Gå til innhold

Ting som har skjedd med barnet ditt i Barnehagen som ikke er greit?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For litt siden skjedde noe med barnet mitt i barnehagen som jeg mener ikke er greit. Det var snakk om lek med andre barn og var uskyldig ment, men jeg synes det skjer litt for ofte at det skjer ting som ikke er greit i denne barnehagen.

Jeg er nå inne på tanken om å bytte barnehage, men er veldig i tvil siden barnet trives og har mange venner. Men det føles ikke "trygt" alltid... Det føles som de er for få på jobb til å følge med alle barna. 

Samtidig vet jeg ingenting om hvordan ting egentlig er i en barnehage da jeg aldri har jobbet i en. Kanskje er det vi har opplevd egentlig ganske vanlig... 

Lurer på om noen vil dele (så anonymt som mulig selvfølgelig) u-greie ting som har skjedd i deres barnehage og hvordan dere evt reagerte på det og hva dere gjorde videre?

Jeg er rett og slett bare veldig usikker på om det vi har gått igjennom er normalt og vi overdriver. 

Anonymkode: 2787e...978

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alt nan skje i en bhg , min har hatt flere uhell , sånt skjer

Anonymkode: 4983e...8ed

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Alt nan skje i en bhg , min har hatt flere uhell , sånt skjer

Ikke noe som skjedde barnet mitt, men jeg har blitt sjokka over lekeplass-sikkerhet et par ganger. 

Anonymkode: 1980c...0e2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

For litt siden skjedde noe med barnet mitt i barnehagen som jeg mener ikke er greit. Det var snakk om lek med andre barn og var uskyldig ment, men jeg synes det skjer litt for ofte at det skjer ting som ikke er greit i denne barnehagen.

Jeg er nå inne på tanken om å bytte barnehage, men er veldig i tvil siden barnet trives og har mange venner. Men det føles ikke "trygt" alltid... Det føles som de er for få på jobb til å følge med alle barna. 

Samtidig vet jeg ingenting om hvordan ting egentlig er i en barnehage da jeg aldri har jobbet i en. Kanskje er det vi har opplevd egentlig ganske vanlig... 

Lurer på om noen vil dele (så anonymt som mulig selvfølgelig) u-greie ting som har skjedd i deres barnehage og hvordan dere evt reagerte på det og hva dere gjorde videre?

Jeg er rett og slett bare veldig usikker på om det vi har gått igjennom er normalt og vi overdriver. 

Anonymkode: 2787e...978

Du skal være heldig om du finner en barnehage som har nok ansatte til å se alle barna til en hver tid, dessverre. 

Anonymkode: 2f263...575

• Liker 14
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Du skal være heldig om du finner en barnehage som har nok ansatte til å se alle barna til en hver tid, dessverre. 

Anonymkode: 2f263...575

Det hadde også vært usannsynlig dyrt. Det sier seg selv at man ikke kan én voksen til å fotfølge ett enkelt barn.

Anonymkode: 7576d...87a

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt gikk tilbake til bhg da de var på tur. En bhg langt ute på landet, så knapt en bil langs veien. 

Bhg la all skyld på mitt barn, og beklaget ikke at de ikke hadde passet på. Det var ikke greit.  

En annen bhg. De ringte og sa at mitt barn var alvorlig skadet, og at jeg måtte hente snarest.  Jeg måtte fylle diesel på veien, så det tok noen minutter ekstra.  De ringer igjen og sier jeg må forte meg.  Når jeg er nesten fremme ringer de igjen, og sier at nå MÅ jeg komme.  Jeg var altså så redd. 

Da jeg kom frem blir jeg møtte av barnet som løper meg imøte.  En liten kul i panna, men ellers i full fart.  Jeg var ikke spesielt imponert da. 

Anonymkode: 78352...736

• Liker 31
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Har skjedd mye rart i bhg til barnet mitt også, både fall, krangling som har blitt fysisk, barn som stikker av osv. Noe av det har også mitt barn vært "skyld" i. 

Tenker det er umulig for de ansatte å ha øyne og ører overalt hele tiden, og så fremst det ikke er episoder som er direkte farlige, så må man kanskje leve med det? 

Er jo selvfølgelig synd at det skal være slik😏

Anonymkode: ea20b...e6d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Da vi skulle hente fant jeg barnet på 18mnd sitte helt alene og hikstgråte på den sida av barnehagen (sånn gråt man har når man har grått lenge). 

Da jeg fant personalet, på andre sida av bygget, fortalte de ungen hadde vært så sur i dag. Så dermed hadde de bare gått fra ham. 

Sånn faktisk. 

Jeg tok barnet ut av barnehagen. 

Utover det har jeg bare hatt fantastiske opplevelser med barnehagene til våre 3 barn. Selvfølgelig har det vært knall og fall og uhell og diverse. Men sånn er jo livet. Og de har håndtert situasjoner etter beste evne. 

Anonymkode: 044ac...f33

• Liker 8
  • Hjerte 21
Skrevet

Kanskje lettere om du nevner noe av det som har skjedd som du ikke synes er ok!

mitt barn har brukket armen, blitt slått til flere ganger, blitt bitt, men det værste var kanskje en gang han hadde bæsjet i bleia og den ikke ble byttet med det første og han fikk «etsende» sår. Han er ofte der det skjer og er en litt forsiktig type som ikke tar igjen, men som gjerne leker med de som har litt utfordringer, og har rett og slett bare vært uheldig. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg kom inn på småbarnsavdelingen hadde den ansatte satt opp 4 stoler for å holde barna sperret inne på et lite leke område. Selv satt hun med ryggen til barna med nesen godt trykt ned i mobiltelefon🥵 Skal si hun spratt fort opp å ble stresset da jeg «fersket» henne. Hentet litt tidlig den dagen.

Anonymkode: 20e57...b99

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i bhg og ting skjer desverre. Vi har hatt barn som har hatt stygge fall på glatt is på lekeplassen.  (Styrer vil ikke strø, eller spandere brodder på barna, og vi må ut). Vi har barn som utagerende not andre barn og desverre biter/slår. Barn som veiver med pinner og treffer de andre med uhell. Etc. Mye kunne vært unngått med bedre bemanning og mer penger. 

Anonymkode: b5563...be0

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ting skjer i bhg, de er der mesteparten av hverdagen og det er der de får leke og utforske ‘fritt’. 
Det eneste jeg synes er ugreit er når ting forsvinner, det er hverken bhg eller ungene sin feil men foreldrene. Dette skjedde oftere før, så mistenker at noen som gikk over til storbarn i høst har skylda. 

Vårt barn har flere ganger kommet hjem med kloremerker (noen av dem så dype at det har blitt et varig arr), bitemerker, kuler og blåmerker etter fall og det siste nå var hjernerystelse etter fall. Det er ikke noe vi kan klandre bhg for, dette er ting som skjer uten at noen rekker å hverken tenke eller reagere.

Anonymkode: 14929...dde

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjedde egentlig lite i barnehagen til mitt barn, eller rettere sagt hans avdeling.

Men vet om et tilfelle der barnet ble glemt igjen i barnehagen på et rom og var der alene i en time før mor kom for å hente og ingen visste hvor barnet var for alle var ute å lekte, barnet var helt apatisk og hadde nok både grått og slått på dører for å få kontakt. Ved et annet tilfelle ble et barn glemt på lekeplassen og ble funnet av en som bodde rett ved, han ringte da foreldrene siden nummeret sto i jakken til barnet.

Barn som kommer hjem med bitemerker og i det ene tilfelle var det en voksen som hadde kløpet barnet ved gjentatte anledninger, det ble funnet ut ved en tilfeldighet. 

Er mye rart der ute.

Anonymkode: 90041...bdb

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Da vi skulle hente fant jeg barnet på 18mnd sitte helt alene og hikstgråte på den sida av barnehagen (sånn gråt man har når man har grått lenge). 

Da jeg fant personalet, på andre sida av bygget, fortalte de ungen hadde vært så sur i dag. Så dermed hadde de bare gått fra ham. 

Sånn faktisk. 

Jeg tok barnet ut av barnehagen. 

Utover det har jeg bare hatt fantastiske opplevelser med barnehagene til våre 3 barn. Selvfølgelig har det vært knall og fall og uhell og diverse. Men sånn er jo livet. Og de har håndtert situasjoner etter beste evne. 

Anonymkode: 044ac...f33

At det går an😳 Håper du involverte styrer i dette? Man kan ikke ha ansatte med så liten forståelse/empati ovenfor barn.

Anonymkode: 28fd6...932

• Liker 6
Skrevet

Vi er veldig fornøyde med barnehagen vår, og som anonym bruker her som jobber i bhg er inne på, ting skjer og barn er barn. Men jeg tenker at det også til dels handler om skadebegrensning og at noen er mer opptatt av å gjøre en god jobb enn andre, som noen av eksemplene her viser. Ellers er jeg fullstendig klar over at ting skjer- slik er livet.

Det som for tiden er ugreit i vår bhg er en gutt som slår (ja, jeg vet at barn slår og er ikke så naiv at jeg tror at mitt barn aldri har gjort noe). Det er så ille at flere av jentene ikke har villet i bhg pga av han. Datteren vår gråt hele veien til bhg en dag, andre jeg har snakket med har hatt mulighet til å la sine jenter være hjemme en dag eller to når det har blitt for ille. 
Han dyttet lillebror i garderoben en dag når han var med for å hente 3-åringen så lillebror på 1 begynte å grine. Han truet datteren vår med å slå henne mens mannen min var til stede. 

Utover denne gutten er vi veldig fornøyde og det har ikke skjedd noe veldig spesielt annet enn småting man må kunne forvente 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Butter skrev (Akkurat nå):

Vi er veldig fornøyde med barnehagen vår, og som anonym bruker her som jobber i bhg er inne på, ting skjer og barn er barn. Men jeg tenker at det også til dels handler om skadebegrensning og at noen er mer opptatt av å gjøre en god jobb enn andre, som noen av eksemplene her viser. Ellers er jeg fullstendig klar over at ting skjer- slik er livet.

Det som for tiden er ugreit i vår bhg er en gutt som slår (ja, jeg vet at barn slår og er ikke så naiv at jeg tror at mitt barn aldri har gjort noe). Det er så ille at flere av jentene ikke har villet i bhg pga av han. Datteren vår gråt hele veien til bhg en dag, andre jeg har snakket med har hatt mulighet til å la sine jenter være hjemme en dag eller to når det har blitt for ille. 
Han dyttet lillebror i garderoben en dag når han var med for å hente 3-åringen så lillebror på 1 begynte å grine. Han truet datteren vår med å slå henne mens mannen min var til stede. 

Utover denne gutten er vi veldig fornøyde og det har ikke skjedd noe veldig spesielt annet enn småting man må kunne forvente 

Herrehud , utover denne gutten?🙄🤦🏻‍♀️ kjære vene

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Herrehud , utover denne gutten?🙄🤦🏻‍♀️ kjære vene

Utover i betydning «sett bort i fra» eller «foruten».

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
Butter skrev (6 minutter siden):

Det er nok en gutt som blir slått hjemme. Er ofte sånn. Barna kopierer foreldrene…

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er nok en gutt som blir slått hjemme. Er ofte sånn. Barna kopierer foreldrene…

Ikke nødvendigvis nei, det kan være mange grunner som feks dårlig språk , blir utestengt osv 

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

For noe tull. 

Jobber selv i barnehagen. Dere skulle bare visst hvor "sosiopatiske" unger i bhg er i perioder. Hjernen er ikke ferdig utviklet og impulskontrollen er ikke helt under kontroll. 

Anonymkode: 7beba...8cf

• Liker 20
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...