Gå til innhold

Hvordan ivareta seg etter terapi?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går på dps og sliter med at ting blir vanskelig etter timen. Noen ganger dissosierer jeg under timen og har vansker med inntrykk etterpå, andre ganger merker jeg at jeg blir lei meg etterpå. Hva kan jeg gjøre for meg selv etter timene? 

Anonymkode: 55fa2...4e6

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på det samme, følger. Forteller du det til behandler? Jeg tror det er viktig at de vet det, min psykolog pleier å si at jeg må fortelle alle symptomene jeg får underveis og etterpå. Jeg føler meg alltid veldig syk etterpå og tankene jeg vanligvis holde på avstand kommer frem. Jeg velger å stole på og håpe at det å bearbeide problemene vil føre til at fremtiden blir bedre. 

Anonymkode: 8e0b8...494

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Lurer på det samme, følger. Forteller du det til behandler? Jeg tror det er viktig at de vet det, min psykolog pleier å si at jeg må fortelle alle symptomene jeg får underveis og etterpå. Jeg føler meg alltid veldig syk etterpå og tankene jeg vanligvis holde på avstand kommer frem. Jeg velger å stole på og håpe at det å bearbeide problemene vil føre til at fremtiden blir bedre. 

Anonymkode: 8e0b8...494

Trist at du kjenner deg igjen. Jeg har ikke fortalt behandler enda men tenker å gjøre det neste gang. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker og at det lureste du kan gjøre er å ta dette opp med behandler neste gang, gjerne helt i starten av timen. ❤️

Anonymkode: 24798...7ba

AnonymBruker
Skrevet

Bruk stabiliseringstelnikker som oppmerksomt nærvær, gå tur, hør musikk etc. 

Anonymkode: 8d8d8...4e4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Bruk stabiliseringstelnikker som oppmerksomt nærvær, gå tur, hør musikk etc. 

Anonymkode: 8d8d8...4e4

Takk for tips.

Skrevet

Skriv ned tanker, følelser og inntrykk du sitter med etterpå, det er en god måte å bearbeide det på. Jeg støtter også å  snakke med psykologen om det, det er sikkert råd å få.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...