Gå til innhold

Kan man bruke svart dressjakke over kjole i bryllup?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en grønn lang kjole jeg skal gå i, men ettersom det er meldt snø (!) og kuldegrader i store deler av landet fremover, tenker jeg at jeg må ha noe over. Vet at svart og hvitt er farger man skal styre unna i bryllup, men gjelder dette jakke man har over også?? Jeg har kun svarte/hvite jakker fant jeg selvfølgelig ut i dag, og ettersom økonomien er meget skral, vil jeg helst unngå å kjøpe noe nytt.. 

Anonymkode: 52208...27c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ps! Festen skal altså være innendørs, men jeg tenker på utenfor kirken osv., og dessuten blir det nok noen sigaretter utenfor i løpet av kvelden.. 👀

-TS

AnonymBruker
Skrevet

Helt innafor!

Anonymkode: d9351...58f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Har en grønn lang kjole jeg skal gå i, men ettersom det er meldt snø (!) og kuldegrader i store deler av landet fremover, tenker jeg at jeg må ha noe over. Vet at svart og hvitt er farger man skal styre unna i bryllup, men gjelder dette jakke man har over også?? Jeg har kun svarte/hvite jakker fant jeg selvfølgelig ut i dag, og ettersom økonomien er meget skral, vil jeg helst unngå å kjøpe noe nytt.. 

Har du et sjal du eventuelt kan bruke istedenfor? Snakk med bruden og hør hva hun synes. Har selv vært i bryllup hvor gjester har gått i sort kjole.

Anonymkode: 8ca88...886

Skrevet

Ja, helt innafor. Hadde inne spurt brusen heller. Man må da kunne komme i de klærne man vil, så lenge man føler seg fin og pyntet. 

AnonymBruker
Skrevet

Det synes jeg er helt greit.

Anonymkode: 90fa2...c71

AnonymBruker
Skrevet

Det er absolutt innafor

Anonymkode: f056a...8df

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Det må jo være helt greit iom at menn bruker gjerne svart dress, dermed må du kunne bruke svart dressjakke

Anonymkode: f6093...dc2

Skrevet

Når det er kaldt så kan man ta på den jakka man har enten det er penjakke eller en vinterjakke. Det er snakk om en kort stund utenfor kirka, jeg hadde aldri brukt penger på en egen jakke kun til det. Bruk det du har.

AnonymBruker
Skrevet

Enig med alle de andre! Bruk det du har, det går helt fint 😁

Anonymkode: 862d4...fab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...