mockinbird Skrevet 3. januar 2006 #1 Skrevet 3. januar 2006 Har så lyst til å lage rislapper av grøtrester, men er usikker på hvor mye egg, hvetemel (Og melk?) det skal tilsettes... Noen som kan hjelpe meg?
Arkana Skrevet 3. januar 2006 #2 Skrevet 3. januar 2006 Rislapper (20 stk) 3 dl kaldt risgrøt 3 egg ½ dl hvetemel ½ dl sukker ½ ts bakepulver ½ ts vaniljesukker ½ ts salt Bland alle ingrediensene i foodprocessor og la røren svelle i 15 minutter. Stek i litt smør og server lune med syltetøy (gjerne tyttebær) og rømme.
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2006 #3 Skrevet 4. januar 2006 ååå...nå fikk jeg lyst på rislapper...fella heller...d er jo midt på svarte natta..
Kvist Skrevet 4. januar 2006 #4 Skrevet 4. januar 2006 Bland alle ingrediensene i foodprocessor ← Er det for å få most riskornene? Syns det er godt når man merker at det er ris i dem jeg.
Arkana Skrevet 4. januar 2006 #5 Skrevet 4. januar 2006 Hvis du liker riskornene hele kan du godt blande alt for hånd.
wok Skrevet 12. januar 2006 #6 Skrevet 12. januar 2006 Jeg lagde faktisk rislapper av middagsrisrester... spedde med litt melk og hvetemel og sukker på slump - det ble godt. Koker forresten også ofte risgrøt på risrester (klebrig ris). Bare har i litt melk, og koker til det grøter seg. Bli bedre enn 5 minutt-risgrøt synes jeg (ikke så søt, kan event. ha i litt sukker eller vaniljesukker)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå