Gå til innhold

Hva feiler huden min?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg har helt siden videregående skole hatt problemer med huden min. 

Det å bli fort solbrent, problemer etter hårfjerning osv. går greit nok da disse kan fikses med kremer og andre produkter.

Det jeg sliter med mest er å finne klær som passer. Jeg reagerer til svært mye. Jeg kan ikke bruke syntetiske materialer som polyester, akryl og lignende, til og med 10 - 20% er nok til å få meg til å klø. Jeg kan heller ikke bruke trange klær som tettsittende topper og tights da disse også får meg til å klø. Det å lete etter klær som både er laget av naturmaterialer og som har en løs passform er ikke enkelt. 

Er det noen andre som er i samme situasjon? Jeg misunner folk som kan gå på shopping og komme hjem med flere plagg. Jeg tviler sterkt på om jeg kunne finne noe som både har en grei kvalitet og som passer til min hudtype hvis ikke onlineshopping hadde eksistert.

Hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: 4f657...e5e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tåler heller ikke ull. Kun tynne sokker i merinoull når det er minusgrader.

Skrevet

Har du tørr hud, spesielt på vinter eller i overgangsperioden som høst og vår? Høres litt ut som atopisk hud. Du kan jo Google det og se om det passer. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
KatteLatte skrev (Akkurat nå):

Har du tørr hud, spesielt på vinter eller i overgangsperioden som høst og vår? Høres litt ut som atopisk hud. Du kan jo Google det og se om det passer. 

Huden min er ofte tørr, ja.

Det virker som om alle klarer å ha en grei garderobe selv om de sliter med ulike hudproblemer, men det klarer ikke jeg 😥

Skrevet

Jeg hater syntetiske klær, spesielt av den typen som brukes i treningstøy. Tror jeg har atopisk hud, uten å ha fått diagnose av legen, men det ligger i familien. 
Canoderm er den aller beste kremen for slik hud. Den kan du få på resept, eller kjøpe reseptfritt på apotek. Den anbefales virkelig, den redder huden min. Smør deg ofte, og les deg opp på atopisk hud. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
KatteLatte skrev (1 minutt siden):

Jeg hater syntetiske klær, spesielt av den typen som brukes i treningstøy. Tror jeg har atopisk hud, uten å ha fått diagnose av legen, men det ligger i familien. 
Canoderm er den aller beste kremen for slik hud. Den kan du få på resept, eller kjøpe reseptfritt på apotek. Den anbefales virkelig, den redder huden min. Smør deg ofte, og les deg opp på atopisk hud. 

Enig! Forstår ikke hvordan folk bruker de.

Takk for tips!

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...