AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #1 Skrevet 18. april 2023 Vi har vært sammen i noen år og har nylig valgt å flytte sammen. Jeg har alltid visst at han har mange venner, men jeg har aldri trodd at de skulle være på besøk hos oss hele tiden. Jeg jobber mandag-fredag. Helgene er min eneste fri og jeg vil noen ganger sette av fri til å være alene, rydde ordentlig hjemme, slappe av, koble meg av eller bare tilbringe kvalitetstid sammen. Men nei, han må ha folk på besøk hele tiden. Og med "folk på besøk" mener jeg ikke kompiser som skal game med han eller noe, men vennepar som forventer middag eller annen underholdning! Enten blir vi invitert hver helg eller så må jeg ordne opp hver helg for å ta imot hans venner! Jeg har tatt det opp med han, men han mener at jeg er problemet, fordi jeg er usosial og skjønner ikke hvor mye det betyr for ham å ha venner på besøk. Siste helg sa jeg stopp. Jeg sa at jeg skal bruke hele lørdagen på å hjelpe en venninne av meg, men sannheten var at hun var bortreist store deler av dagen og jeg fikk slappet av i hennes leilighet mot å passe på hennes hund. Samboeren min fikk selvfølgelig besøk av et vennepar av han, og da jeg kom hjem ble det en krangel. Han synes det var upassende av meg å prioritere venninnen min(han visste ikke sannheten) og at han syntes det var flaut overfor venneparet at jeg ikke var hjemme. I tillegg har dette venneparet sagt at de savnet min mat og at de egentlig forventet at jeg skulle lage en middagsrett som jeg er kjent for! Jeg blir helt ordløs. Skjønner ikke hvordan dette kan være min feil? Anonymkode: e7e2f...603 6
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #2 Skrevet 18. april 2023 Hva gjør han av husarbeid og matlaging? Lever han i 1950? Anonymkode: 34bf3...b8b 10 5
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #3 Skrevet 18. april 2023 Herregud, dette hadde jeg aldri orket. Dere må ha en ordentlig prat om dette, og du må forklare han hvor viktig det er for deg å ha rolige helger uten besøk. I tillegg kan jo ikke han lage avtaler over hodet på deg, hvor det også forventes at det er du som står for maten? Det er vanskelig å bo sammen med en som er ultrasosial når en selv ikke er det, det går, men da må begge ta hensyn til hverandre. Det høres ikke ut som det er tilfellet her. Anonymkode: 8f117...f06 7
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #4 Skrevet 18. april 2023 Har han en diagnose? Min veninne er slik som typen din. Hun klarer ikke å være alene og må alltid finne på noe. Anonymkode: c0597...64d 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #5 Skrevet 18. april 2023 Hvordan unngikk du å legge merke til dette før? Jeg tenker jo at dere må ha tilbrakt litt lenger perioder sammen? Anonymkode: ebaea...883 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #6 Skrevet 18. april 2023 Først og fremst så får han bare innfinne seg med at han selv får stå for matlaging og vertskap når det er han som vil ha folk på besøk så ofte. Bare gjør det klart for han du, så roer nok de besøkene seg. Hvis ikke må du ha en alvorsprat med han om alenetid og ro i hjemmet der han må respektere dine behov også og ikke bare du hans sine. Hvis han ikke kan det så er dere ikke kompatible og bør slå opp. Anonymkode: 8b3c5...6ad 5
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #7 Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Vi har vært sammen i noen år og har nylig valgt å flytte sammen. Jeg har alltid visst at han har mange venner, men jeg har aldri trodd at de skulle være på besøk hos oss hele tiden. Jeg jobber mandag-fredag. Helgene er min eneste fri og jeg vil noen ganger sette av fri til å være alene, rydde ordentlig hjemme, slappe av, koble meg av eller bare tilbringe kvalitetstid sammen. Men nei, han må ha folk på besøk hele tiden. Og med "folk på besøk" mener jeg ikke kompiser som skal game med han eller noe, men vennepar som forventer middag eller annen underholdning! Enten blir vi invitert hver helg eller så må jeg ordne opp hver helg for å ta imot hans venner! Jeg har tatt det opp med han, men han mener at jeg er problemet, fordi jeg er usosial og skjønner ikke hvor mye det betyr for ham å ha venner på besøk. Siste helg sa jeg stopp. Jeg sa at jeg skal bruke hele lørdagen på å hjelpe en venninne av meg, men sannheten var at hun var bortreist store deler av dagen og jeg fikk slappet av i hennes leilighet mot å passe på hennes hund. Samboeren min fikk selvfølgelig besøk av et vennepar av han, og da jeg kom hjem ble det en krangel. Han synes det var upassende av meg å prioritere venninnen min(han visste ikke sannheten) og at han syntes det var flaut overfor venneparet at jeg ikke var hjemme. I tillegg har dette venneparet sagt at de savnet min mat og at de egentlig forventet at jeg skulle lage en middagsrett som jeg er kjent for! Jeg blir helt ordløs. Skjønner ikke hvordan dette kan være min feil? Anonymkode: e7e2f...603 Hvorfor gidder du..🚩🚩🚩 Anonymkode: bff1c...708 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #8 Skrevet 18. april 2023 Så både han og venneparet forventet at du skulle lage mat til alle sammen? Virker helt usannsynlig. Hvordan har du klart å stelle det slik til? Anonymkode: 5cdde...ed9 5
Gjest Mysticgirl Skrevet 18. april 2023 #9 Skrevet 18. april 2023 Enda en grunn til å aldri flytte sammen med en mann igjen . Flytt ut så dere begge kan være glade og lykkelige. For en frekk mann som mener at du skal oppvarte hans venner. Se til helvete å gjøre det selv, du er jo hos ei venninne. Kjenner jeg hadde blitt dritforbannet om dette var meg" Makan til dust"
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #10 Skrevet 18. april 2023 Be han lære seg å lage den maten som skal serveres gjestene sjøl, for svingende! Jeg hadde lagd et helvete om jeg kom hjem og ble anklaget for å ikke ha vært tilstede og gjort slavearbeidet for han, laget mat for HANS gjester, som HAN har invitert. Han kunne lagd den middagen selv, det finnes noe som heter "følg oppskriften!" Dere må rett og slett bli enige om at en dag pr helg er fredet. Da er det du og han bare, ingen gjester, eller han drar ut og møter folk andre steder så du får alenetid og koble av i fred. For eksempel ok å be gjester lørdag, men fredager er kun for deg og han alene? Anonymkode: 5cc1f...b01 5
Knottogtott Skrevet 18. april 2023 #11 Skrevet 18. april 2023 Han er nok veldig ekstrovert og får energi av å være sammen med andre. Mens du er introvert og må lade batteriene, og får energi av å ha det rolig. Er introvert selv og hadde aldri taklet å ha folk på besøk hele tiden. Hvis jeg har besøk er jeg sliten resten av dagen og må ha dagen derpå til å hente meg inn. 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #12 Skrevet 18. april 2023 "Se her vennen....dette er et kjøkken. På kjøkkenet lager man mat og det fungerer like bra for menn. Neste gang du eller vennene dine et sultne; bruk det! Jeg er ikke hushjelpen din." Anonymkode: a2a5c...649 8 2 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #13 Skrevet 18. april 2023 Og jeg som trodde vi hadde ofte middagsgjester🙈. Eller gjester generelt. Men nå greier mannen min å lage mat, og det er som oftest han som står for den når vi har gjester. Anonymkode: 78e77...a2e 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #14 Skrevet 18. april 2023 Vet ikke om dette er sant....men din samboer forstår jo ikke sosialisering. Dere har også veldig forskjellige behov, så tenker at dere passer dårlig sammen: hvertfall som samboere. På tide å ta en skikkelig prat om forholdet, hvordan dere vil ha det. Rydd opp i dette en gang for alle. For min egen del er lør-søndag 100% min tid, der er det jeg som bestemmer alt Derfor har jeg ikke samboer! Fordi det er så krevende og slitsomt å tilpasse seg et menneske 24/7. Det skal jeg ALDRI ha igjen. Anonymkode: 8dde8...821
Virrevirrevapp Skrevet 18. april 2023 #15 Skrevet 18. april 2023 Han er nok veldig sosial og skjønner ikke ditt behov for å trekke deg tilbake og ikke alltid være med andre. Men du må jo også sette foten ned og bestemme i ditt eget hjem.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #16 Skrevet 18. april 2023 Dette har jo startet på et tidspunkt. Du må ha gått med på å være vertinne for vennene hans og varte dem opp. Hvorfor gjorde du det? Anonymkode: acf9d...02d 2
Taluno Skrevet 18. april 2023 #17 Skrevet 18. april 2023 Du må ordne for hans venner? Nei, det må du faktisk ikke... Du kan si "så hyggelig at du har invitert dine venner på lørdag, da går jeg ut i fra at du både vasker huset og lager maten først, jeg stikker til mamma/søster/venninne på fredag og overnatter, men jeg rekker nok hjem til middagsselskapet ditt!" Eventuelt så lar du vennene hans komme, så sier du at gubben forlangte at du fikset servering, men du desverre har vært for sliten etter å ha gjort alt husarbeidet, så setter du frem en pakke marie-kjeks til dem... Kanskje han blir flau nok til å innse hvor dust han er... 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #18 Skrevet 18. april 2023 Virrevirrevapp skrev (12 minutter siden): Han er nok veldig sosial og skjønner ikke ditt behov for å trekke deg tilbake og ikke alltid være med andre. Men du må jo også sette foten ned og bestemme i ditt eget hjem. Han eier jo ikke sosiale evner, ser ikke andre sine behov. Kun seg selv. Det er lite sosialt, å være sosial er å forstå relasjonen mellom mennesker...og mennesker sine behov. Anonymkode: 8dde8...821
Virrevirrevapp Skrevet 18. april 2023 #19 Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han eier jo ikke sosiale evner, ser ikke andre sine behov. Kun seg selv. Det er lite sosialt, å være sosial er å forstå relasjonen mellom mennesker...og mennesker sine behov. Anonymkode: 8dde8...821 Han har åpenbart et stort sosialt behov og sosial kapasitet som vil være med venner hver helg hele helga. Men det er noe som ikke fungerer i kommunikasjonen mellom han og ts, kanskje er han ikke empatisk nok, det kan også være noe annet som skjer. Jeg er tidvis veldig sosial selv men ville ikke tatt masse venner hjem hvis en samboer ikke var klar for det. Og jeg ville heller ikke akseptert vennebesøk når jeg var sliten og trengte ro.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #20 Skrevet 18. april 2023 Mysticgirl skrev (39 minutter siden): Enda en grunn til å aldri flytte sammen med en mann igjen . Flytt ut så dere begge kan være glade og lykkelige. For en frekk mann som mener at du skal oppvarte hans venner. Se til helvete å gjøre det selv, du er jo hos ei venninne. Kjenner jeg hadde blitt dritforbannet om dette var meg" Makan til dust" Han virker helt tilbakestående sosialt. Anonymkode: 8dde8...821 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå