Gå til innhold

Skal i dåp snart, og gruer meg🙈 Pga vekt som har kommet de siste årene. Så hvor kan en kort og rund person finne klær?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bare 157cm, og har de siste årene lagt på meg over 20kg pga sykdom, så nå er jeg rund😕 Jeg virkelig hater kroppen min, og jeg har egentlig ikke lyst til å dra i dåpen, men jeg må. 

Så hva passer til en med min kropp og høyde?🙈 Hvilke fysiske butikker anbefaler dere?😊

En annen ting er at jeg ikke kan gå med høye hæler pga en skade og operasjon i en ankel, og det hjelper jo ikke på🤷‍♀️🙊😅

Blir veldig takknemlig for tips og innspill🙏🙏

Anonymkode: 68127...ec1

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta en tur i en butikk med godt utvalg av størrelsen, eks Zizzi, og be om hjelp. Prøv også å vær litt god med deg selv og se alt som er bra når du står i prøverommet! 

Anonymkode: 44dcf...e6a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøv ikke å være noe du ikke er. Gå med flate pene sko og finn deg et pent antrekk som du er komfortabel i. Ikke noe trangt og ubehagelig! Husk at det viktigste ikke er hvordan du ser ut, men at du er en trivelig gjest som er der for å gjøre stas på dåpsbarn og foreldre.

Nå vet ikke jeg akkurat hvor rund du er, men mange store damer er mer komfortable i stretchy bukser og en pen topp/tunika enn i kjoler. Man blir like pyntet med litt smykker til.

Eller en løs kjole i et pent stoff. Styr unna småblomstrede med masse volanger og rysjer, hold deg til rene linjer.

Anonymkode: 79790...403

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg er bare 157cm, og har de siste årene lagt på meg over 20kg pga sykdom, så nå er jeg rund😕 Jeg virkelig hater kroppen min, og jeg har egentlig ikke lyst til å dra i dåpen, men jeg må. 

Så hva passer til en med min kropp og høyde?🙈 Hvilke fysiske butikker anbefaler dere?😊

Anonymkode: 68127...ec1

Nærmest umulig å si ut i fra at vi kun vet høyden din, og at du har lagt på deg over 20 kg. Det minste du bør dele er ca. størrelse du bruker i klær. 

Men veldig mange butikker har klær opp til str. 50 i disse dager, så det er jo bare å ta seg en tur innom noen butikker å se. I alle fall opplever jeg at utvalget i større størrelser er bedre enn for 10 år siden f.eks.

Anonymkode: 9b852...1c2

AnonymBruker
Skrevet

Zizzi, HM, Zalando for plus size. 

Anonymkode: c45f2...4ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...