Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forslag til sunn og kalorifattig kveldsmat? Jeg er så sulten på kveldene, men har klart å spise det siste måltidet 18.30 nå. De siste dagene har jeg spist Gresk Yoghurt med 2 prosent fett og litt mango på. Er det noe å anbefale når man vil bed noen kilo? Kjennes litt fett ut, men metter godt 

Anonymkode: 73477...39b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cottage cheese med litt syltetøy. Rikt på proteiner og mettende. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker cottage cheese lett med pærebiter som kveldsmat noen ganger.

Anonymkode: c7eea...b4a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg bruker cottage cheese lett med pærebiter som kveldsmat noen ganger.

Anonymkode: c7eea...b4a

Ok, rent eller på knekkebrød? Må vel spise ganske store mengder for å bli mett av ren Cottage Cheese? 

AnonymBruker
Skrevet

De fleste anbefaler vel litt karbohydrater før søvn for å sove bedre. Jeg ville tatt et til to knekkebrød med pålegg.

Anonymkode: 65301...86b

AnonymBruker
Skrevet

Kalorier er de samme uansett når de spises. 200 kalorier er verken mer eller mindre etter 18.30. Spis når du er sulten :) 

Når det er sagt er cottage cheese sunt og kalorifattig. Yoghurt er også fint. Knekkebrød er også et godt forslag.

Jeg pleier å lage meg en skål med frukt om kvelden. Jordbær, bringebær, blåbær, physallis, mango og granateple. Om det er dyrt med bær funker frosne bær også. Demper cravings :) 

Anonymkode: 6b0c8...c5c

Skrevet

Om du skal ha kalorifattig men som metter er grønnsaksuppe eller salat en god løsning. Cottagecheese har jo en god del proteiner, litt fett og lite karbohydrater. Om du kan tåle høyere karbohydrater er kjøleskapsgrøt eller havregrøt ett alternativ. 

AnonymBruker
Skrevet

Havregrøt, egg og brødskive, salat med bønner, rug knekkebrød 

Anonymkode: 7876b...18e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kalorier er de samme uansett når de spises. 200 kalorier er verken mer eller mindre etter 18.30. Spis når du er sulten :) 

Når det er sagt er cottage cheese sunt og kalorifattig. Yoghurt er også fint. Knekkebrød er også et godt forslag.

Jeg pleier å lage meg en skål med frukt om kvelden. Jordbær, bringebær, blåbær, physallis, mango og granateple. Om det er dyrt med bær funker frosne bær også. Demper cravings :) 

Anonymkode: 6b0c8...c5c

Takk for gode tips🤩

Skrevet

Jeg pleier å spise 1-2 knekkebrød med sunt pålegg. Skinke, magerost eller spekeskinke uten fett er mye det som går igjen

AnonymBruker
Skrevet

Luft og vann

Anonymkode: 29f11...4b2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

De fleste anbefaler vel litt karbohydrater før søvn for å sove bedre. Jeg ville tatt et til to knekkebrød med pålegg.

Anonymkode: 65301...86b

Tror jaggu sike råd er kulturavhengig😃 Min mann er ikke norsk, og der han er fra så bruker de melkeprodukter på kvelden for å sove bedre. 

Tilbake til TS; yoghurt og musli, cottage cheese og fruktbiter(noen ganger har jeg bare råsaft oppi, gir riskrem vibber), liten fruktsalat eller smoothie, knekkebrød med magert pålegg, gjerne protein eller sunt fett som peanutsmør(obs sukkerinnhold), avokado el., Supper av ulike slag om du vil ha noe varmt, ristede og krydrede kikerter er digg snacks, eller gulrot-og agurk staver i tzatziki dipp.

Anonymkode: 6809e...473

Skrevet

I det siste har dette vært fast «kveldsmat»; taffelost i microen i 1 min så det blir sprø, litt majones på og kokt skinke oppå der igjen. Godt, få kalorier og lavt karboinnhold, og holder meg mett nok til jeg legger meg. Anbefales! :) 

Skrevet

Jeg synes det hjelper å drikke litt te på kvelden. Knekkebrød eller yoghurt er fin kveldsmat 🙂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.4.2023 den 21.11):

Forslag til sunn og kalorifattig kveldsmat? Jeg er så sulten på kveldene, men har klart å spise det siste måltidet 18.30 nå. De siste dagene har jeg spist Gresk Yoghurt med 2 prosent fett og litt mango på. Er det noe å anbefale når man vil bed noen kilo? Kjennes litt fett ut, men metter godt 

Egg

Anonymkode: 09970...cd8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lager meg som regel en salat med bønner, nøtter, et egg, en halv avokado... synes jeg blir mett av det, og det er masse proteiner, riktig fett og langsomme karbohydrater. Man må bare passe på å ikke overdrive mengden så man ikke ender opp med å spise veldig mange kalorier da.

Anonymkode: 72638...9cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...