Gå til innhold

Sterk hodepine

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Opplevde for en uke siden å få sterk hodepine som kom som Lyn fra klar himmel, med påfølgende kvalme, dårlig balanse og ensidig dovenhet i ansiktet. Ble sendt på sykehus med mistanke om hjerneblødning, men negativ CT og blodprøver. Har siden da hatt vondt i hodet. Ikke like ille, men hatt konstant vondt i hodet. Vil si at smertene lå på en sterk 8 den dagen jeg ble sendt på sykehus, og har nå i en uke vært på ca 5. Har vært på jobb, men har avtale med leder om at jeg kan dra når jeg har behov for det. 
Spørsmålet er; hva kan det være? Bør jeg gå til lege igjen? Noen som har opplevd noe lignende? Hemmer meg veldig, da det eneste jeg orker er jobb også er det sofaen resten av dagen. I dag har hodepinen vært verre igjen, ca en 7’er, så etter jobb har jeg bare ligget i et mørkt rom. Prøvd å gå tur, har drukket 3L vann og spist gode næringsrike måltider, men ungenting hjelper. Paracet/Ibux hjelper ikke, selv i høy dose. 
noen innspill?

Anonymkode: 3fc52...adf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Opplevde for en uke siden å få sterk hodepine som kom som Lyn fra klar himmel, med påfølgende kvalme, dårlig balanse og ensidig dovenhet i ansiktet. Ble sendt på sykehus med mistanke om hjerneblødning, men negativ CT og blodprøver. Har siden da hatt vondt i hodet. Ikke like ille, men hatt konstant vondt i hodet. Vil si at smertene lå på en sterk 8 den dagen jeg ble sendt på sykehus, og har nå i en uke vært på ca 5. Har vært på jobb, men har avtale med leder om at jeg kan dra når jeg har behov for det. 
Spørsmålet er; hva kan det være? Bør jeg gå til lege igjen? Noen som har opplevd noe lignende? Hemmer meg veldig, da det eneste jeg orker er jobb også er det sofaen resten av dagen. I dag har hodepinen vært verre igjen, ca en 7’er, så etter jobb har jeg bare ligget i et mørkt rom. Prøvd å gå tur, har drukket 3L vann og spist gode næringsrike måltider, men ungenting hjelper. Paracet/Ibux hjelper ikke, selv i høy dose. 
noen innspill?

Kontakt lege igjen. Så sterke hodesmerter skal undersøkes av lege.

Har du vært plaget av hodesmerter tidligere? Er du lyssky, lydsensitiv, kvalm? 
Kanskje du bør utredes for migrene.

God bedring og lykke til.

Anonymkode: e7e41...43d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt lege igjen. Så sterke hodesmerter skal undersøkes av lege.

Har du vært plaget av hodesmerter tidligere? Er du lyssky, lydsensitiv, kvalm? 
Kanskje du bør utredes for migrene.

God bedring og lykke til.

Anonymkode: e7e41...43d

Aldri hatt hodesmerter tidligere, annet enn vanlig hodepine. Er litt lyssky og blir sliten/får vondere ved mye lyd/støy/snakk. Ikke kvalm nå lenger heldigvis. 
Tusen takk for svar!

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Ble det ikke tatt spinalpunksjon? Om ikke, så er det grunn for å gjøre det nå. 

Anonymkode: c4c6b...916

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ble det ikke tatt spinalpunksjon? Om ikke, så er det grunn for å gjøre det nå. 

Anonymkode: c4c6b...916

Ble ikke tatt det, nei. Ble foreslått at jeg skulle legges inn og at det skulle tas dagen etter, men hadde da hatt hodepine i 13 timer og vært 6 timer i akuttmottak på sykehuset, så valgte selv å dra hjem ettersom hodepinen slapp litt taket. Tenkte vel som så at om det hadde vært noe alvorlig hdde jeg vel vært dø eller iallfall alvorlig syk innen da.

Skrevet

Kontakt lege. 

AnonymBruker
Skrevet

Kontakt lege igjen for å være på den sikre siden. Jeg har migrener som er akkurat like. Får klasehodepine (selvmordshodepine) i ny og ne. Da henger halve ansiktet. 

Anonymkode: 30a49...40f

AnonymBruker
Skrevet

Kontakt lege igjen for å være på den sikre siden. Jeg har migrener som er akkurat like. Får klasehodepine (selvmordshodepine) i ny og ne. Da henger halve ansiktet. 

https://sml.snl.no/klasehodepine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...