AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #41 Del Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Samme her. Og min mor i 60-årene er mye sprekere enn meg (K44). Alder har lite å si, det handler mest om livsstil. Anonymkode: 7d1f7...441 Og gener Anonymkode: f4401...f80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #42 Del Skrevet 19. april 2023 Jeg er 41 og konstant utslitt. Har 5 barn, nattevåk, mange verv og en krevende jobb, så jeg tenker det er helt naturlig. Anonymkode: 02375...ce8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #43 Del Skrevet 19. april 2023 Er i langt bedre fysisk form nå, siden jeg tross alt går aktivt inn for å være det. Jeg spiser i større grad ting kroppen har godt av, drikker nesten aldri alkohol, og trener allsidig. I tyveårene og starten av trettiårene var det riktignok mye enklere å holde seg slank helt uten å prøve, selv om jeg sikkert spiste 70% søppelmat, men jeg hadde mindre energi og flere kroppslige plager. For eksempel hadde jeg mye ryggvondt som først ga seg da jeg begynte med daglig yoga i midten av trettiårene. Sosial energi har jeg derimot langt mindre av nå. Jeg blir raskere mentalt sliten av å være sammen med andre, og foretrekker alenetid. Anonymkode: c1a75...586 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #44 Del Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det trenger ikke være så rart. Mine venner, kolleger og jeg er ca 40. Alle trener mer, spiser bedre og tar generelt mye bedre vare på kroppen vår nå enn i 20-årene. Jeg trente aldri og spiste bare fastfood i 20-årene. Nå har jeg og en 4-åring som holder meg veldig aktiv. Anonymkode: 811d7...b0f 4 åringer har et høyt energinivå. Der er jeg enig 😁 Anonymkode: ea9be...d2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #45 Del Skrevet 20. april 2023 Ja.. du kjenner du ikke er tjue år lengre. Anonymkode: 4a2dc...6bf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #46 Del Skrevet 20. april 2023 Fant80 skrev (På 19.4.2023 den 0.23): Usikker på om dette er alderen,eller generasjonen. Aldri sett en så sutrete rar generasjon som min egen (er og i 40 årene) Rart å si at man liksom nærmest er i OL form i forhold til 20 årene,men mange (igjen min egen generasjon er svært rare mennesker) og noen har dermed blitt helt nazi på trenings og kosthold. Om dette er en slags overgangsalder krise eller noe annet vet ikke jeg,men er ikke overrasket over at noen nærmest blir fornærmet over at noen kan antyde at dette ikke er så vanlig. Sutrete? Det er vel heller at det er blitt mere åpenhet om overgangsalder og diverse plager. Så da hører man mere om det. Før så skulle det ties. Som om det var en skam. Anonymkode: 4a2dc...6bf 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jytte Skrevet 20. april 2023 #47 Del Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (På 18.4.2023 den 22.59): Kondisjonen er ikke noe særlig annerledes - jeg tror faktisk jeg er litt sunnere nå, selv om jeg alltid har vært relativt aktiv uten å nødvendigvis trene organisert. Men jeg får lettere stivheter i kroppen om jeg ikke er flink til å ta pauser fra kontorjobben - noe som egentlig er fint, for det gjør at jeg har en ekstra motivasjon til å være i aktivitet. Men hva er egentlig energinivået? Jeg har jo blitt veldig mye flinkere til å sette grenser og ta fornuftige valg, så jeg "gidder" ikke bli med på ting jeg kanskje tidligere ville presset meg til. Dessuten har jeg ikke behov for å teste ut de tingene som virket viktig før. Jeg har ikke energi til å feste på samme måte, men det handler jo om at jeg ikke har lyst heller. Jeg tåler mindre alkohol og føler meg fyllesyk allerede før jeg legger meg. Og jeg vil gjerne legge meg tidligere. Det hadde vært helt, helt umulig å sove på tynt underlag på en bråkete festivalplass. Stå timesvis i dokø med urinstøv virvlende rundt fordi alle tisset i den tørre gjørma natta før.. Og deretter feste flere dager i strekk. Ugh - hva var det yngre meg tenkte på??? Anonymkode: ee133...5e7 He he, Roskilde ble det ikke på meg, men var ganske aktiv. Tok tunge fysiske ekstrajobber, gikk flere kilometer daglig, trente både på helsestudio og hjemmetrenig. Fikk barn som ung, så hadde ikke noe "ansvar", de var heldigvis selvgående og uten store problemer. Jeg så også ung ut selv om par fem kilo hadde sneket seg på. Jeg gikk ofte på pub, har aldri likt disko. Følte i grunnen ikke at formen endret seg fra jeg var yngre. Bortsett fra at jeg ikke kan sammenligne med når jeg var femten liksom... AnonymBruker skrev (På 19.4.2023 den 7.20): Når man ser ymse reality-program som 71 grader nord, Farmen, Kompani Lauritzen, Farmen Kjendis osv..har jo 40-50-60 åringene en utholdenhet den yngre generasjonen bare kan drømme om. Anonymkode: 0a17e...3e1 Ja, utrolig. Mange eller de fleste i min familie er eldre og aktive den dag i dag. Snekrer, pusser opp, skiturer, fisketurer, dans, uavhengig av kjønn. Nå har jeg passert femti, og har en usynlig sykdom som hemmer meg litt. Og som gir fatiuqe /utmattelse. Må hele tiden passe på en balanse mellom aktivitet og ro, det er ikke lett. Sliter også med depresjoner, blir inaktiv, men det rusler og går. Drømmen er jo en lang fjelltur, fisketurer. Men ikke alene. Mine venninner har også div. sykdommer, og andre har ikke samme interesse for å fiske. "Idioter"... Førtiårene var livet, som å bli ung igjen. Kåtere kanskje, gi mer blaffen selv om jeg alltid har gitt f... i hva andre mener. Ble som sagt ung mor og var heldig som fikk fornuftige barn. De hadde par problemer, bare små episoder, men da banna jeg høyt og ga de medhold. Det ble også ordna opp i. Jeg kunne eks si, gi fa.. i henne, hun har jo vist seg å være en forban..a dust. Og din reaksjon på den måten hun opptredte var litt kinky, men du brukte ikke vold. Så slapp av. Det vil ordne seg, og det ordna seg. Som over femti, med den sykdommen vil jeg si at energien varierer. Null energi gir meg depresjon, men skal til behandling, ketamin og psykolog og håper det hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veggdyret Skrevet 20. april 2023 #48 Del Skrevet 20. april 2023 Jeg er 40, og den MENTALE energien min er iallefall høyere enn da jeg var i 20-årene. Jeg har gått fra å være en sofapotet til å hate å sitte stille. Ikke at jeg er så glad i å trene, men jeg har 3 barn som jeg stadig drar med ut på et eller annet, og når vi er hjemme går det i husarbeid, hagearbeid, rydding, organisering osv. hele dagen. Selv med en hel familie å passe på, så har jeg bedre oversikt over alt fra penger til ukeplaner til hva som ligger i skap og skuffer enn jeg noengang har hatt, huset er også renere og ryddigere, jeg gjør det bra på jobb, har tid til datekvelder med mannen min og et godt sexliv med ham... Og jeg kan godt ta en dag med fysisk arbeid fra 06:00 til 22:00, sove 6-7 timer og våkne uthvilt og i strålende form. Jeg kan ikke komme på en eneste ting jeg "orket" i 20-årene som jeg ikke orker nå, det er stort sett omvendt - "dette ville jeg aldri orket da jeg var yngre". Selv om jeg nok var i litt bedre form fysisk, så hadde jeg også lettere for å "ikke gidde". 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #49 Del Skrevet 20. april 2023 I 20-30 årene hadde vi 3 småbarn, når som disse er blitt store virker energien min bedre. Har vært i god fysisk form hele tiden, men merker når som 43 åring at jeg ofte sovner etter middag. Tenker middagslur er et alderdomstegn. Så lavere energi nå i 40-årene, men trengs ikke så mye energi lenger når som barna er store, så det er helt ok (Kvinne, 43 år) Anonymkode: 00fd8...7c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #50 Del Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (På 18.4.2023 den 20.17): Hvordan er energinivået ditt i 40 årene kontra 20-30 årene? Anonymkode: ea9be...d2c Mye bedre. Er 42 nå. Da jeg var i 20-årene var jeg veldig lat. Ekstremt. Spiste bare usunt, drakk hver helg. I starten av 20-åra var jeg tynnfeit, mens jeg etter hvert ble noe overvektig. Tok heisen én etasje, gikk aktivt inn for å bevege meg lite. Hadde hest, da, så det som motiverte meg til å endre livsstil var å ikke bli for tung for henne. Nå var jeg sprek i 30-åra, så jeg føler kanskje heller det var veldig dårlig stilt i 20-åra, og så har det vært jevn progressjon. Nå trener jeg hver dag, styrke og HIIT, er veldig aktiv med hunder og tar aldri heis med mindre jeg bærer noe tungt. Har trent daglig de siste 12 årene. MEN jeg orka jo mer søvnmangel og stress i 20-åra. Kunne gå ut på byen og likevel orke en arbeidsdag, og jeg hadde en ekstremt stressende jobb som til slutt gjorde meg utbrent i flere år. Så mentalt merker jeg endring at energien er lavere, trenger mer søvn og orker ikke sene kvelder. Blir mye fortere sliten av sosiale ting. Men fysisk er det bedre, jeg er mer utholdende og friskere. Har ikke barn, det tror jeg har mye å si. Anonymkode: b8941...0d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovis Fenja Skrevet 20. april 2023 #51 Del Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (På 18.4.2023 den 23.41): Nei, ikke nødvendigvis. Men det skryte på seg at energinivået skal være likt eller høeyer enn i 20 årene er noe søkt Anonymkode: ea9be...d2c Merkelig konklusjon. Mitt er høyere nå, men da jeg var ung var jeg neddopet av dårlig kosthold og p-piller. Nå kan jeg mye mer om helse, ergo har kroppen min det bedre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #52 Del Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (På 19.4.2023 den 6.05): Jeg og. De skal liksom ha bedre ditt og datt. Mer overskudd, bedre sex Anonymkode: ea9be...d2c Nja, bedre hud skal jeg ikke skryte på meg altså. Fant80 skrev (16 timer siden): Høres ut som en grusom vennegjeng. Jeg driver med trening som hvem som helst,men dere er jo fanatikere. Det er ikke noe hobby i det hele tatt. Det er syke tvangstanker. Man kan bli glad i trening og effekten det gir. Men å reise på ferie for å trene. Der har du nøyaktig hva jeg snakker om. Syk generasjon. De som var slik i klassen,er bare blitt enda sykere nå. Men dere koser dere sikkert. Viser bare hvor forskjellige folk er. Men det er noe med min generasjon ved å overdrive alt. Om det gjelder trening eller barneoppdragelse. Til kosthold etc. Er så mye spesielt der. fanatikere og tvangstanker? 😂 De fleste i Norge ser på TV hver dag, men hvis man trener hver dag er det sykt? Det er definitivt hobby. Leke, le, nerde på teknikk, øve på nye bevegelser, studere, få det inn i muskelminnet. Trening trenger ikke bety SATS vet du. Det kan være dans, klatring, kampsport, diverse ballspill… Så nei, jeg gidder faktisk ikke å dra på ferie et sted jeg ikke kan trene. Og med trene mener jeg ikke å jogge eller løfte jern. Jeg kan gjøre det også, men det er ikke en hobby, det er et nødvendig onde for å begrense skader fra den morsomme treningen. Du hadde helt sikkert syntes vi er en grusom vennegjeng, men det gjør jo ikke noe, vi vil ikke leke med deg heller 😅 Anonymkode: 49606...4e1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå