AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #1 Skrevet 18. april 2023 Jeg er hvert år plaget med at det danner seg ugress i verandakassen, og bor i høyden så det kommer via luften når det blåser osv Har noen gode råd for hvordan man kan unngå å stå å luke i ett sett? Anonymkode: 8a11f...7d2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #2 Skrevet 18. april 2023 Nei. Det er få andre ting som duger enn god, gammeldags luking. For ugress mellom belegningssten i hagegangen etc kan man (om man absolutt ikke orker luke) ty til ugressgift. Men den giften dreper alt av planter, så det kan man ikke bruke i verandakasser. Noen andre "triks" enn tildekking kjenner ikke jeg til. Svart plast klippes til og formes rundt prydplantene sånn at den dekker bar jord, og dyttes godt ned langs kantene. Da er bar jord dekket til så ugressfrø ikke får feste seg og gro. Det blir ikke så veldig pent med svart plast da, men blomstene vil jo ofte dekke til mye av det når de har fått vokst litt. Anonymkode: 019e4...294 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #3 Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Nei. Det er få andre ting som duger enn god, gammeldags luking. For ugress mellom belegningssten i hagegangen etc kan man (om man absolutt ikke orker luke) ty til ugressgift. Men den giften dreper alt av planter, så det kan man ikke bruke i verandakasser. Noen andre "triks" enn tildekking kjenner ikke jeg til. Svart plast klippes til og formes rundt prydplantene sånn at den dekker bar jord, og dyttes godt ned langs kantene. Da er bar jord dekket til så ugressfrø ikke får feste seg og gro. Det blir ikke så veldig pent med svart plast da, men blomstene vil jo ofte dekke til mye av det når de har fått vokst litt. Anonymkode: 019e4...294 Luking er vel det aller beste, men går det ann med jord duk eller bark duk.De er heller ikke så fine men sikkert samme funksjonen ved å holde ugress borte. Jeg kan ikke så mye om dette. Har sett at noen bruker lecakuler men det er kanskje mest for pynt. Anonymkode: 8a11f...7d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå