AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #1 Skrevet 18. april 2023 Hei! Er det noen her som har erfaring av å få dekket reise+overnatting via pasientreiser? Skal på sykehus, men må bo på pasienthotell. Pasienthotellet koster selvfølgelig 2000kr natten, men ser at satsene på pasientreiser.no for å få dekket overnatting er på inntil 655kr per døgn. Hvordan fungerer dette i praksis? Er en nødvendig reise jeg må ta for å få tatt en operasjon på et senere tidspunkt. Noen som har erfaringer av å få dekket utgiftene for overnatting før reise, eller er der andre muligheter for oss som ikke har flere tusen å avse for en nødvendig reise? Anonymkode: f1fd2...168
Purple_Pixiedust Skrevet 18. april 2023 #2 Skrevet 18. april 2023 Jeg har måttet reise for operasjon og kun fått dekket de 655 kr dessverre. Har da sovet på pasienthotell for 1200 kr.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #3 Skrevet 18. april 2023 Kan jo legge til at jeg også selvfølgelig må legge ut for mat og taxi denne turen, for å så sikkert vente flere mnd. med å få dette tilbakebetalt. Og bare med dette er jeg langt over mitt månedsbudsjett. Anonymkode: f1fd2...168
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #4 Skrevet 18. april 2023 Hvis du oppfyller kravene til å få dekket hotell (enten pga. helse eller fordi det ikke finnes mulighet til å reise tur/retur samme dag, eller fordi avdelingen du har time hos mener det er nødvendig), så kan du få det dekket. Men om jeg husker rett så må avdelingen du skal til søke om eller sende bekreftelse på behovet på forhånd. Ring Pasientreiser i morgen og hør, eller les på hjemmesiden deres. Anonymkode: 26634...953
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #5 Skrevet 18. april 2023 Takk for svar 🙏🏼 Anonymkode: f1fd2...168
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #6 Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Kan jo legge til at jeg også selvfølgelig må legge ut for mat og taxi denne turen, for å så sikkert vente flere mnd. med å få dette tilbakebetalt. Og bare med dette er jeg langt over mitt månedsbudsjett. Anonymkode: f1fd2...168 Mat må du vel ha uansett, så hvorfor skal all mat dekkes?! Matpakke på turen er da det minste å forlange at man klarer selv… Anonymkode: ba97c...d68 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #7 Skrevet 18. april 2023 I mitt tilfelle, så har jeg fått dekket hotell. Da har jeg ringt til avdelingen, så har de fikset rom - og tatt kostnaden. De har også dekket hotell, hvis det var fullt på avdelingen - men at jeg måtte være tilstede på sykehuset. Jeg var da ikke utskrevet fra sykehuset, men bare lå på pasienthotellet. Møtte da opp på avdelingen nesten hver dag. Ledsageren min har måttet betale på pasienthotellet. Har også fått dekket hotell, hvis timen har vært tidlig om morgenen. Hvis timen har vært på formiddagen, så har jeg reist frem og tilbake på dagen (Trondheim - Oslo - Trondheim). Riksen. Anonymkode: d9a34...804
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #8 Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Mat må du vel ha uansett, så hvorfor skal all mat dekkes?! Matpakke på turen er da det minste å forlange at man klarer selv… Anonymkode: ba97c...d68 Er dyrere for mat utenbys når jeg er så langt fra hjemmet Anonymkode: f1fd2...168
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå