

Anonymkode: a3a1b...09b

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke jeg redd for, hadde jeg svart. 

Min erfaring angående menn er at hva du svarer på slikt har lite å si om mannen er veldig sjalu av seg. Da kan man love og bekrefte herfra til h...,men det spiller ingen rolle. 

Med mann som ikke er sjalu av seg kan man tillate seg å spøke. "Herregud at noen gidder, en mann er mer enn nok å forholde seg til. Tenk å ha to som skal ha en bit av deg!" sa jeg da vi hadde noen venner på besøk, og utroskap var tema. Min mann lo, han vet han er litt mye på alle måter. Vil jeg ha ro og fred må jeg rett og slett bort fra ham, eller be om 20- 30 minutter i fred. Da setter han på stoppeklokke, og gir meg ikke et minutt ekstra. 🤣

(Begge to har heldigvis evne til å se humoristisk på dette.) 

Anonymkode: 99951...3e6

Skrevet

Jeg er sånn: "Enten stoler vi på hverandre, eller så kan du stikke av." Ikke er jeg særlig opptatt av monogami heller, så jeg ville neppe ha tiltrukket meg noen som lagde ståhei rundt dette. Får jeg ikke ha med meg elskeren min inn i nytt forhold så er det ikke aktuelt. - Og elskeren unner meg naturligvis all glede jeg kan få ellers.
Jeg er trygg og lykkelig, og trenger ikke folk som er sjalu og dramatiske.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja jøss hadde nok vært mitt svar.

Greit man er usikker selv, men svelg den pilla. Ikkw gå rundt å spør om utroskap.

Anonymkode: e46e2...a03

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke, er gravid og det surrer mye tanker for tiden. Føler meg tjukk og trøtt og kjedelig. Er hjemme mens han er borte på jobbreise. Så det hadde jo vært veldig lett om han ville det.

Hjelper lite når han ikke har draget ;) 

Anonymkode: 016f7...ed6

AnonymBruker
Skrevet

Det betyr at de er utro selv. 

Hilsen min lange erfaring. 

Anonymkode: ffac1...bec

AnonymBruker
Skrevet

Første gangen sa jeg at jeg aldri ville gjort det, men ble ikke sur. Var overbevist om at  det ikke kom til å skje. Tiende gangen ble jeg rasende, hadde fått nok av å bli mistenkeliggjort når jeg aldri hadde gitt ham noen grunn til å mistro meg.

Til slutt ble det en selvoppfyllende profeti, jeg fikk nok av hvor slem, ustabil og utro han var, så jeg var utro tilbake og gjorde det slutt.

Anonymkode: 7e63c...456

Han fikk rett da.. Og selvfølgelig ga du han skylden for dine egne handlinger. 

Er vi overrasket? 

Anonymkode: 043be...d34

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nei, jeg blir ikke sur og reagerer ikke på en negativ måte. Frykten hos partneren er reell, så jeg svarer skikkelig og gjør alt jeg kan for å betrygge partneren om at jeg ikke kommer til å være utro❤️

Anonymkode: 30275...ccf

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...