Rosenrød Skrevet 3. januar 2006 #1 Skrevet 3. januar 2006 Jeg elsker badekaret mitt, og avslutter ofte dagen med et bad. Er vel litt usikker på hvor "sunt" dette er for hud, underliv osv. Har lest at en bør bruke oljer i stedet for såper i vannet. Er det noen som vet om noen gode, milde oljer som jeg kan ha i badevannet?
Belit Skrevet 3. januar 2006 #2 Skrevet 3. januar 2006 Weleda sine er nydelige og milde. Fås på helsekost. Ellers har de noen på apoteket også, feks i merkene Sebamed og Eucerin.
Gjest gjest1 Skrevet 4. januar 2006 #3 Skrevet 4. januar 2006 Hvis du finner kanebos japanese spa badesalt bør du absolutt prøve! Det er et helt fantastisk japansk mineralbadesalt som virkelig gjør underverker for kropp og sjel. Huden blir myk og god, til og med strekkmerker ble mindre Eneste ulempe er at det kan være vanskelig å finne og er relativt dyrt, men verdt hver krone..
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2006 #4 Skrevet 4. januar 2006 Jeg har akkurat fått badekar, så jeg bader rimelig mye. Huden min har faktisk blitt ganske tørr, enda jeg er flink og smører meg. Kanskje olje er tingen. Til nå har jeg brukt badeskum.
Rosenrød Skrevet 5. januar 2006 Forfatter #6 Skrevet 5. januar 2006 Tror jeg skal se om jeg finner weleda sin i morgen, noen som vet hvor de selger dette merket i stavanger?
Ling Skrevet 6. januar 2006 #7 Skrevet 6. januar 2006 Det er mange vegetabilske oljer som kan benyttes i badevannet. Det beste er de som er uraffinerte, ellers kan det egentlig være hva som helst. Problemet - hvis man kan kalle det dét - med vegetabilske oljer er jo at det ikke blander seg med vannet men blir liggende oppå.... Men da får du også gratis "bodylotion" på kjøpet! Ellers kan jeg varmt anbefale Dr. Hauschka sine badeoljer! De kommer i mange forskjellig sammensetninger og er økologiske. Bra for både kropp og sjel! Godt bad!
Rosenrød Skrevet 6. januar 2006 Forfatter #8 Skrevet 6. januar 2006 Kjøpte rett og slett mandelolje, jeg. Så kan jeg tilsette eteriske oljer alt ettersom. Den er i alle fall mild og naturlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå