Gå til innhold

Hvor mye fikk du i konfirmasjonspenger og hvilket år?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fikk 50 000 og ny komplett bunad i 2012. 20 000 av pengesummen og bunaden var fra besteforeldrene mine, som har en del penger. Sunnmøre.

Anonymkode: 53000...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ca. 2000 kr i kontanter, pluss bunad og klokke. Haugesund 1986.

Anonymkode: b4645...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Her skal jeg komme og dra opp snittet vesentlig😅

Fikk 80 000,- ikke inkludert bunad og fest. Dette var i 2015. Har stor familie da, og rike foreldre, skal sies.

Anonymkode: 41bf1...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Konfirmert i 1996 Sunnfjord (Sogn og Fjordane). Fikk bunad og alt tilbehør og 5000 kr. Var vanlig at tanter og onkler gav 500 kr per par. Fikk også andre fine gaver. Foreldrene mine gav meg ikke penger da de gav bunad. 

Syns jeg fikk altfor lite penger i forhold til vennene mine. Noen av de fikk opp mot 20 000 kr, men de fleste fikk 10 000 kr tror jeg. Alle mine venner fikk også bunad, men jeg var veldig takknemlig og glad for det jeg fikk den dagen, og det var en hyggelig dag med god mat og selskap.

Anonymkode: 0acbb...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

År 2012 på bygda i Oppland. Fikk 35000kr, samt bunad med alt sølv og noen smågaver.

Anonymkode: e43c4...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

5000 av gjestene i konfirmasjonen. Bunad og en annen gave hos foreldrene mine (ikke penger). Noen smykker som jeg ikke har brukt noe særlig verken da eller seinere (av gjester i konf). I 1995. 

Anonymkode: 59ceb...bed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ca 17.000 + bunad og en del smykker.

1999 Møre og Romsdal 

Anonymkode: d6791...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

23100kr, bunad, bunadssølvet,en thermos, en parfyme, ett par smykker og en ørepynt. Helgeland 1994.

Anonymkode: 7aa4a...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Nord-Norge i 1982. Fikk 1700 kr, kjøpte meg DBS racersykkel og kassettspiller/radio som jeg hadde glede av i mange år. 

Kjøpte meg brukt nordlandsbunad til 20-års dagen. Vi hadde ikke god økonomi, men jeg var utrolig glad for det jeg fikk for pengene. 

Anonymkode: 09f07...920

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg fikk ca 2500,- i 1985. Fikk også andre gaver slik som koffert, paraply, mansjettknapper, bibel, tollekniv, barbermaskin.

Selv synes jeg det nå er litt for mye fokus på penger til konfirmasjonen. Pengene blir ofte bare borte, mens mansjettknappene jeg fikk, og bibelen, kan jeg fortsatt bruke og det er gode minner fra konfirmasjonen. Forøvrig handler jo konfirmasjonen om noe langt større enn festen og gavene. Konfirmasjon betyr "bekreftelse", hvor man bekrefter dåpen og det at man vil fortsette å være en kristen slik man er døpt til. Hva humanistisk konfirmasjon bekrefter, er jeg usikker på, men de også har mer innhold i dette enn bare penger og fest.

Endret av aksase
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Konfirmert i 1997. Fikk 1300,- og masse fjonge smykker som knapt er brukt. Fikk i tillegg en stakk av besteforeldrene mine, den er brukt hvert år siden ❤️ jeg var nok den som fikk minst kontanter i vennegjengen, og syntes det var litt kjipt med masse smykker som ikke passet meg overhodet.
Men lurer egentlig på hva en konfirmant skal med 50 000++? 

Anonymkode: 869d1...df1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...