Gå til innhold

Hvor ofte sex utenom fruktbare dager?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor ofte har dere sex utenom EL? Ikke med tanke på å bli gravid, men "hverdags-sex", hvis dere skjønner?

Samboer har argumentert med at vi har hatt for lite sex når jeg ikke har blitt gravid den syklusen(heller...). Og frem til vi har prøvd hardt nok etter hans mening vil han ikke være med på ivf. Forklaringer om fruktbar periode og eggløsning(at sex utenom fruktbar periode ikke er vits hvis målet er å bli gravid) avfeies som unnskyldning for å sleppe unna mest mulig. Kjernen i vår situasjon er riktig nok heller ulik sexlyst og add som påvirker sexlivet, da. Jeg har lavest lyst og hos meg er sexlysten det første som ryker når livet blir hektisk eller noe går i underskudd(søvn, kosthold etc). Han har høy sexdriv og ønsker tilsynelatende seksuell tilstedeværelse/energi gjennom hele døgnet(og sex hver dag)...

Men diskusjonene har likevel fått meg til å lure på hvor ofte dere andre har sex i resten av syklusen?

Anonymkode: aa0c8...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har variert veldig. Til tider 1-2 ganger i uka, andre perioder 3-4 ganger kanskje. Jeg påvirkes også veldig av stress og slitenhet, samt om jeg føler meg uvel i kroppen min.

Anonymkode: a280e...065

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje 6 dager i uka 😊 Det er definitivt noe vi velger å prioritere. Vi har begge høy lyst.

Anonymkode: e27d1...21c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Set varierer veldig egentlig. Enkelte uker ikke i det hele tatt, pga syke barn eller mye på jobben. Andre uker har vi sex 2-4 ganger… men det som er litt kjedelig er nok at under eggløsning så er der kun «sex og bli ferdig» på en måte. Men igjen, det er to dager i syklusen da. Resten av mnd er jo ellers slik vi liker det.

Anonymkode: 453fd...606

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-2 ganger i uka. Vært sammen i 16 år.

Anonymkode: 74dac...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvor ofte har dere sex utenom EL? Ikke med tanke på å bli gravid, men "hverdags-sex", hvis dere skjønner?

Men diskusjonene har likevel fått meg til å lure på hvor ofte dere andre har sex i resten av syklusen?

De første typ 10 årene hadde vi perioder med sex hver dag, til 2-3 ganger i uken.

Så bestemte vi oss for å forsøke å få barn. Ble gravid bokstavelig talt på første forsøk. Altså 1 samleie uten prevensjon ble til en graviditet. 

Fra den første graviditeten og de neste 9 årene har vi hatt sex 2-3 ganger i året.

Så svaret blir da 2(3) ganger delt på antall sykluser på et år.

Anonymkode: f24b5...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Samboer har argumentert med at vi har hatt for lite sex når jeg ikke har blitt gravid den syklusen(heller...). Og frem til vi har prøvd hardt nok etter hans mening vil han ikke være med på ivf. Forklaringer om fruktbar periode og eggløsning(at sex utenom fruktbar periode ikke er vits hvis målet er å bli gravid) avfeies som unnskyldning for å sleppe unna mest mulig. Kjernen i vår situasjon er riktig nok heller ulik sexlyst og add som påvirker sexlivet, da. Jeg har lavest lyst og hos meg er sexlysten det første som ryker når livet blir hektisk eller noe går i underskudd(søvn, kosthold etc). Han har høy sexdriv og ønsker tilsynelatende seksuell tilstedeværelse/energi gjennom hele døgnet(og sex hver dag)...

Jeg blir trist av tråder som dette. Mannen din har høy sexlyst, og lyst på deg, men du syns det er bortkastet når du ikke har eggløsning? Herregud

Anonymkode: 79a25...bc7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg blir trist av tråder som dette. Mannen din har høy sexlyst, og lyst på deg, men du syns det er bortkastet når du ikke har eggløsning? Herregud

Vel. Etter mange år som seksuelt aktiv. Prøvd ut det som er å prøve osv, så må jeg si meg litt enig.

Sex er ikke så jævla spennende og Star sprangled awsome liksom… 

Det er bare sex 💁🏼‍♀️. Helt fint å ha det, men kunne levd helt fint uten også.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han mener at jeg bruker det som unnskyldning når vi diskuterer det å bli gravid, ja. Jeg er klar over at sex har mange fordeler resten av syklusen også, for all del. Det er jeg enig i. Men at sex hver dag er det som må til for å ha prøvd hardt nok å bli gravid til at ivf er akseptabelt? Blir ikke det litt som å si at du ikke har prøvd hardt nok å finne kantarell i skogen hvis du ikke har lett hver dag i et helt år? Jeg ville jo mene at det ikke er vits å lete utenom sesongen, men jeg mener ikke automatisk samtidig at det er bortkastet tid å gå i skogen for å få frisk luft og fysisk aktivitet, ro i sjela osv. Å være ute i naturen har en rekke fordeler hele året rundt. Å finne kantareller er det derimot høyest sjanse for når det er sesong.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer veldig, men alt fra 1 til 6 ganger i uka. Gjennomsnitt 3/4 ganger pr uke

Anonymkode: 756e2...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

De første typ 10 årene hadde vi perioder med sex hver dag, til 2-3 ganger i uken.

Så bestemte vi oss for å forsøke å få barn. Ble gravid bokstavelig talt på første forsøk. Altså 1 samleie uten prevensjon ble til en graviditet. 

Fra den første graviditeten og de neste 9 årene har vi hatt sex 2-3 ganger i året.

Så svaret blir da 2(3) ganger delt på antall sykluser på et år.

Fra 3 ganger i uken til 3 ganger i året fra starten av første svangerskap? Vil du fortelle om hva som har spilt inn på utviklingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...