AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #1 Skrevet 18. april 2023 Jeg er i utredning. Jeg har to barn fra før som nå snart er myndige begge to. (Fikk barn veldig tidlig). Jeg er gravid med sistemann nå og samtidig er jeg på utredning pga div vansker. hører så mye historier og blir så redd av det.. kan de bare bestemme seg for å overvåke meg hvis jeg får satt en diagnose før babyen kommer? Anonymkode: 3d130...f4c
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #2 Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er i utredning. Jeg har to barn fra før som nå snart er myndige begge to. (Fikk barn veldig tidlig). Jeg er gravid med sistemann nå og samtidig er jeg på utredning pga div vansker. hører så mye historier og blir så redd av det.. kan de bare bestemme seg for å overvåke meg hvis jeg får satt en diagnose før babyen kommer? Anonymkode: 3d130...f4c nei, ikke diagnosen i seg selv. Men skjønner ikke hvorfor du vil ha diagnose, det er vel bra nok at du vet det selv? 😅 barnevernet er ingen spøk. Anonymkode: 1b831...a0e 2 5
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #3 Skrevet 18. april 2023 Må legge til at jeg har aldri byttet partner. Mannen er «frisk», barna er flinke og selvstendige. Oppvokst i stabilt hjem. Har aldri hatt problemer innad i fam vår.. Anonymkode: 3d130...f4c
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #4 Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): nei, ikke diagnosen i seg selv. Men skjønner ikke hvorfor du vil ha diagnose, det er vel bra nok at du vet det selv? 😅 barnevernet er ingen spøk. Anonymkode: 1b831...a0e Jeg vet ikke helt hva jeg må «jobbe» med, da vi stagnerer hos psykolog osv. så må man grave i underliggende årsaker. Det er kun for å vite, og kunne tilrettelegge når ting er vanskelig -også for å finne rette verktøy for meg.. håper du skjønte uten at jeg måtte forklare så mye.. vet at mange med Asperger lever bra med d, men jeg gjør ikke alltid det i noen sammenhenger .. Anonymkode: 3d130...f4c 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #5 Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): nei, ikke diagnosen i seg selv. Men skjønner ikke hvorfor du vil ha diagnose, det er vel bra nok at du vet det selv? 😅 barnevernet er ingen spøk. Anonymkode: 1b831...a0e Rettigheter vel? Anonymkode: f9d88...d38 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #6 Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Må legge til at jeg har aldri byttet partner. Mannen er «frisk», barna er flinke og selvstendige. Oppvokst i stabilt hjem. Har aldri hatt problemer innad i fam vår.. Anonymkode: 3d130...f4c Nei, du er ikke spennende nok.. du bør helst være litt mer sårbar og belastet. Du må gi dem grunn til å akke og oie seg, og det virker jo ikke slik. ‘ånei, hun er oppvokst i et stabilt hjem, hva skal vi gjøre? Vi må redde barna😭😭😭 bekymringen vår vokser i takt med rentene.. 😭😭’ de trenger litt mer enn som så. 😊 Anonymkode: 1b831...a0e
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #7 Skrevet 18. april 2023 Jeg skjønner ikke hvorfor dette er en bekymring i det hele tatt. Så lenge du ikke driver med omsorgssvikt så har ikke bvt noe med saken å gjøre. Anonymkode: 07ec0...08b 7
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #8 Skrevet 18. april 2023 Det er bare du og psykologen som vet diagnosen din. Så hvis barnevernet skal gripe inn må de få vite diagnosen av enten deg eller psykologen. Det blir neppe deg, så da må det bli psykologen, Jeg tenker at dersom psykologen melder fra til barnevernet, så er det en god grunn til det. Anonymkode: ccce1...17d 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #10 Skrevet 18. april 2023 Nei.. Sykehuset eller andre instanser kontakter ikke barnevernet pga diagnoser bare.. De gjør det om det er bekymring for om diagnosen vil påvirke omsorgen for barnet.. Kjenner 2 stk med asperger, en mamma og en pappa(de er ikke sammen) og diagnosen dems har aldri vært ett tema ift omsorgen for barnet. Anonymkode: b73ee...3e9 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #11 Skrevet 18. april 2023 Jeg har en alvorlig psykisk lidelse og omsorgen for barna har aldri vært et tema. Anonymkode: bc6f8...ea5 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #12 Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har en alvorlig psykisk lidelse og omsorgen for barna har aldri vært et tema. Anonymkode: bc6f8...ea5 Da er du heldig. ❤️ Anonymkode: 1b831...a0e 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #13 Skrevet 18. april 2023 Kjenner flere med asberger diagnose. Helt normale folk. Gode og omsorgsfulle foreldre. De har sine utfordringer slik som alle andre. Barnevernet tar ikke fra noen barna selv om de har dysleksi, diabetes, adhd, er veganer, er med i en religiøs sekt, har kreft, er lam, blind, døv... De tar barn som er utsatt for omsorgssvikt. Anonymkode: dd210...be3 3
Gjest WhisperingWind Skrevet 18. april 2023 #14 Skrevet 18. april 2023 Med mindre du utsetter barna for omsorgssvikt er det ingen instanser som bryr seg om diagnoser.
Rotemor Skrevet 18. april 2023 #15 Skrevet 18. april 2023 (endret) Tror du dette selv, så stiller jeg spørsmål ved det…. Ikke omsorgsevnen. Endret 18. april 2023 av Rotemor 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #16 Skrevet 18. april 2023 Overhode ikke. barnevernet går inn i familier der de mistenker omsorgssvikt, vold eller overgrep. om det er rus eller store psykiske vansker hos foreldre kan det gå under omsorgssvikt hvis foreldrene ikke klarer å ta seg av barna pga sykdom. men bv er jo først og fremst for å hjelpe foreldre om de er syke, slik at de får hjelp. så er det de som driver omsorgssvikt… fester og drar inn huset av fulle folk med barna rundt seg, ikke sender med barna mat på skole og bhg. Ikke har klær som passer, og der barna går for lut og kaldt vann.. det er grader av omsorgssvikt, men en del foreldre har levd under omsorgssvikt selv og ser ikke seg selv som foreldre. Det er ofte de som er sinte på bv Anonymkode: 9189f...f89 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #17 Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er i utredning. Jeg har to barn fra før som nå snart er myndige begge to. (Fikk barn veldig tidlig). Jeg er gravid med sistemann nå og samtidig er jeg på utredning pga div vansker. hører så mye historier og blir så redd av det.. kan de bare bestemme seg for å overvåke meg hvis jeg får satt en diagnose før babyen kommer? Anonymkode: 3d130...f4c WHAT - nei. DPS sender bekymringsmelding til barnevernet hvis de er bekymret for barnets omsorgssituasjon. DPS sender ikke bekymringsmeldinger pga diagnoser. Anonymkode: e08b5...15c 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #18 Skrevet 18. april 2023 Rotemor skrev (1 time siden): Tror du dette selv, så stiller jeg spørsmål ved det…. Ikke omsorgsevnen. Kan du forklare det litt nærmere? Anonymkode: 3d130...f4c
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #19 Skrevet 18. april 2023 Hvis vanskene du har er ødeleggende for barn, så kan det jo tenkes at psykologen sender inn bekymringsmelding. F.eks at du ikke klarer å lese andre personer i det hele tatt, eller får crazy meltdown av barneskrik. Men i og med at dere har oppdratt to velfungerende barn, så vil jo saken bli henlagt på null komma nix. Lykke til med utredningen. Tenker det blir godt for deg når puslebitene faller litt mer på plass, og du vet mer om hvordan du kan få et bedre liv ❤️ Anonymkode: 6a634...d09
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #20 Skrevet 18. april 2023 Hvis du har greid å oppdra 2 unger i 18 år, uten at barnevernet var involvert, hvorfor skulle du stille anderledes i dag? Anonymkode: dd210...be3 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå