AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #1 Del Skrevet 18. april 2023 Hvordan er energinivået ditt i 40 årene kontra 20-30 årene? Anonymkode: ea9be...d2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #2 Del Skrevet 18. april 2023 mye lavere dessverre, men det er vel naturlig Anonymkode: 0866e...39a 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #3 Del Skrevet 18. april 2023 Absolutt høyere - blitt flinkere til å ta vare på meg selv. Søvn, kosthold, trening og alt annet. Anonymkode: 3b648...33e 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #4 Del Skrevet 18. april 2023 Hadde aldri klart den arbeidsmengden og det jevnt over høye tempoet jeg klarer nå når jeg var i tyveårene. Men fremstår nok med lavere energinivå, men har egentlig bare så mye å drive med at jeg er blitt klokere og mer selektiv i forhold til hva jeg bruker energien min på. (maraton over korte sprinter) Anonymkode: 92c73...f6e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #5 Del Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): mye lavere dessverre, men det er vel naturlig Anonymkode: 0866e...39a Ja, fint med et ærlig svar 🤣 Anonymkode: ea9be...d2c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #6 Del Skrevet 18. april 2023 Jeg er 40 og merker så langt ingen endring. Anonymkode: f6ccb...750 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #7 Del Skrevet 18. april 2023 Jeg har definitivt lavere energinivå. I 20-årene hadde jeg studier, nesten fulltidsjobb og flere verv, pluss at jeg var kjempesosial. Jobba gjerne doble vakter flere dager etter hverandre uten at det gjorde meg noe, med kun få timer søvn i mellom. Hadde aldri orka det nå. Har blitt både mer bedagelig og mer introvert med årene. Anonymkode: fa6e2...362 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #8 Del Skrevet 18. april 2023 Lavere. Anonymkode: 53cec...27f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #9 Del Skrevet 18. april 2023 Ble brått mye lavere rundt 45-46 års alderen. Anonymkode: 6a359...833 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #10 Del Skrevet 18. april 2023 44 her, småbarn i hus, og livet går bare til familie. Har ikke trent skikkelig på 10 år. Anonymkode: 1132a...34b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #11 Del Skrevet 18. april 2023 Jeg vet ikke. I 20 årene kunne jeg jobbe mye, gå på fylla og så på jobb igjen dagen etterpå. Nå er jeg bakfull til tirsdag om jeg skulle finne på å drikke mer enn ei flaske vin en lørdagskveld. Men nå kan jeg jobbe mye, samt holde tritt med unger, lekser, trening, kamper, husarbeid, hagearbeid ol. Det drev jeg jo ikke med i 20 årene. Så tror egentlig ikke energinivået er så anderledes, men aktivitetene er endret. Anonymkode: e5ae3...8c2 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #12 Del Skrevet 18. april 2023 Kondisjonen er ikke noe særlig annerledes - jeg tror faktisk jeg er litt sunnere nå, selv om jeg alltid har vært relativt aktiv uten å nødvendigvis trene organisert. Men jeg får lettere stivheter i kroppen om jeg ikke er flink til å ta pauser fra kontorjobben - noe som egentlig er fint, for det gjør at jeg har en ekstra motivasjon til å være i aktivitet. Men hva er egentlig energinivået? Jeg har jo blitt veldig mye flinkere til å sette grenser og ta fornuftige valg, så jeg "gidder" ikke bli med på ting jeg kanskje tidligere ville presset meg til. Dessuten har jeg ikke behov for å teste ut de tingene som virket viktig før. Jeg har ikke energi til å feste på samme måte, men det handler jo om at jeg ikke har lyst heller. Jeg tåler mindre alkohol og føler meg fyllesyk allerede før jeg legger meg. Og jeg vil gjerne legge meg tidligere. Det hadde vært helt, helt umulig å sove på tynt underlag på en bråkete festivalplass. Stå timesvis i dokø med urinstøv virvlende rundt fordi alle tisset i den tørre gjørma natta før.. Og deretter feste flere dager i strekk. Ugh - hva var det yngre meg tenkte på??? Anonymkode: ee133...5e7 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #13 Del Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg har definitivt lavere energinivå. I 20-årene hadde jeg studier, nesten fulltidsjobb og flere verv, pluss at jeg var kjempesosial. Jobba gjerne doble vakter flere dager etter hverandre uten at det gjorde meg noe, med kun få timer søvn i mellom. Hadde aldri orka det nå. Har blitt både mer bedagelig og mer introvert med årene. Anonymkode: fa6e2...362 Eing der. Flott at noen gir ærlige svar 😁 Anonymkode: ea9be...d2c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #14 Del Skrevet 18. april 2023 24 minutter siden, AnonymBruker said: Eing der. Flott at noen gir ærlige svar 😁 Anonymkode: ea9be...d2c Så alle som har en annen opplevelse enn deg er uærlige? 🙄 Anonymkode: 49493...0e1 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #15 Del Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så alle som har en annen opplevelse enn deg er uærlige? 🙄 Anonymkode: 49493...0e1 Nei, ikke nødvendigvis. Men det skryte på seg at energinivået skal være likt eller høeyer enn i 20 årene er noe søkt Anonymkode: ea9be...d2c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #16 Del Skrevet 18. april 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, ikke nødvendigvis. Men det skryte på seg at energinivået skal være likt eller høeyer enn i 20 årene er noe søkt Anonymkode: ea9be...d2c Skryte på seg? Hva vil du med tråden hvis folk ikke skal svare ærlig? Prøver du å starte en sutreklubb for slappe 40-åringer? Anonymkode: 49493...0e1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #17 Del Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skryte på seg? Hva vil du med tråden hvis folk ikke skal svare ærlig? Prøver du å starte en sutreklubb for slappe 40-åringer? Anonymkode: 49493...0e1 40 årene virker som er alder for sutring 😁 Anonymkode: ea9be...d2c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #18 Del Skrevet 18. april 2023 Mye mer sliten i 40 årene, men nå gjør jeg mye mer (jobb og trening) og har mer ansvar, så det kan ikke bare forklares ut fra alderen. Største kroppslige forskjellen er at jeg har mer vondter i kroppen. Anonymkode: 69c85...02b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #19 Del Skrevet 18. april 2023 19 minutter siden, AnonymBruker said: 40 årene virker som er alder for sutring 😁 Anonymkode: ea9be...d2c Ikke for meg. Var deprimert og engstelig i tjueårene. Fikk kreft i tredveårene. Er kreftfri og livsglad nå i førtiårene, og har følgelig mye mer energi. Anonymkode: 49493...0e1 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 18. april 2023 #20 Del Skrevet 18. april 2023 23 minutter siden, AnonymBruker said: 40 årene virker som er alder for sutring 😁 Anonymkode: ea9be...d2c Usikker på om dette er alderen,eller generasjonen. Aldri sett en så sutrete rar generasjon som min egen (er og i 40 årene) Rart å si at man liksom nærmest er i OL form i forhold til 20 årene,men mange (igjen min egen generasjon er svært rare mennesker) og noen har dermed blitt helt nazi på trenings og kosthold. Om dette er en slags overgangsalder krise eller noe annet vet ikke jeg,men er ikke overrasket over at noen nærmest blir fornærmet over at noen kan antyde at dette ikke er så vanlig. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå