AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #1 Skrevet 18. april 2023 I dag stod jeg i kassakø på Kiwi’n i nærområdet vårt, og jeg ble ganske så forferdet over hva vedkommende foran meg hadde i handlevognen sin. Dette var en mor og to barn - tipper at disse var rundt 4-6 år begge to. Det første jeg la merke til var at det nesten kun var billigprodukter av merket First Price. Dette er vel ikke mat av særlig god kvalitet i utganspunktet. Slikt gir jeg aldri til mine barn i alle fall. Det andre var typen mat, som var pølser, hamburgere, pommes frites, fiskepinner og lignende. Hvor var grønnsakene? Det siste var mengden brus - å fy fader så mye det var! Store sekspakninger med brus. Jøye meg.. Som sagt ble jeg sjokkert og forferdet. Her var det to små barn! Tenkpå helsen deres, hvordan mat de får i seg og hvordan de kommer til å utvikle seg. Hva mener dere om dette? Bør man ikke tenke på barnas helse når man handler? Anonymkode: 1da38...09a
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 18. april 2023 1. Kjøper nesten alt i first price selv. Det er ikke dårligere kvalitet, les på næringsinnholdet og sammenlikne selv. 2. Du aner ikke hva de hadde av grønnsaker hjemme 3. Du aner ikke om brusen var til bursdag eller familiens månedsforbruk med brus. 4. Du er så sinnssykt priviligert om du er forferdet over dette. Ser du ikke nyheter? Anonymkode: e7d99...fbf 53 3 15
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #3 Skrevet 18. april 2023 Send bekymringsmelding til butikksjefen Anonymkode: 423d2...40f 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #4 Skrevet 18. april 2023 Er du dum eller troll? Kanskje dumt troll… uansett må du ha et fattig liv som henger deg opp i hva andre handler på butikken. Anonymkode: 073c6...450 35
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #5 Skrevet 18. april 2023 Det jeg forstår ut i fra dette, er at ungene får i seg mat. Til og med når det sikkert er et stramt budskjett.. Anonymkode: c12ad...b10 11 1 2
Breidablikk Skrevet 18. april 2023 #6 Skrevet 18. april 2023 (endret) Jeg er å anse som høytlønnet, og er gift med en som også tjener godt. Vi har lite gjeld og forholdsvis god kjøpekraft. I vårt kjøleskap finner du mange matvarer fra First Price, eller andre lignende produkter som Eldorado eller Rema1000s egne varer. Kanskje ikke akkurat pølser eller hamburgere, men skulle vi hatt barneselskap hadde jeg glatt kjøpt dette fra First Price. Personlig så foretrekker jeg både gulrøttene, paprikaen og en rekke andre First Price-grønnsaker. Når det gjelder hermetikk, som bønner og linser kjøper jeg konsekvent Eldorado. Matprisene er helt ville for tiden, og for noen så er det vanskelig å finne billig nok mat. Tenker du observerte en kvinne med barn som handlet stort, og som du vet veldig lite om, utover at hun handlet produkter som du har fordommer mot. Utover det vet du vel ikke så mye om henne, men det kunne kanskje vært meg..? Endret 18. april 2023 av Breidablikk Feil 11 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #7 Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): I dag stod jeg i kassakø på Kiwi’n i nærområdet vårt, og jeg ble ganske så forferdet over hva vedkommende foran meg hadde i handlevognen sin. Dette var en mor og to barn - tipper at disse var rundt 4-6 år begge to. Det første jeg la merke til var at det nesten kun var billigprodukter av merket First Price. Dette er vel ikke mat av særlig god kvalitet i utganspunktet. Slikt gir jeg aldri til mine barn i alle fall. Det andre var typen mat, som var pølser, hamburgere, pommes frites, fiskepinner og lignende. Hvor var grønnsakene? Det siste var mengden brus - å fy fader så mye det var! Store sekspakninger med brus. Jøye meg.. Som sagt ble jeg sjokkert og forferdet. Her var det to små barn! Tenkpå helsen deres, hvordan mat de får i seg og hvordan de kommer til å utvikle seg. Hva mener dere om dette? Bør man ikke tenke på barnas helse når man handler? Anonymkode: 1da38...09a - bortsett fra ost er ikke first price dårligere enn annen mat - pølser, hamburgere, fiskepinner og pomme frittes er søppel man absolutt ikke burde servere barn - burde strengt tatt ikke være lov å selge en gang, så skadelig er det for folkehelsen og dermed samfunnsøkonomien. - Det kan jo hende de er selvforsynte med grønnsaker, eller har fryseren full av det - det vet jo ikke du (men ut i fra det amdre du nevner er jeg tilbøyelig til å tro som deg, at dette er søplemennesker som gir barna sine en dårlig start på livet med elendig kosthold) - folk i Norge har generelt elendig kosthold. Er bare å lese i tråden om hun som gråt fordi barnehagen ba henne slutte å se de med 4-åringen saft (!!) i barnehagen. 90 % av kommentarene er folk som er rabiate over den slemme barnehagen som prøver å «bestemme over ts sitt barn». Eller tråden om alle som skryter av at de gir toddlere kjeks på hverdager «for av og til er greit». Men problemet er ar det er ikke av og til. Det er veldig veldig ofte. Anonymkode: f76ca...c73 2 4
Veggdyret Skrevet 18. april 2023 #8 Skrevet 18. april 2023 Uten å kommentere resten av innholdet i kurven - Rema hadde -50% på frukt og grønt forrige uke, så en litt prisbevisst mor hamstret helt sikkert grønnsaker da. Og med en mulig storstreik på brusprodusenter så kan det hende at hun kjøpte brus så det skulle holde en måned eller to. For alt du vet så så du heller ikke hele familien - det kan godt sitte en far og flere eldre barn hjemme, og selv om det fremdeles ikke er et bra kosthold for større barn heller, så er det ikke så rart om dette er deler av kostholdet til et par tenåringer feks.... 7
GammelKaktus Skrevet 18. april 2023 #9 Skrevet 18. april 2023 Så sært å henge seg såpass opp i hva andre handler at man lager en tråd om det på kg. 5 3
Sofakona Skrevet 18. april 2023 #10 Skrevet 18. april 2023 Enten er du samme person som går rundt å ser på foreldre som gir barna kjeks...ellers så har du for lite p gjøre når du føler for å se hva foreldre kjøper og tenker da dårlig tanker med engang 4
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 18. april 2023 #11 Skrevet 18. april 2023 Man vet jo ingenting om folks generelle kosthold utfra én handlekurv. Kanskje hun handla inn til barnebursdag, og at det var derfor hun kjøpte mye pølser og brus. Merkelig å legge seg opp i og dømme noen på så tynt grunnlag.
Peanut Skrevet 18. april 2023 #12 Skrevet 18. april 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Slikt gir jeg aldri til mine barn i alle fall. Anonymkode: 1da38...09a Selv om man tydeligvis har mye penger går det an å bruke hodet. 5
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #13 Skrevet 18. april 2023 Fedme og usunn mat er den nye normalen. Spiser man grønnsaker, har man anoreksi. Gir man barna vann istedenfor Pepsi Max, så driver man med barnemishandling. Anonymkode: 9fdb5...3c5 3
Fru Uperfekt Skrevet 18. april 2023 #14 Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): I dag stod jeg i kassakø på Kiwi’n i nærområdet vårt, og jeg ble ganske så forferdet over hva vedkommende foran meg hadde i handlevognen sin. Dette var en mor og to barn - tipper at disse var rundt 4-6 år begge to. Det første jeg la merke til var at det nesten kun var billigprodukter av merket First Price. Dette er vel ikke mat av særlig god kvalitet i utganspunktet. Slikt gir jeg aldri til mine barn i alle fall. Det andre var typen mat, som var pølser, hamburgere, pommes frites, fiskepinner og lignende. Hvor var grønnsakene? Det siste var mengden brus - å fy fader så mye det var! Store sekspakninger med brus. Jøye meg.. Som sagt ble jeg sjokkert og forferdet. Her var det to små barn! Tenkpå helsen deres, hvordan mat de får i seg og hvordan de kommer til å utvikle seg. Hva mener dere om dette? Bør man ikke tenke på barnas helse når man handler? Anonymkode: 1da38...09a FirstPrice Alt fra de er ikke søppel bare billigere Grønnsaker Kanskje de har en masse grønt hjemme i frys eller ellers Hotdog, hamburgere Både hotdog og hamburger kan du servere med salat i brødet, slik mine spiser denslags (salablad, tomat, sylteagurk, mais og sprøstektløk til de minste som ikke liker syltet løk enda) Pommesfritz Helt greit innimellom, selv om jeg foretrekker å lage amandie poteter til mine. Fiskepinner Fiskepinner serveres gjerne med finraspet gulrot og grønnsaksblanding til samt poteter og til de som liker det kan ha litt remulade til og. Brus Ikke utenkelig at dette ikke skulle inntas i en engang. Jeg kjøper 3-4 brett når jeg skal ha brus og det drikkes kun i helg og i ferier. Så til slutt: hvem er du til å dømme andre, vet du hvor romslig/stram økonomi den familien har? Ikke alle har god økonomi og råd til å handle kun de beste rådvarene. 10
Fru Uperfekt Skrevet 18. april 2023 #15 Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Fedme og usunn mat er den nye normalen. Spiser man grønnsaker, har man anoreksi. Gir man barna vann istedenfor Pepsi Max, så driver man med barnemishandling. Anonymkode: 9fdb5...3c5 Shit jeg er en barnemisshandler. Jeg gir de 1 dl juice samt melk til frokost, resten av maten inntas med vann hos de små. Pepsi max er kun i hus om vi venter besøk av en som er avhengig 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #16 Skrevet 18. april 2023 Godt forsøk, det skal du ha 🤣 Er visst forskjell på folk ja - jeg ville tenkt ‘så hyggelig, de har nok bursdagfeiring snart’. Eller helst ikke registrert andres handlekurv over hodet. Har mer enn nok med mitt eget Anonymkode: 8f6b0...5bf 4
tio Skrevet 18. april 2023 #17 Skrevet 18. april 2023 Helt utrolig å dømme folk ut i fra hva de har i handlekurven, du vet ingenting om disse menneskene. Skam deg, lenge og vel. 4
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #18 Skrevet 18. april 2023 Jeg handlet store mengder brus i går, til en konfirmasjon. Og forrige uke kjøpte jeg masse grønnsaker, salat og frukt på 50% tilbud på Rema 1000, så jeg har foreløpig nok av sånt. Jeg kjøper gjerne butikkens egne merker, i dag var jeg for eksempel innom Coop og kjøpte noen bokstomater som er mye billigere enn et merke jeg ofte bruker å kjøpe. Gleder meg til å prøve dem i tomatsuppe, og håper de er gode, for da fortsetter jeg å kjøpe dem. Av billigmerker kjøper jeg nok mest fra eldorado, de syns jeg har mye godt. Kjøper gjerne frossen frukt og grønnsaker, baguetter, balsamicoglace, sauser, bønner, nøtter, krydder og drikkevarer fra det merket, for å nevne noe. First price har jo også gode frosne grønnsaker og bær. Jeg har ikke prøvd så mye derfra, men sjekket blant annet innhold i first price fiskepinner og Findus fiskepinner (siden du selv nevner fiskepinner). Det er omtrent samme innhold, og det er bare snakk om 2% forskjell på mengde fisk. Så det kan umulig være så dårlig kvalitet som du skal ha det til. Så slutt å dømme andre mennesker på denne måten. Du vet ingenting om denne moren du så i butikken. Om noe er det litt flaut å bli så forferdet over handlekurven til andre mennesker, at man må inn på KG for å skrive om det.. Anonymkode: e78f1...ea5
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #19 Skrevet 19. april 2023 Du skulle sett min handlevogn her forleden, stappfull av øl, chips, brus, is og sjokolade, samt 8 loff. Anonymkode: f7e3b...469 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #20 Skrevet 19. april 2023 Jeg handlet kun snop, brus, chips og øl forrige torsdag på Kiwi, da jeg handlet grønnsaker på Rema onsdagen. Pasta og annet tilbehør har vi mye av. Ost handlet jeg mye av da det var tilbud sist, samme med karbonadedeig. Fisk fisker vi selv, og har mye i frys. Ellers hadde vi alt. Slutt å dømme noen ut fra én handlevogn når du ikke aner noe mer om personen! Hjelpes! Synes du det er trist å bli dømt som en dum person pga ett innlegg?!? Anonymkode: f2aa4...7a3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå