Gjest gjest 0 Skrevet 3. januar 2006 #1 Skrevet 3. januar 2006 Jeg trenger forslag til sunn og god lunsj jeg kan lage og ta med meg på jobb. De to siste dagene har det blitt salat med pasta tomater, soltørkede tomater, og i dag avanserte jeg med tunfisk i tillegg Jeg synes det er veldig godt med pasta, ris og salat, men fantasien stopper ofte litt opp. Har dere tips til sunne lunsjer som metter og smaker godt?
Hu i Svingen Skrevet 3. januar 2006 #2 Skrevet 3. januar 2006 Pastasalaten kan jo varieres i det uendelige egentlig, med pesto, kokte egg, skinke, kylling, oliven, sjampinjong etc. Råkostsalat er godt, litt osteterninger oppi gjør den mer mettende. Grove sandwicher med skinke, kylling, tunfisk, egg og så klart masse salat, tomat og annet grønt. Kyllingsalat, tunfisksalat, eggesalat, gresk salat med tomater og oliven. Kokte egg er ypperlige mellommåltider og lette å ta med i veska. Oi, nå ble jeg suuulten...
Rosenrød Skrevet 3. januar 2006 #3 Skrevet 3. januar 2006 Det er fantastisk godt med pastasalat med tunfisk, frisk dill, rødløk, fetaost og balsamico/olivenoljedressing.
Gjest gjest 0 Skrevet 3. januar 2006 #4 Skrevet 3. januar 2006 Noen som har en oppskrift med pasta og laks? som er sunn vel og merke....
Gjest piaf Skrevet 3. januar 2006 #5 Skrevet 3. januar 2006 Regner med at du stadig tenker på lunsj? Da foreslår jeg pastasalat av fullkornspasta eller grov speltpasta, røkelaks, vårløk og/eller rødløk, cherrytomater og chèvre eller feta. Med en god olivenoljebasert dressing, gjerne med sitron og fransk sennep i, hvis du liker det.
Gjest piaf Skrevet 3. januar 2006 #6 Skrevet 3. januar 2006 Regner med at du stadig tenker på lunsj? Da foreslår jeg pastasalat av fullkornspasta eller grov speltpasta, røkelaks, vårløk og/eller rødløk, cherrytomater og chèvre eller feta. Med en god olivenoljebasert dressing, gjerne med sitron og fransk sennep i, hvis du liker det. ← Glemte ristede pinjekjerner, ser jeg. Kjempegodt. Og friske urter som feks basilikum eller timian passer også bra. Denne salaten blir både lett og mettende, vi har hatt den til middag.
Ginen Skrevet 5. januar 2006 #7 Skrevet 5. januar 2006 Tenkte på den lakseoppskriften du nevnte.. Dette er middag da, men laks og pasta er kjempegodt kaldt også, så kan gjerne bruke rester til lunsj. Se her: http://www.godfisk.no/page?id=215&key=6341 Dette lagde kjæresten min til meg en gang jeg hadde hatt en virkelig dårlig dag. Noe av det beste jeg har smakt av fisk!!!!!!!!!!! Og jeg er glad i fisk... Også så enkelt! Har prøvd selv også, gikk veldig bra. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå