Gå til innhold

Er dette en fullverdig middag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gnocchi med salviesmør | Oppskrift (godt.no) Kalles "enkel middag" på VG

Gnocchi, smør, salvieblader, parmesan og olivenolje.

Ja den er enkel og rask. Men den mangler jo nesten alt kroppen trenger av næringsstoffer, 

Anonymkode: 974ac...45b

• Liker 3
Skrevet

Det der er mer et tilbehør spør du meg. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg ville slengt opp i noen lettkokte grønne erter og kanskje litt småkuttede brokkolibuketter for å få litt næring i det. Du kan også ha i oppkuttede små skinkebiter som varmes i smøret og oljen.

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Gnocchi med salviesmør | Oppskrift (godt.no) Kalles "enkel middag" på VG

Gnocchi, smør, salvieblader, parmesan og olivenolje.

Ja den er enkel og rask. Men den mangler jo nesten alt kroppen trenger av næringsstoffer, 

Anonymkode: 974ac...45b

Absolutt ikke en fullverdig middag i mine øyne 

Anonymkode: 63524...0b9

• Liker 1
Skrevet

Kanskje ikke, men den kan være helt ok. Jeg er opptatt av å være sunn men kan finne på å ha risgrøt til middag også. Men da har jeg kanskje spiste lomper med egg og kjøtt og smøreost og knasket masse grønt i løpet av dagen. Og tenker grøt gir meg næring fra melk som er lurt. Selv om den mangler andre næringsstoffer. Gnocchi er jo potet. Og det er noe næring i både det og parmesan. Så ja det kan være ok. Helhet er det viktige i mine øyne. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Om akkurat denne ene retten ikke er "fullverdig" er det vel ikke så farlig. Man må jo se på helheten, i en dag, en uke, en måned. 

Gnocchi i salviesmør er en av mine italienske favoritter og noe jeg alltid spiser, gjerne til lunsj, når jeg er i Italia (1 gang pr reise, ikke hele tiden :fnise:) og noe jeg av og til lager til middag hjemme, i likhet med spagetti carbonara og cacio e pepe. Noen ganger har jeg en grønn forrett, noen ganger har jeg en salat etterpå på italiensk vis, noen ganger ikke. 

Livet er for kort til ikke å nyte disse rettene en gang i blant, så får de være så lite fullverdige de bare vil for meg. Andre dager har jeg linsegryte, grønnsakssuppe, bacalao eller kyllinggryte liksom, det jevner seg nok sånn passe ut. 

Anonymkode: 68afe...46a

• Liker 12
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

kun om man har fått i seg nok grønnsaker og proteiner resten av dagen

Anonymkode: e87c6...114

AnonymBruker
Skrevet

gnocchi av potet har 540 kcal per 100gr så egentlig like "sunn" og "fullverdig" som ferdigpizza... 

Anonymkode: 03f20...eac

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

gnocchi av potet har 540 kcal per 100gr så egentlig like "sunn" og "fullverdig" som ferdigpizza... 

Hvor finner du dettet tallet?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det tviler jeg veldig sterkt på, du. 

Anonymkode: 2a703...30f

AnonymBruker
Skrevet

Er vel ikke det, men vi spiser alltid salat før vi spiser gnocchi som hovedretten. 

Anonymkode: 9f51d...144

AnonymBruker
Skrevet

Spis skikkelig mat gjennom dagen, så kan selvfølgelig denne være ett av 3-4 måltider.

Men om du er blant de som stapper i deg brød fra tidlig til sent bør middagen være mer sammensatt, ja. 

Anonymkode: ef4f3...62d

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kunne det vært her. Vi spiser veldig variert, ofte salater til kvelds og varm lunsj, det der er en typisk hverdagsmiddag eller lunsj. Det blir det samme som pasta med parmesan og pesto, en enkel suppe eller noe. 

Det ser kjempegodt ut! 

Anonymkode: 7a4a2...829

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det tviler jeg veldig sterkt på, du. 

Anonymkode: 2a703...30f

Det står at det skal brukes både olje og smør, og dette sender fort kcal antallet opp. I tillegg til karb i selve potetene.

Anonymkode: e46af...95b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...