skruf Skrevet 19. april 2023 #41 Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han er i grei fysisk form men det er fordi han trener omtrent daglig, (han tvinger seg ut eller trener styrke her hjemme) selv om det er alt han klarer noen dager. Han spiser veldig sunt med fokus på mest mulig fett og proteiner, omtrent ikke prosessert mat, minimalt med karbohydrater, masse vitaminer og kosttilskudd. Onkologen sier han hadde vært i mye dårligere form hvis han ikke hadde klart å være aktiv og spise rent og sunt, og muligens vært død nå. Han ønsker å bli frisk eller friskest mulig slik at han kan jobbe. Han jobbet litt i fjor en periode da han hadde pause med cellegift, men det ble for slitsomt å jobbe og prioritere trening omtrent daglig, så da måtte han kutte ut jobben. Han har ingen ønsker om å bli ufør, men å bli helt frisk eller leve lengst mulig med kreften. Han fikk diagnosen juli 2021. Ts Anonymkode: df355...256 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Han har kreft med spredning til to organer, ergo uhelbredelig kreft. Sykehuset gir kun palliativ behandling. Ts Anonymkode: df355...256 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Han er ikke svært dårlig nå, men har uhelbredelig kreft. Ts Anonymkode: df355...256 Uhelbredelig betyr nettopp uhelbredelig; og du skriver han får palliativ behandling samtidig som at han trener hver dag, er ikke i så dårlig form nå, og ønsker å bli frisk nok til å jobbe. Samtidig som dere er oppgitte over at han ikke får lovlig marihuana Vet du i der hele tatt hva palliativ behandling betyr og går ut på? Det vet nemlig jeg så altfor godt da jeg står midt i dette helvetet selv. Du er ikke under palliasjon hvis det er utsikter til å bli frisk, da har du kurativ kreft. I tillegg så har jeg nevnt nettopp hasj med min palliative lege da jeg vet at det bl.a skal hjelpe mot kvalme, noe jeg var ekstremt dårlig med under cellegift-kurene, men det fungerer ikke her i Norge som i usa. Her er det en spray du kan få, hvis du har MS. Denne hjelper ikke mot kvalme, matlyst eller smerter Derimot er det mye annen smertelindring, ikke bare opoider. Mot kvalme finnes zofran, som er meget effektiv. Og de gir dextametason som hjelper både på kvalme, økt matlyst, mere energi. Og man får som sagt ernæringstilskudd på blå resept Jeg tviler på at en fastlege skriver ut medisinsk marihuana; er typen din under palliativ behandling så er der palliativ lege som står for smertelindring https://www.helsedirektoratet.no/faglige-rad/lindrende-behandling-i-livets-sluttfase/innledning Palliasjon er aktiv behandling, pleie og omsorg for pasienter med uhelbredelig sykdom og kort forventet levetid. Lindring av pasientens fysiske smerter og andre plagsomme symptomer står sentralt, sammen med tiltak rettet mot psykiske, sosiale og åndelige/eksistensielle problemer. 6 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #42 Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det stemmer nok at det du skriver er onkologen sitt ansvar, men de har ikke TID. Ofte får han bare 5-15 min annenhver måned der de forklarer det viktigste rundt ct bildene og pet scan han har tatt i forbindelse med ny runde med cellegift. Jeg har allerede skrevet det i et svar lenger opp her; Han er på listen uten fastleger, dvs de som ikke har en fastlege blir henvist til et legesenter der de får tilbud om en lege men de må bruke en ny lege for hver gang. Sånn er det har vi fått vite i dag! Det blir ikke tatt hensyn til om man har kreft eller fotvorte, kun navn og fødselsnummer. Ts Anonymkode: df355...256 Forferdelig lesning. Fyren din er uhelbredelig syk, døende og har ikke lenge igjen. Beklager å måtte "break it to you", men han kommer ikke ut i jobb igjen. Fiks ufør, snakk med palliativ lege og ønsker han hasj/marihuana: Kjøp det på gaten. Helt seriøst - fyren har en fot i graven... Den er billigere (med mindre den gis på blå resept, men vet at iallfall ikke alle som har rett på det får det) og mer effektiv enn den de har på apoteket uansett. Beklager å oppfordre til lovbrudd - det er selvfølgelig ikke optimalt, men her føler jeg at jeg bare "stater the obvious". Selvfølgelig supert om han holder seg til medisinene fra helsevesenet, men palliativ behandling i Norge er en forbanna vits (ja, det vet jeg, for jeg er under det selv, og bruker ting fra gaten fordi det ikke holder mål. Jeg har vært en "mønsterpasient" og levd i et helvete ut av en annen verden, med selvmordsforsøk på selvmordsforsøk, journalen full av betegnelser om situasjonen min som "inhuman", "tortur", "uverdig", "uakseptabel", "nedverdigende", "ikke tilfredstillende", "barbarisk" etc. Beklager å si det, men det får være grenser for hva man skal tåle når man likevel er på vei 6 fot under. Det siste året har jeg klart ting jeg ikke har klart hele livet, jeg har følt meg bedre enn jeg har gjort hele mitt liv og i motsetning til tidligere er ikke dagene mine gjennomsyret av selvmordstanker, planer og ønsker om å dø. Ironisk nok ønsker jeg å leve mer enn noen gang. Håper bare virkelig ikke dette er i strid med noe regelverk eller sånn, jeg bare får ubegripelig vondt av å lese i denne tråden. Håper ikke det blir noe problem. Slett selvfølgelig bare innlegget om det ikke er lov å skrive sånt, men håper også det går an å forstå til en viss grad når man leser om en så vond situasjon. Håper virkelig det ordner seg for dere, og at typen din får en mer verdig avslutning på livet enn dette i fortsettelsen! Masse lykke til videre! Anonymkode: d3582...e95 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #43 Skrevet 19. april 2023 16 minutter siden, AnonymBruker said: Forferdelig lesning. Fyren din er uhelbredelig syk, døende og har ikke lenge igjen. Beklager å måtte "break it to you", men han kommer ikke ut i jobb igjen. Fiks ufør, snakk med palliativ lege og ønsker han hasj/marihuana: Kjøp det på gaten. Helt seriøst - fyren har en fot i graven... Den er billigere (med mindre den gis på blå resept, men vet at iallfall ikke alle som har rett på det får det) og mer effektiv enn den de har på apoteket uansett. Beklager å oppfordre til lovbrudd - det er selvfølgelig ikke optimalt, men her føler jeg at jeg bare "stater the obvious". Selvfølgelig supert om han holder seg til medisinene fra helsevesenet, men palliativ behandling i Norge er en forbanna vits (ja, det vet jeg, for jeg er under det selv, og bruker ting fra gaten fordi det ikke holder mål. Jeg har vært en "mønsterpasient" og levd i et helvete ut av en annen verden, med selvmordsforsøk på selvmordsforsøk, journalen full av betegnelser om situasjonen min som "inhuman", "tortur", "uverdig", "uakseptabel", "nedverdigende", "ikke tilfredstillende", "barbarisk" etc. Beklager å si det, men det får være grenser for hva man skal tåle når man likevel er på vei 6 fot under. Det siste året har jeg klart ting jeg ikke har klart hele livet, jeg har følt meg bedre enn jeg har gjort hele mitt liv og i motsetning til tidligere er ikke dagene mine gjennomsyret av selvmordstanker, planer og ønsker om å dø. Ironisk nok ønsker jeg å leve mer enn noen gang. Håper bare virkelig ikke dette er i strid med noe regelverk eller sånn, jeg bare får ubegripelig vondt av å lese i denne tråden. Håper ikke det blir noe problem. Slett selvfølgelig bare innlegget om det ikke er lov å skrive sånt, men håper også det går an å forstå til en viss grad når man leser om en så vond situasjon. Håper virkelig det ordner seg for dere, og at typen din får en mer verdig avslutning på livet enn dette i fortsettelsen! Masse lykke til videre! Anonymkode: d3582...e95 Dette vet du ingenting om. Har selv erfaring med mennesker med "uhelbredelig" kreft som levde i 25 og 15 år, og ikke engang døde av kreft. Det er fælt å høre om situasjonen du er i, og jeg ønsker deg alt mulig godt, men det kommer ikke noe godt ut av å ta fra mennesker håpet. Anonymkode: 9faec...c9e 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #44 Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette vet du ingenting om. Har selv erfaring med mennesker med "uhelbredelig" kreft som levde i 25 og 15 år, og ikke engang døde av kreft. Det er fælt å høre om situasjonen du er i, og jeg ønsker deg alt mulig godt, men det kommer ikke noe godt ut av å ta fra mennesker håpet. Anonymkode: 9faec...c9e Man får ikke palliativ behandling i dag hvis ikke de er sikre, eller det er iallefall slik det skal være. Da er det isåfall begått en alvorlig feil. Det er ikke meningen å ta fra de håpet, men en palliativ pasient som tror han skal tilbake i jobb er etter all sannsynlighet å ikke ha skjønt alvoret... Anonymkode: d3582...e95 4
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #45 Skrevet 19. april 2023 skruf skrev (4 timer siden): Etter hva jeg har forstått (jeg spurte om det da jeg var på det mest kvalme og dårligste av cellegift) så er den medisinske marihuanaen (som finnes som spray) forbeholdt MS-pasienter og ikke kreftpasienter da det ikke gir samme smertelindring. Vanlig hasj får du ikke kjøpt lovlig i Norge, da må du til Nederland og ha med skriv fra lege sånn at du får det med deg gjennom tollen Jeg vil påpeke at dette ikke stemmer. Personer med kreft kan få f.eks. Sativex. Det finnes også en rekke andre cannabisprodukter utover spray. Disse er mulig å få uten å reise til Nederland. Til sist er det ikke snakk om "vanlig hasj". Dette verken er, eller kommer noen gang til å bli, medisinsk cannabis. Når det er sagt. Sender gode tanker ❤️ Anonymkode: 52eab...8da 2 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #46 Skrevet 19. april 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Man får ikke palliativ behandling i dag hvis ikke de er sikre, eller det er iallefall slik det skal være. Da er det isåfall begått en alvorlig feil. Det er ikke meningen å ta fra de håpet, men en palliativ pasient som tror han skal tilbake i jobb er etter all sannsynlighet å ikke ha skjønt alvoret... Anonymkode: d3582...e95 For det første - hva så om han ikke har skjønt alvoret? Blir livskvaliteten hans bedre av å leve uten håp? Nei, i dette tilfellet er det helt greit å ikke skjønne alvoret. Kanskje det er nettopp det som holder ham gående. For det andre - palliativ behandling brukes om de som har kort forventet levetid, altså mindre enn et år. TS skriver at han allerede har levd i to år etter å ha fått diagnosen. Onkologen er overrasket og sier at det antagelig er på grunn av at han klarer å trene og holde seg i form. Han har med andre ord allerede "slått" prognosen og fortsetter forhåpentligvis med det. Og hvem vet? Kanskje kommer det en ny behandling som gjør at han kan leve lenge, eller til og med kureres. Jeg håper på det samme for deg og alle andre kreftpasienter. Jeg har som sagt personlig sett at det er mulig, selv med forferdelige prognoser. Anonymkode: 9faec...c9e 2
skruf Skrevet 19. april 2023 #47 Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vil påpeke at dette ikke stemmer. Personer med kreft kan få f.eks. Sativex. Det finnes også en rekke andre cannabisprodukter utover spray. Disse er mulig å få uten å reise til Nederland. Til sist er det ikke snakk om "vanlig hasj". Dette verken er, eller kommer noen gang til å bli, medisinsk cannabis. Når det er sagt. Sender gode tanker ❤️ Anonymkode: 52eab...8da Jeg gjenforteller bare hva min palliative lege sa til meg, men tror det var Sativex hun mente (jeg husket ikke navnet),og hun sa at den er lite brukt i smertebehandling hos kreftpasienter pga lite effekt. Var jeg som tok det opp med henne pga min MS-syke onkel bruker den Mannen til ts bruker vanlig hasj som han kjøper på gata etter hva jeg forsto på henne. Cannabis kommer også i dråper etter hva jeg har forstått. Husker jeg leste en artikkel der foreldrene til et veldig sykt lite barn kjempet for at datteren skule få det, men fikk avslag Hadde jeg fått tilbud om medisinsk cannabis fra pall.lege så hadde jeg med glede takket ja hadde der hjulpet på smertene. Jeg er definitivt ikke godt nok smertelindret da jeg har spredning i hele skjellete, og beinsmerter sitter godt i. Men hvis mannen til ts er under palliativ behandling så er ikke vedkommende avhengig av fastlege for å få medisinsk cannabis da det er palliativ lege som legger opp smertelindring, ikke fastlegen. Fastlege kan fornye resepter som palliativ lege har forordnet, men har ikke vedkommende fastlege så fornyer lege på kreftavdelingen reseptene. Jeg gikk i 1 1/2 år uten fastlege selv, og reseptene ble jo fornyet i den perioden. Fastlege kan feks ikke endre regimet med smertelindring som palliativ lege har forordnet. Har mannen til ts behov for medisinsk cannabis så får han ta det opp med palliativ lege/palliativt team. Jeg møter også kreftlegen min sjeldent, som oftest ifm regelmessige kontroller, men har god dialog og kontakt med palliativt team, kreftsykepleier og kreft-koordinator. Noe som er vanlig når kreften er uhelbredelig og man har ikke så lang tid igjen her på jorda Takk for gode tanker❤️ 4 2
skruf Skrevet 19. april 2023 #48 Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): For det første - hva så om han ikke har skjønt alvoret? Blir livskvaliteten hans bedre av å leve uten håp? Nei, i dette tilfellet er det helt greit å ikke skjønne alvoret. Kanskje det er nettopp det som holder ham gående. For det andre - palliativ behandling brukes om de som har kort forventet levetid, altså mindre enn et år. TS skriver at han allerede har levd i to år etter å ha fått diagnosen. Onkologen er overrasket og sier at det antagelig er på grunn av at han klarer å trene og holde seg i form. Han har med andre ord allerede "slått" prognosen og fortsetter forhåpentligvis med det. Og hvem vet? Kanskje kommer det en ny behandling som gjør at han kan leve lenge, eller til og med kureres. Jeg håper på det samme for deg og alle andre kreftpasienter. Jeg har som sagt personlig sett at det er mulig, selv med forferdelige prognoser. Anonymkode: 9faec...c9e Det med at palliativ behandling bare brukes på de som har mindre enn ett år igjen å leve stemmer ikke. Jeg mottar som sagt palliativ behandling og har gjort det i to år nå. Palliativ behandling er også livsforlengende/holde spredningen stabil så lenge som mulig, i tillegg til å smertelindre Jeg kommer aldri til å glemme ordene etter at jeg ble akuttinnlagt over noe annet, de tok CT av magen, og legen kom inn å sa at det var metastaser i hele skjelletet og det eneste de kunne tilby var palliativ behandling. Noen prognose over hvor lang tid jeg har igjen ville han ikke gi, heldigvis. Og det er ei omfattende behandling som holder meg i live. Så det går også under palliativ behandling, ikke bare lindring. Så palliativt team ble koplet på umiddelbart, sammen med kreft-koordinator, ernæringsfysiolog, psykolog…..i tillegg fikk også barna mine hjelp mtp samtaleterapi. Og hjelpemiddelsentralen mtp sykehusseng i stua og div andre hjelpemidler. Så nei, det er ikke bare for de som har 1 år igjen å leve, men alle som får en diagnose de kommer til å dø av, med kortere levetid Jeg følger Løvemammaene på snap, og noen av barna der mottar barne-palliasjon og har gjort det i 6-7 år og lever enda. 6
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #49 Skrevet 19. april 2023 11 minutter siden, skruf said: Det med at palliativ behandling bare brukes på de som har mindre enn ett år igjen å leve stemmer ikke. Jeg mottar som sagt palliativ behandling og har gjort det i to år nå. Palliativ behandling er også livsforlengende/holde spredningen stabil så lenge som mulig, i tillegg til å smertelindre Jeg kommer aldri til å glemme ordene etter at jeg ble akuttinnlagt over noe annet, de tok CT av magen, og legen kom inn å sa at det var metastaser i hele skjelletet og det eneste de kunne tilby var palliativ behandling. Noen prognose over hvor lang tid jeg har igjen ville han ikke gi, heldigvis. Og det er ei omfattende behandling som holder meg i live. Så det går også under palliativ behandling, ikke bare lindring. Så palliativt team ble koplet på umiddelbart, sammen med kreft-koordinator, ernæringsfysiolog, psykolog…..i tillegg fikk også barna mine hjelp mtp samtaleterapi. Og hjelpemiddelsentralen mtp sykehusseng i stua og div andre hjelpemidler. Så nei, det er ikke bare for de som har 1 år igjen å leve, men alle som får en diagnose de kommer til å dø av, med kortere levetid Jeg følger Løvemammaene på snap, og noen av barna der mottar barne-palliasjon og har gjort det i 6-7 år og lever enda. Beklager. Jeg var usikker på definisjonen på palliativ behandling og fant denne: https://nhi.no/sykdommer/kreft/lindrende-behandling/palliativ-medisin/ så det var derfor jeg skrev det. Det var fordi jeg ble så forvirret av vedkommende som sa at kjæresten til TS er døende. Jeg oppfattet ikke det hun skrev som at han er døende. Jeg var også under utredning for noe annet da de fant kreft med spredning til flere organer, og det er definitivt ikke noe man glemmer. Legen sa noe som har holdt håpet mitt oppe og det var at de ikke ga prognoser, fordi pasientene er enkeltmennesker og ikke tall. Det er fem år siden nå, og på den tiden har jeg sett stor utvikling i behandlingsmetoder. Ønsker deg alt godt, inkludert et digert mirakel Anonymkode: 9faec...c9e 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #50 Skrevet 19. april 2023 Ts her Kjenner jeg blir lei meg av noen svar som mener helt bastant at min kjæreste kommer til å dø snart, og at det er helt utenkelig at han kan leve lenge eller at det kan skje et mirakel og han kan bli frisk, derfor må han søke om uførestønad asap. Alle kreftpasienter har det forskjellig utifra type kreft, allmenntilstand, alder, kjønn osv. Vennligst ikke generaliser. Anonymkode: df355...256 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #51 Skrevet 19. april 2023 Som ufør får han i det minste høyere utbetaling enn på aap og skulle han bli frisk nok til å jobbe så kan han det. Anonymkode: 8e03d...242 4 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #52 Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ts her Kjenner jeg blir lei meg av noen svar som mener helt bastant at min kjæreste kommer til å dø snart, og at det er helt utenkelig at han kan leve lenge eller at det kan skje et mirakel og han kan bli frisk, derfor må han søke om uførestønad asap. Alle kreftpasienter har det forskjellig utifra type kreft, allmenntilstand, alder, kjønn osv. Vennligst ikke generaliser. Anonymkode: df355...256 Full forståelse for dette. Men at han søker og får innvilget uføretrygd betyr ikke at han ikke kan jobbe igjen om helsa skulle tilsi det. Det er derimot utrolig dumt å ikke sikre seg best mulig økonomisk, når det finnes muligheter for å gjøre tiltak som vil gi høyere utbetaling og mer stabil inntekt. Anonymkode: 5c029...08d 3 1
skruf Skrevet 20. april 2023 #53 Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Som ufør får han i det minste høyere utbetaling enn på aap og skulle han bli frisk nok til å jobbe så kan han det. Anonymkode: 8e03d...242 Nettopp: det var det jeg mente også. Ufør er ikke endelig, man kan når som helst begynne å jobbe ved tilfriskning, man får høyere utbetaling og man slipper å sende inn meldekort hver fjortende dag og man slipper å stå på tiltak for å beholde utbetalingen sånn som ved AAP. I tillegg blir man heller ikke trukket i utbetaling for måneder med mange helligdager som påske og jul, uføresatsen er stabil. Har man barn så tror jeg også barnetillegget er høyere på ufør enn AAP. I tillegg er det begrensinger ang å reise på ferie/ut av landet når man mottar AAP (hvis man er frisk nok til det); på AAP må man søke om ferie og man risikerer at Nav stopper utbetaling den tiden man er ute av landet. På ufør kan man reise som man vil Ts skrev selv at han har uhelbredelig kreft og får palliativ behandling (dvs livsforlengende og smertelindring). Palliativ behandling gis bare til de som ikke har utsikt til å bli frisk, og det er forventet et kortere tidsløp. Er det noe som definitivt kvalifiserer til ufør så er det nettopp dette. Jeg søkte ikke selv engang, sosionomen på kreftavdelingen gjorde det, og jeg slapp nesten å vente før det ble innvilget. Aap er jo avklaring som har et begrenset tidsrom der man etter diverse tiltak for å finne restarbeidsevne enten må ut i jobb eller søke ufør. For meg så høres det helt merkelig ut at en som er i palliasjon er på Aap (som er arbeidsrettet tiltak for å komme ut i jobb) og ikke ufør. Ts skriver bl.a at han har ikke råd til å dra til Nederland, pga han mottar Aap. Med en uføresats som er regnet ut fra tidligere inntekt så ville han kanskje hatt økonomi til en tur til Amsterdam for å skaffe seg cannabis på resept, lovlig. Det er heller ikke nødvendigvis så dyrt å reise til Amsterdam, datteren min som er student var nylig ei langhelg i Amsterdam. Fant billige billetter og bodde billig via Airbnb. Og hun lever på det Lånekassen har å gi. 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #54 Skrevet 20. april 2023 Regner med at han står på venteliste for ny fastlege? Har dere tatt kontakt med kreftkoordinator i kommunen igjen? Hvilken kommune bor dere i? Anonymkode: a421a...77c
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #55 Skrevet 20. april 2023 Ts, hvorfor ser dere ikke etter fastlege i en annen kommune? Gå inn på legelisten.no, finn en fastlege med ledig plass i en annen kommune ikke altfor langt unna. Anonymkode: 70c09...d77
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #56 Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Regner med at han står på venteliste for ny fastlege? Har dere tatt kontakt med kreftkoordinator i kommunen igjen? Hvilken kommune bor dere i? Anonymkode: a421a...77c Ts her Han står på venteliste for fastlege, men alle har lang ventetid. Vi bor i Bergen sentrum. Anonymkode: df355...256
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #57 Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Ts, hvorfor ser dere ikke etter fastlege i en annen kommune? Gå inn på legelisten.no, finn en fastlege med ledig plass i en annen kommune ikke altfor langt unna. Anonymkode: 70c09...d77 ts her Da må man vel melde flytting? Jeg foreslo at han kunne gjøre det, men det ønsket han ikke fordi han ønsket fastlege her hvor han bor. Jeg har bodd i en annen kommune et år, og jeg måtte melde flytting for å få fastlege. Da jeg flyttet tilbake til min hjemkommune fikk jeg derimot velge hvilken lege jeg ønsket selv om vedkommende hadde fulle lister. Anonymkode: df355...256
Adrenalina1 Skrevet 20. april 2023 #58 Skrevet 20. april 2023 Nok et eksempel på et bedritent helsevesen😡 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #59 Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (På 18.4.2023 den 19.40): Medisinsk marihuana er vel ikke alternativ medisin lenger så lenge kreftlegene godkjenner det, men sykehuset sier at fastlegen må søke om det. Han trenger en fastlege som kan hjelpe han med videre oppfølging av medisiner han trenger når han får bivirkninger, henvisninger, tolkning og lesning av prøvesvar som sykehuset har tatt, fordi kreftlegene har kun tid til å møte pasientene maks én gang hver andre mnd pga stor kapasitet. Ts Anonymkode: df355...256 Ser du i HI beskriver marihuana som "alternativ" medisin og her i sitert innlegg mener at det ikke en gang er alternativt fordi kreftlegene godkjenner det. Til info er marihuana helt klart å anse som alternativ behandling. Det er langt fra normalen for kreftpasienter å bruke marihuana. Jeg har selv hatt kreft og jobber også med kreftpasienter i dag og bruk av marihuana er langt fra normalen med mindre det er andre årsaker til bruken. Har kjæresten din (og eventuelt du selv) brukt mye marihuana før kjæresten ble kreftsyk? Hva slags type kreft er det eventuelt snakk om? Høres ut for meg som at vikaren for fastlegen følger opp kjæresten din i.f.t. den ordinære oppfølgingen som kreves. Høres også ut som at dere har vanskeligheter med å godta at vikarlegen ikke støtter dere i ønsket om å få utskrevet resept på marihuana på medisinsk grunnlag. Anonymkode: 42dad...a5f 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #60 Skrevet 20. april 2023 Jeg bor også i Bergen, og ventelistene for ny fastlege er eviglange. Jeg har selv ventet på ny fastlege i flere år. Burde ikke vært sånn, og er helt enig i at kronisk syke burde blitt prioritert. Tror dere bare må kreve mer av kreftlegen og at han følger tettere opp enn normalt. Anonymkode: f8366...d0b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå