Rockesola Skrevet 18. april 2023 #1 Skrevet 18. april 2023 Jeg får foreldrepenger beregnet utifra AAP. Vil inntekten variere utifra antall dager i mnd., eller blir det helt lik sum hver mnd.?
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #2 Skrevet 18. april 2023 Du får dagsats. Som du har fått på aap. Så varierende hver mnd. Du får for hele mnd den 23. Anonymkode: 917c3...b8c 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #3 Skrevet 18. april 2023 Vil det ikke være bedre med engangsstønad for deg? Jeg er ufør og jeg har fått beskjed om at jeg vil kunne få både engangsstønad og min faste uføretrygd hver mnd. Anonymkode: 3ef04...021
Rockesola Skrevet 18. april 2023 Forfatter #4 Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vil det ikke være bedre med engangsstønad for deg? Jeg er ufør og jeg har fått beskjed om at jeg vil kunne få både engangsstønad og min faste uføretrygd hver mnd. Anonymkode: 3ef04...021 Nei, det er aktivitetskrav for AAP, og jeg vil ha helt fri sammen med baby. Ufør har ikke aktivitetskrav så i ditt tilfelle er det nok bedre med engangsstønad ja 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #5 Skrevet 18. april 2023 Rockesola skrev (1 time siden): Nei, det er aktivitetskrav for AAP, og jeg vil ha helt fri sammen med baby. Ufør har ikke aktivitetskrav så i ditt tilfelle er det nok bedre med engangsstønad ja Ok, jeg er ganske nylig blitt gravid så er ikke helt inn i regelverket enda😊 Anonymkode: 3ef04...021
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #6 Skrevet 19. april 2023 Det er ikke aktivitetskrav mens man tar ut permisjon (som er beregnet ut fra aap). Om det lønner seg med engangsstønad fra nav kommer an på hva som er ts din dagsats og hvor lenge ta ønsker å ta ut permisjon. Man skal ha veldig lav sats på aap for at det lønner seg med engangsutbetaling. Anonymkode: cb852...684
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #7 Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det er ikke aktivitetskrav mens man tar ut permisjon (som er beregnet ut fra aap). Om det lønner seg med engangsstønad fra nav kommer an på hva som er ts din dagsats og hvor lenge ta ønsker å ta ut permisjon. Man skal ha veldig lav sats på aap for at det lønner seg med engangsutbetaling. Anonymkode: cb852...684 Hvis man velger engangsstønad, er det aktivitetskrav, for da har man nettopp ikke permisjon. Anonymkode: 3c6c4...71d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå