AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #1 Skrevet 18. april 2023 Jeg drikker kun vann gjennom dagen på jobb, men hjemme drikker jeg nesten kun fun light saft. Jeg vet dette ikke er bra for tennene, og ønsker egentlig å slutte med det. Problemet i seg selv er ikke å slutte med saft, men jeg drikker så lite vann når jeg slutter med saft. Jeg har strevd en periode med dehydrering, og legen har bedt meg drikke mer. Har derfor begynt med saft fordi jeg da klarer å drikke det jeg må. Jeg drikker vann hvis jeg er tørst, men hvis jeg bare følger tørsten min drikker jeg for lite og strever med svimmelhet. Vet ikke om det har sammenheng med lav vekt - jeg er normalvektig nå (BMI 18,5), men har hatt perioder med lavere vekt (ingen spiseforstyrrelse). Kan også streve med lav matlyst og vet ikke om det har sammenheng med lav tørsthetsfølelse. Så - hvor skadelig er egentlig 2 glass fun light per dag (og 3 glass vann ca?). Drikker også pepsi max, men det er kun i helgen. Jeg er redd for syreskader på tennene.. Anonymkode: e1c9c...a7d
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #2 Skrevet 18. april 2023 Det går nok helt fint. Men du bør uansett øve deg på å drikke mer rent vann. Jeg drikker Pepsi max daglig, og mine tenner er sterke. Det kan være lurt å ta en munnfull med rent vann etter et glass saft eller pepsi max. Anonymkode: ab5cf...54c
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #3 Skrevet 18. april 2023 Melk er bra for tennene. Anonymkode: 2fede...135
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå